Adviseur Mobiliteitsplan Zuidflank 18-24 uur

Opdrachtnummer
7433
Opdrachtgever
Gemeente Amsterdam
Datum
12 september 2022 tot 11 september 2023
Uren per week
voor 21 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
Beleids- en Adviesdiensten
Sluitingsdatum
22 augustus 2022
Verlengingsopties
Ja, tot 11 september 2024

Gemeente Amsterdam

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Amsterdam

Introductie

Voor de Gemeente Amsterdam zijn wij op zoek naar een Adviseur Mobiliteitsplan Zuidflank 18-24 uur.

Opdracht inhoud

Jij draagt bij aan de toekomstige bereikbaarheid en leefbaarheid in en rondom Zuidas, Amsterdam. Jij hebt affiniteit en ervaring met complexe verkeerskundige vraagstukken binnen grootstedelijke gebiedsontwikkelingen. Jij bent een verbinder, die ook van onderhandelen en aanpakken weet. Jij bent analytisch sterk en ook resultaatgericht. En je hebt ervaring in bestuurlijke advisering en in stakeholderprocessen. Dan zoeken we jou om de gemeente Amsterdam te versterken in de integrale mobiliteit en openbare ruimte opgave in de Gebiedsontwikkeling in en rondom Zuidas. De opgave bestaat eruit om de bereikbaarheid en leefbaarheid van Zuidflank parallel aan de (geplande) gebiedsontwikkeling en regionale groei blijvend te borgen. Centraal hierbij staat de realisatie van een goed werkend verkeerssysteem, dit betreft zowel fiets-, voetganger-, openbaar vervoers- als auto netwerken én mogelijke maatregelen die de automobiliteit kunnen beperken. Bepaald moet worden welke set aan maatregelen wanneer genomen moet worden teneinde het gebied bereikbaar te houden, zowel op korte, tussen als lange termijn. Dit gebeurt met behulp van een Mobiliteitsplan wat momenteel wordt opgesteld, waarop dit najaar consultatie plaats vindt en welke begin volgend jaar bestuurlijk wordt vastgesteld. Het maatregelenpakket bestaat uit harde (fysieke) en zachte maatregelen. De maatregelen hebben betrekking op bereikbaarheid en gebiedsontwikkeling. De maatregelen moeten optimaal doeltreffend zijn, maar ook realistisch en zowel plannings-technisch als financieel als maatschappelijk haalbaar. Er is sprake van een continue wisselwerking tussen gebiedsontwikkeling (inclusief juridisch planologisch instrumentarium) en voorgestelde maatregelen in de infrastructuur, openbare ruimte en de bereikbaarheid. Bij de voorgestelde maatregelen moeten ook de mogelijke effecten elders in de directe omgeving van de stad worden betrokken. Gemeente en Vervoerregio Amsterdam trekken gezamenlijk op bij de aanpak van deze opgave.

Organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

Amsterdam groeit! Elk jaar komen er meer bezoekers, bewoners en bedrijven naar onze prachtige stad. Bij de gemeente Amsterdam werken we met 14.000 collega's dagelijks aan een veilige, schone stad waar het goed wonen, werken en ontspannen is. Dit doen we voor de 2,3 miljoen bezoekers van Sail, maar ook voor de buurman die graag een bloemperkje voor de deur wil. Je kunt je voorstellen dat het hierbij belangrijk is dat we assets zoals verhardingen, bruggen, kademuren en openbare verlichting goed onderhouden. Dit is de taak van onze afdeling Stedelijk Beheer. Om alle uitdagingen in de openbare ruimte het hoofd te bieden, richten wij ons op diverse transities. Zo verschuift onze focus van techniek naar functie, gebruik en veiligheid, van onderhoudbaar naar herbruikbaar en duurzaam en van degelijk naar met lef en flair. Binnen de afdeling Stedelijk beheer zijn diverse teams actief, waaronder het team Openbare Ruimte. Dit team zorgt voor integrale sturing op de instandhouding, het gebruik en de functie van de openbare ruimte, met als doelen: leefbaar, schoon, heel en veilig. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met onder meer stadsdelen en diverse andere teams binnen de gemeente.

Eisen en wensen

  1. Je hebt in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.
  2. Je dient minimaal 1 relevante referentie op te geven Vul in: organisatie - naam contactpersoon - telefoonnummer contactpersoon.
  3. Je toon aan in maximaal 1 A4tje waarom jij dé ideale kandidaat bent
  4. Je beschikt over een wo werk- en denk niveau.
  5. Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring.
  6. Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring bij een overheidsinstelling.
  7. Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring met verkeersmodellen.
  8. Je hebt bij voorkeur minimaal 2 jaar werkervaring met Verkeersmodel Amsterdam (VMA).
  9. Je hebt bij voorkeur minimaal 3 jaar werkervaring met bestuurlijke besluitvorming.
  10. Je hebt bij voorkeur minimaal 5 jaar werkervaring met stakeholdermanagement.
Gesprek

z.s.m

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Voor de periode van de opdracht gaan wij met u een tijdelijk dienstverband aan. Salarisindicatie € 5.500 tot maximaal € 7.300 bruto per maand op basis van 40 uur. (afhankelijk van leeftijd en ervaring).

Overige informatie in verband met Corona  
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.