IPM Assistent contractmanager

Opdrachtnummer
7432
Opdrachtgever
Gemeente Amsterdam
Datum
29 augustus 2022 tot 31 december 2023
Uren per week
voor 32 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
HRM
Sluitingsdatum
18 augustus 2022
Verlengingsopties
Ja; tot 01 juli 2024

Gemeente Amsterdam

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Amsterdam

Introductie

Voor de Gemeente Amsterdam zijn wij op zoek naar een IPM Assistent contractmanager .

Opdracht inhoud

Als assistent contractmanager hou je je binnen het ingenieursbureau bezig met de voorbereiding, totstandkoming en beheersing van contracten in het fysieke domein. Het gaat hierbij om contracten voor aanleg, vernieuwing en onderhoud van de openbare ruimte van Amsterdam. Opdrachtnemers zijn aannemers, maar ook adviesbureaus of andere publieke partijen. Voor het Programma Bruggen en Kademuren zoeken wij een Assistent contractmanager voor het project team monitoring PBK.

Werkzaamheden:

  • Beheer ROK Deformatiemetingen;
  • Batchplanning beheren;
  • Maandelijkse batches samenstellen;
  • Planning/wijzigingen afstemmen met marktpartijen;
  • Afstemmen met interne stakeholders (vernieuwing, P&I);
  • Vragen marktpartijen beantwoorden/uitzetten binnen eigen organisatie;
  • Voortgangsoverleg met marktpartijen;
  • Uitgaven bewaken;
  • Voldoet de oplevering?;
  • Wordt er gefactureerd voor wat er is geleverd?;
  • Financieel overzicht bijhouden;
  • Overige lopende contracten;
  • Vragen marktpartijen beantwoorden/uitzetten binnen eigen organisatie;
  • Uitgaven bewaken;
  • Ondersteunen bij het inkoopproces.

Organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

Het Ingenieursbureau van de gemeente Amsterdam bereidt de aanleg en het onderhoud van infrastructuur en de inrichting van de stad voor. Het realiseert hiermee uitvoeringsprogramma's en opdrachten die zij krijgt van stadsdelen en andere organisatieonderdelen in de stad. Inkoop, advies, projectvoorbereiding- en realisatie en kennisontwikkeling- en borging zijn hierbij de belangrijkste werkzaamheden. Het ingenieursbureau valt onder het cluster Ruimte & Economie.

Programma Bruggen & Kademuren Amsterdam is onlosmakelijk verbonden met het water. De grachten, de vaarten, de Amstel en het IJ zijn haar levensaders. De vele bruggen en kademuren ertussen verbinden de wijken en buurten met elkaar, en geven de stad karakter. Maar sommige zijn aan het eind van hun levensduur of in slechte staat. De gemeente gaat dit onderzoeken en waar nodig versneld vernieuwen. Het Programma Bruggen en Kademuren (PBK) geeft invulling aan deze uitdagende opgave, samen met diverse collega's en in verbinding met de bewoners en ondernemers van de stad. Amsterdam telt in totaal 1800 bruggen en 600 kilometer kade. Het PBK neemt daarvan 829 bruggen en 205 kilometer gemetselde kademuur in scope, voornamelijk in de historische binnenstad. Dit programma stelt zich ten doel deze bruggen en kademuren te onderzoeken, bewaken, beperken, versterken en vernieuwen. Veiligheid en bereikbaarheid zijn daarbij de leidende principes. Om dit te realiseren werken er op dit moment circa 375 medewerkers structureel in het PBK samen aan deze opgave. De opgave vraagt om een programmaorganisatie die nauw samenwerkt met de beheer- en uitvoeringsorganisatie en die continu leert, verbetert en tegenspraak organiseert. De identiteit van de organisatie kleurt onze aanpak, onze kernwoorden zijn: open, voortvarend en grensverleggend. https://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/bruggen-kademuren/

Eisen en wensen

  1. Je hebt in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.
  2. Je dient minimaal 1 relevante referentie op te geven Vul in: organisatie - naam contactpersoon - telefoonnummer contactpersoon.
  3. Je toon aan in maximaal 1 A4tje waarom jij dé ideale kandidaat bent
  4. Je beschikt minimaal over aantoonbaar HBO/WO werk- en denkniveau. Dit werk- en denkniveau is opgedaan door relevante werkervaring en/of een minimaal behaald HBO diploma aangevuld met relevante cursussen.
  5. Je bent in het bezit van een erkende HBO diploma.
  6. Je hebt ervaring met projectmatig en/of programmatisch werken in het fysieke domein zoals ruimtelijk ordening, gebiedsontwikkeling, infrastructurele werken, groenvoorzieningen en dergelijke.
  7. Je hebt ervaring opgedaan als assistent-contractmanager civieltechnische en/of infrastructurele projecten. Met voorkeur voor de gemeente Amsterdam.
  8. Je hebt ervaring met verschillende contractvormen waaronder UAV-GC.
  9. Je hebt ervaring met de werkzaamheden zoals benoemd bij het werkpakket van het project bij voorkeur binnen een gemeentelijke of provinciale organisatie en voldoet aan de aanvullende vereisten.
Gesprek

z.s.m

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Voor de periode van de opdracht gaan wij met u een tijdelijk dienstverband aan. Salarisindicatie € 4.500 tot maximaal € 6.300 bruto per maand op basis van 40 uur. (afhankelijk van leeftijd en ervaring).

Overige informatie in verband met Corona  
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.