Functioneel beheerder implementatie Zaakgericht Werken

8251
Opdrachtnummer
8251
Opdrachtgever
Provincie Drenthe
Datum
10 Oktober 2022 tot 15 April 2023
Uren per week
voor 36 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Drenthe
Functie type
ICT en IT
Sluitingsdatum
23 September 2022
Verlengingsopties
Ja; n.t.b.
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Provincie Drenthe

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Assen

Introductie
Voor de Provincie Drenthe zijn wij op zoek naar een Functioneel beheerder implementatie Zaakgericht Werken.
Opdracht inhoud

De provincie Drenthe heeft in navolging van de aanschaf van Microsoft Dynamics ten behoeve van relatiebeheer (CRM) gekozen voor het zaaksysteem OneGov als oplossing: de op Microsoft Dynamics 365 en Office 365 gebaseerde modules voor zaakgericht werken. Integratie met Microsoft Azure AD en Office 365 vormen hier onderdeel van. Er wordt gekoerst op standaard integratie met het op SharePoint Online gebaseerde DMS/RMA om te fungeren als fysiek opslagpunt voor zaakdocumenten. De (StUF- en API-) webservices zorgen daar waar nodig voor de koppeling met de taakspecifieke applicaties en Landelijke Voorzieningen / basisregistraties, w.o. NHR en DSO.

In de afgelopen periode zijn de eerste stappen gezet in deze vernieuwing. Zo kunnen we nu samenwerken aan projecten en programma's in een moderne samenwerkingsomgeving (De Brink), kunnen we informatie over onze relaties op een integrale, éénduidige en gebruikersvriendelijke manier opslaan en ontsluiten (Relatiebeheer) en hebben we recentelijk onze werkplek gemoderniseerd. Ook doen we sinds de zomer de eerste praktijkervaringen op met vergunningverlening via het zaaksysteem. Het is de ambitie om onze gestructureerde processen verder onder te brengen in deze nieuwe omgeving, waarbij ingezet wordt op een generieke manier van werken met oog voor de klant (dienstverlening) en voor bedrijfsvoering. Gekozen is om zaakgericht te gaan werken. Implementatie van diverse vergunningverleningsprocessen loopt.

Voor het verdere ontwerp en inrichting van in het zaaksysteem nog te implementeren vergunningsverleningsprocessen wordt gezocht naar een functioneel beheerder vanwege ondercapaciteit in de huidige formatie. Als functioneel beheerder:

  • Maak je procesflows in Visio;
  • Ontwerp je inventarisatiesheets;
  • Voer je Functionele Acceptatie Testen (FAT) uit;
  • Voer je Gebruikers Acceptatie Testen (GAT) uit;
  • Voer je Productie Acceptatie Testen (PAT) uit;

We verwachten een inzet van 36 uren gedurende 26 weken. Je bent zo spoedig mogelijk na de gunning beschikbaar. Kandidaten die hier niet volledig tegemoet aan kunnen komen maar die welk een goede ‘match’ denken te hebben, worden verzocht tóch in te schrijven. Startdatum z.s.m. De inzet wordt bepaald in samenspraak met de opdrachtgever. Verlenging van de overeenkomst behoort tot de mogelijkheden.

De werkzaamheden vinden zowel plaats op het provinciehuis te Assen als vanuit huis.

Organisatie

Eén van de kernwaarden van onze provincie is van buiten naar binnen werken, vanuit de samenleving naar de overheid. In Drenthe willen we ons richten op wat er in de Drentse samenleving gebeurt. Enerzijds betekent dit, dat we onze doelen willen bereiken met behulp van inspanningen van derden, maar ook willen we aansluiten bij initiatieven die overheidsdoelen ondersteunen, en hierin soms bijsturen.

In 2018 is de provincie Drenthe gestart met de vernieuwing van de provinciale informatievoorziening, waarbij samenwerken, delen, eigenaarschap, open-tenzij en integratie kernwoorden zijn. Daarbij is gekozen om het bestaande Microsoftbeleid uit te breiden. Dat houdt in dat zoveel mogelijk gebruik gemaakt wordt van Microsoft producten/bouwstenen (Microsoft First).

Competenties

  • Teamspeler;
  • Veelzijdig;
  • Communicatief;
  • Resultaat- en oplossingsgericht;
  • Methodisch werken;
  • Verantwoordelijkheidsgevoel;
  • Pragmatisch.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over de vaardigheid om de wens van de gebruikersorganisatie binnen de organisatiekaders goed te vertalen en deze vertaling met hen af te stemmen;
  2. Je bent in staat om groepen gebruikers te enthousiasmeren en op die wijze een positieve ondersteuning te bieden;
  3. Je kan goed samenwerken en kennis overdragen, over en weer, binnen de groep functioneel beheerder, verbetervoorstellen leveren en je conformeren aan afspraken binnen de groep functioneel beheer
  4. Je bent in staat om te werken onder tijdsdruk en beschikt niet over een '9 tot 5 mentaliteit';
  5. Je hebt ervaring met het voorbereiden van uitrolsessies, materiaal, testen, afhechten.
Gesprek

z.s.m.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.