Projectleider beleidsimplementatie horecabeleid

Opdrachtnummer
7530
Opdrachtgever
Gemeente Amsterdam
Datum
1 september 2022 tot 1 januari 2023
Uren per week
voor 24 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
Beleids- en Adviesdiensten, Projectmanagement
Sluitingsdatum
26 augustus 2022
Verlengingsopties
ja

Gemeente Amsterdam

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Amsterdam

Introductie

Voor de Gemeente Amsterdam zijn wij op zoek naar een Projectleider beleidsimplementatie horecabeleid.

Opdracht inhoud

De projectleider beleidsimplementatie horecabeleid is verantwoordelijk voor het regisseren van het implementatieproces van het horecabeleid binnen de afdeling vergunningen, toezicht en handhaving (VTH). Je houdt overzicht op alle beleidsonderwerpen waar implementatie nodig is en coördineert dit. Je legt verbanden, ziet synergie of creëert synergie. Je hebt een innovatieve blik en adviseert gevraagd en ongevraagd de opdrachtgever en het beleidsteam.

Werkzaamheden * Je bent verantwoordelijk voor het (verder) implementeren en vormgeven van het horecabeleid; * Je draagt de verantwoordelijk voor de inhoud, kwaliteit, budget en de voortgang van projecten vanaf de planvorming tot de realisatie; * Je zorgt voor draagvlak in de organisatie en weet medewerkers enthousiast te houden voor het project; * Je zorgt voor verbinding tussen zowel de interne projectteams als de externe samenwerkingspartners; * Je zorgt voor draagvlak bij zowel de ambtelijke als de bestuurlijke organisatie.

Organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s) Op dit moment ligt een concept stedelijk beleidskader voor horeca en terrassen in de inspraak, dat gaat gelden voor de hele stad. In het concept beleidskader wordt een nieuwe horecastelsel geïntroduceerd, dat een nieuwe werkwijze met zich meebrengt. Er worden nieuwe producten toegevoegd aan de exploitatievergunning, en daarnaast wordt een nieuwe omgevingsplanvergunning horeca geïntroduceerd, met nieuwe zwaartecategorieën.

Eisen en wensen

  1. Je hebt in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  2. Je beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau;
  3. Minimaal 3 tot 5 jaar ervaring met projectmanagement. Met voorkeur ervaring met beleidsimplementatie;
  4. Ervaring met uitvoeringstoetsen/impactanalyses en gap analyses;
  5. Werkervaring met het begeleiden, enthousiasmeren en meekrijgen van diverse stakeholders binnen (meerdere) verandertrajecten, en/of het overbrengen van processen/concepten naar diverse stakeholders;
  6. Ervaring met het toepassen van co-creatietechnieken;
  7. Ervaring als projectleider;
  8. Ervaring bij een G4 gemeente.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Voor de periode van de opdracht gaan wij met u een tijdelijk dienstverband aan.

Overige informatie in verband met Corona  
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.