Manager gegevensbeheer GEO 32-36 uur

Opdrachtnummer
7470
Opdrachtgever
Gemeente Amsterdam
Datum
9 september 2022 tot 31 december 2022
Uren per week
voor 34 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
ICT en IT, Interim management
Sluitingsdatum
22 augustus 2022
Verlengingsopties
Ja; tot 31 maart 2023

Gemeente Amsterdam

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Amsterdam

Introductie

Voor de Gemeente Amsterdam zijn wij op zoek naar een Manager gegevensbeheer GEO 32-36 uur.

Opdracht inhoud

In deze rol geef je leiding aan de afdeling Gegevensbeheer. De afdeling Gegevensbeheer bestaat uit ca. 32 professionals, opgedeeld in twee hoofddomeinen; de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) en de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT). De BAG herbergt informatie over alle adressen en gebouwen en de BGT is de registratie voor de openbare ruimte van de stad. Voor deze zogenaamde geo-registraties werken medewerkers van de afdeling dag in, dag uit om tot een goede vastlegging van gegevens te komen. Daarbij staan kwaliteit en actualiteit hoog in het vaandel. Begrijpelijk ook, omdat deze gegevens binnen de gemeente Amsterdam door tal van andere directies worden gebruikt om dienstverlening, handhaving en besluitvorming mee te ondersteunen. Maar ook om innovatieve projecten van geo-data te voorzien en ons voor te bereiden om nieuwe wetgeving (denk aan de Omgevingswet).

Als leidinggevende ben je verantwoordelijk voor het behalen van de afdelingsdoelstellingen waaronder de termijnen benoemd in de wet BAG en wet BGT. Je zorgt voor robuust ingerichte werkprocessen die technologisch en met behulp van data ondersteund worden. Je bent je ervan bewust dat om tot een goede en actuele registratie te komen er met veel verschillende partijen, ook buiten de afdeling, intensief samengewerkt dient te worden. Daarbij toon je visie en initiatief, en speel je actief in op ontwikkelingen op organisatorisch, juridisch en bestuurlijk vlak.

Je bent het voorbeeld in het laten zien wat het betekent om de opgave centraal te zetten, van daaruit te bepalen wat nodig is en hoe dat waar te maken (middelen, tijd, kwaliteit en resultaatgerichtheid). Als manager ben je daarbij ook in staat de (senior) medewerkers effectief aan te sturen en het team daarbij het gevoel te geven en te laten houden zelf in de lead te zijn en daarmee autonoom blijven.

Verantwoordelijkheden:

  • Het realiseren van de doelstelling 'verhogen van de efficiëntie en effectiviteit van de inwinningsprocessen voor o.a. BAG, BGT en Wkpb', door data-gestuurd werken binnen de afdeling verder te ontwikkelen.
  • Voorbereiden en managen van een optimale aansluiting van de betreffende afdeling bij de gemeentelijke organisatie. Een herpositionering van de afdeling kan hier onderdeel vanuit maken.
  • Het stimuleren van de medewerkers in de uitbreiding van hun digitale capaciteiten en vakkennis en het ontwikkelen van de competenties, met als doel het beste uit zichzelf te halen, zodat zij zijn toegerust op de organisatieontwikkeling en de digitaliseringsslag die de komende jaren zal worden gemaakt.
  • Als manager Gegevensbeheer en daarmee ook bronhouder ben je verantwoordelijk voor de inwinningsketen van genoemde basisregistraties. Binnen deze keten heb je veel betrokken partijen, waaronder de bronleverancier die de benodigde informatie dient aan te leveren op basis van vastgestelde kaders en richtlijnen. Om de gewenste kwaliteit en juiste afhandeling te borgen heb je structureel contact met je inwinningsketenpartners en breng je verbeteringen tot stand.
  • Onderhouden van contacten met externe partijen als het Kadaster, ministeries, gemeenten en landelijke adviesorganen.
  • Als integraal manager verantwoordelijk voor Personeelszaken, Finance, Inkoop en ICT etc., daarbij ondersteund door de betreffende vakspecialisten en adviseurs.

Organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

Met de enorme ervaring die de 32 mannen en vrouwen van onze afdeling Gegevensbeheer GEO meebrengen, kennen zij het vakgebied als geen ander. Daar komt nog bij dat deze generalisten worden versterkt door enkele ingehuurde professionals. Als team staan zij klaar om directe collega's én externen te helpen bij basisregistraties-vraagstukken. De basisregistraties BAG, WKPB en BGT zijn essentieel voor onze burgers want op basis van de registratie van deze adressen en locaties worden vergunningen en subsidies afgegeven. Denk hierbij aan huursubsidies, parkeervergunningen of vergunningen voor nieuwbouw, verbouw en herbouw.

Eisen en wensen

  1. Je hebt in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.
  2. Je dient minimaal 1 relevante referentie op te geven Vul in: organisatie - naam contactpersoon - telefoonnummer contactpersoon.
  3. Je toon aan in maximaal 1 A4tje waarom jij dé ideale kandidaat bent
  4. Je beschikt minimaal over een universitair werk- en denkniveau.
  5. Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in een soortgelijke leidinggevende functie.
  6. Je hebt ruime aantoonbare ervaring op het gebied van bedrijfskundige en veranderkundige vraagstukken.
  7. Je hebt bij voorkeur aantoonbare kennis en ervaring met bestuurlijke processen en besluitvormingsprocedures.
  8. Je hebt bij voorkeur ervaring en/of aantoonbare kennis van BAG/BGT en/of Wkpb.
  9. Je hebt bij voorkeur aantoonbare ervaring met Agile werken.
Gesprek

z.s.m

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Voor de periode van de opdracht gaan wij met u een tijdelijk dienstverband aan. Salarisindicatie € 4.500 tot maximaal € 6.300 bruto per maand op basis van 40 uur. (afhankelijk van leeftijd en ervaring).

Overige informatie in verband met Corona  
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.