Implementatiemanager PMS, CCTV en Meldkamerapplicatie Stallingen en Garages

Opdrachtnummer
7469
Opdrachtgever
Gemeente Amsterdam
Datum
10 oktober 2022 tot 9 oktober 2023
Uren per week
voor 24 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
Interim management
Sluitingsdatum
22 augustus 2022
Verlengingsopties
Ja, tot 08 oktober 2024

Gemeente Amsterdam

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Amsterdam

Introductie

Voor de Gemeente Amsterdam zijn wij op zoek naar een Implementatiemanager PMS, CCTV en Meldkamerapplicatie Stallingen en Garages.

Opdracht inhoud

De afdeling Fiets & Garage, onderdeel van de directie parkeren, maakt een ontwikkeling door waarin we van 'zelf doen' naar werken op regie gaan. Daarnaast zijn de afdelingen fiets & garage in 2021 samengevoegd tot één afdeling Fiets & Garage. De samenvoeging is een feit op 'papier' maar de daadwerkelijke integratie van beide onderdelen staat nog aan het begin. De afdeling heeft in de afgelopen jaren grote stappen gezet om stallingen en garages op een uniform kwaliteit- en service niveau te brengen zodat de gebruiker een goede klantreis kan worden geboden. Ook voor de komende periode liggen er nog diverse opdrachten waarvoor binnen de lijn onvoldoende capaciteit en kennis aanwezig is om hier adequaat uitvoering aan te geven. Daarom zijn wij op zoek naar een implementatie manager die de volgende taken kan uitvoeren:

  • Op basis van de afgesloten raamovereenkomst de verdere uitrol en implementatie van nieuwe Parkeermanagement systemen,
  • Op basis van de afgesloten raamovereenkomst uitrol en implementatie van nieuwe CCTV en Meldkamerapplicatie organiseren
  • Het voeren van een projectadministratie en het opstellen en bijhouden van meerjarige investeringsbegrotingen (MJIB) en aanvragen van eventuele benodigde vervangingskredieten voor PMS, CCTV en diverse andere investeringen;
  • In kaart brengen van de huidige stand van zaken van de huidige Automatische Toegangscontrolesystemen van Fietsenstallingen, het doen van voorstellen om deze systemen op het gewenste niveau te krijgen en voor te bereiden en te anticiperen op nieuwe ontwikkelingen als fietstags en de invoering van een nieuwe ov-chipkaart.
  • Optreden als Adviseur bij en het leveren van projectmatige ondersteuning aan bestaande en nieuwe (te starten) projecten op het gebied van PMS, CCTV, Intercom en Toegangscontrolesystemen van Fiets alsmede het beheer en onderhoud daarvan.
  • Advisering over functionele eisen ten aanzien van Parkeermanagement systemen, CCTV bij nieuwbouwprojecten.
  • Projectleiding implementatie Meldkamer Applicatie (MAP)en de samenhang met andere applicaties zoals storingsmeldingen applicatie, PMS en CCTV bewaken.

Organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De afdeling Fiets & Garageparkeren (F&G) is onderdeel van de directie Parkeren. De afdeling bestaat uit 42 vaste FTE en een flexibele schil vanuit detachering en inhuur. in 2021 zijn de afdelingen Fietsenstallingen en Garageparkeren gefuseerd tot één afdeling. de afdeling F&G heeft de laatste jaren en flinke professionaliseringsslag gemaakt op diverse vlakken zoals beheer en onderhoud, IV en ICT omgeving, technische installaties en parkeermanagement systemen. Vanaf begin 2022 bevindt de afdeling zich in een verandertraject waarin een omslag plaats vindt van zelf uitvoeren naar werken op regie. Je komt in een omgeving waar medewerkers hart voor de zaak hebben, zoeken naar oplossingen en belang hechten aan werken aan een mooie en goede beleving voor de gebruiker

Eisen en wensen

  1. Je hebt in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.
  2. Je dient minimaal 1 relevante referentie op te geven Vul in: organisatie - naam contactpersoon - telefoonnummer contactpersoon.
  3. Je toon aan in maximaal 1 A4tje waarom jij dé ideale kandidaat bent
  4. Je beschikt minimaal over een hbo/wo werk- en denkniveau.
  5. Je hebt aantoonbare ervaring met projecten met combinatie van werkzaamheden aan inrij-installaties (PMS) en gebouw.
  6. Je hebt aantoonbare ervaring met uitvoering van projecten onder verschillende contractvormen.
  7. Je hebt bij voorkeur ervaring met werkzaamheden voor gemeente Amsterdam.
  8. Je hebt bij voorkeur ervaring met parkeerprojecten op gebied van ondergronds bouwen.
  9. Je hebt bij voorkeur minimaal 5 jaar ervaring met het inrichten van de keten en processen welke benodigd is bij het implementeren van nieuwe parkeermanagement systemen.
Gesprek

z.s.m

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Voor de periode van de opdracht gaan wij met u een tijdelijk dienstverband aan.

Overige informatie in verband met Corona  
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.