Jeugdconsulent 32-36 uur

Opdrachtnummer
7436
Opdrachtgever
Gemeente Amsterdam
Datum
1 september 2022 tot 1 februari 2023
Uren per week
voor 34 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
Sociaal Maatschappelijk Domein
Sluitingsdatum
18 augustus 2022
Verlengingsopties
Ja, tot 01 februari 2024

Gemeente Amsterdam

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Amsterdam

Introductie

Voor de Gemeente Amsterdam zijn wij op zoek naar een Jeugdconsulent 32-36 uur.

Opdracht inhoud

Als jeugdconsulent ben je in staat om de beleidskaders te verbinden met de compensatiebehoeften van de klant. Dit doe je terwijl je de eigen redzaamheid van de cliënt waarborgt en het daarbij behorende netwerk hierin betrekt.

Werkzaamheden

  • Je voert een keukentafelgesprek met ouders.
  • In Amsterdam bepaalt de zorgaanbieder de intensiteit, duur en productcodes. Je bespreekt dus alleen met zorgaanbieders de zorgvraag en of zij deze kunnen oppakken.
  • Je maakt ondersteuningsplannen en de bijbehorende beschikkingen.
  • Indien nodig weet jij de juiste bodemeisen te stellen in je ondersteuningsplan en bespreek je deze met de ouders/verzorgers.
  • Je ben contactpersoon voor verschillende instanties in het voorliggend veld zoals een basisschool.
  • Je voert een MDO (multidisciplinair overleg) of rondetafelgesprek rondom de zorgen over een kind/gezin.
  • Je doet je onderzoek en neemt een besluit binnen de wettelijk termijn van 8 weken of verlengt deze indien noodzakelijk eenmalig met 8 weken.
  • Indien regie nodig is, schaal je op naar je collega's van het sociaal wijkteam.
  • Je behandelt enkelvoudige jeugdzaken.
  • Je hebt korte lijnen met de kwaliteitsmedewerker. De kwaliteitsmedewerker is de link naar contractbeheer, inkoop en beleid inzake de processen die lopen of verbeterd kunnen worden
  • Je neemt deel aan casuïstiek overleg, intervisie en teamvergaderingen.
  • Je bent aandachtsfunctionaris voor een specifiek onderdeel.
  • Je bent Key user voor het systeem I-samenleving
  • Je bent fysiek aanwezig wanneer nodig ook beschikbaar voor de toegangsdienst

Organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

Per 1 juni is de gemeente Weesp ambtelijk gefuseerd met de gemeente Amsterdam. Bij de gemeente Weesp werken ongeveer 150 mensen. Door de ambtelijke fusie en de bestuurlijke fusie is het gemeentelijk apparaat volop in verandering en op weg naar een resultaatgerichte en dienstverlenende organisatie met een open cultuur. Je komt terecht in het Sociaal Wijkteam. Dit is een afdeling van ongeveer 20 mensen die zich bezig houden met hulpverlening in het kader van de Jeugdwet en de Wet Maatschappelijke Ondersteuning.

Eisen en wensen

  1. Je hebt in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.
  2. Je dient minimaal 1 relevante referentie op te geven Vul in: organisatie - naam contactpersoon - telefoonnummer contactpersoon.
  3. Je toon aan in maximaal 1 A4tje waarom jij dé ideale kandidaat bent
  4. Je bent in het bezit van een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau in de richting van Pedagogiek, MWD of SPH.
  5. Je bent in het bezit van een SKJ-registratie. (registratienummer en -datum vermelden in het cv)
  6. Je hebt aantoonbare ervaring diverse indicaties binnen de jeugdzorg of jeugd ggz, blijkend uit aantoonbare werkervaring.
  7. Je hebt aantoonbare ervaring met applicaties zoals I-Samenleving blijkend uit relevante werkervaring.
  8. Je bent in staat tot het afhandelen van 5 tot 7 casussen per week.
  9. Je bent in staat 2 keer per week minimaal fysiek aanwezig te zijn.
  10. Je hebt bij voorkeur aantoonbare ervaring met technische toetsing van beschikkingen van collega's en controle op productcodes en inzet en duur van de in te zetten zorg.
  11. Je hebt bij voorkeur minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar als jeugd consulent bij een gemeentelijke instelling.
  12. Je hebt bij voorkeur aantoonbare ervaring met de problematiek rondom jeugd, blijkend uit relevante werkervaring in de jeugdzorg.
  13. Je bent bij voorkeur bereid om 1 tot 2 dagen per week een toegangsdienst te draaien.
Gesprek

z.s.m

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Voor de periode van de opdracht gaan wij met u een tijdelijk dienstverband aan. Salarisindicatie € 2.500 tot maximaal € 3.600 bruto per maand op basis van 40 uur. (afhankelijk van leeftijd en ervaring).

Overige informatie in verband met Corona  
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.