Operationeel manager 24 - 30 ur

Opdrachtnummer
7271
Opdrachtgever
Gemeente Amsterdam
Datum
12 september 2022 tot 12 januari 2024
Uren per week
voor 27 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
Interim management
Sluitingsdatum
22 augustus 2022
Verlengingsopties
Ja

Gemeente Amsterdam

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Amsterdam

Introductie

Voor de Gemeente Amsterdam zijn wij op zoek naar een Operationeel manager 24 - 30 ur.

Opdracht inhoud

Voor de afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) in West zijn we op zoek naar een (ondersteunend) leidinggevende op operationeel niveau die een deel van het team Procesuitvoering aanstuurt. Naast de bestaande eindverantwoordelijk teammanager Procesuitvoering, zal de operationeel manager de administratieve medewerkers onder zijn of haar hoede hebben.

De teammanagers VTH (in totaal 4) werken nauw samen en hebben kennis van elkaars werkterrein. Jouw verantwoordelijkheid als operationeel manager Procesuitvoering is, naast het zorgdragen voor een correcte administratieve uitvoering, het monitoren en optimaliseren van de ondersteunende VTH processen op inhoud, efficiency, samenwerking en het verbeteren van de dienstverlening en advisering richting ambtelijke organisatie en bestuur. Jij hebt als operationeel manager naar de medewerkers en ook richting het MTVTH op procesniveau een verbindende en coördinerende rol binnen de VTH afdeling.

Werkzaamheden

  • Je bent op uitvoerend niveau verantwoordelijk voor het behalen van de afgesproken resultaten van het team (kwaliteit en kwantiteit);
  • Je stuurt op risico's en maatregelen (financieel);
  • Je stuurt op (verbeteren van) processen en je bent verantwoordelijk voor de inzet van mensen en middelen;
  • Je werkt zeer nauw samen met en in opdracht van de huidige teammanager Procesuitvoering;
  • Je bent vanuit Procesuitvoering verantwoordelijk voor het efficiënt en effectief laten verlopen van de ondersteunende bedrijfsvoering processen ten behoeve van de VTH teams en de afdeling VTH als geheel. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Wabo- en andere vergunningverlening;
  • Je bent verantwoordelijk voor de informatievoorziening over deze processen richting het lokale dagelijkse bestuur;
  • Je bent verantwoordelijk voor het behalen van de vastgestelde doelen op de resultaatgebieden, waaronder organisatieontwikkeling, dienstverlening, financiën en bedrijfsvoering;
  • Je begeleidt en faciliteert de afdeling in het digitaliseringsproces;
  • Je zorgt voor het verder ontwikkelen en implementeren van processen, protocollen en een goede administratieve vastlegging door medewerkers van je team;
  • Als ondersteunend manager van de teammanager Procesuitvoering (MT VTH lid) ben je medeverantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de afdeling VTH.

Organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

Amsterdam heeft zeven stadsdelen die samenwerken om zich te ontwikkelen tot herkenbare en, zoveel mogelijk, uniforme ingerichte organisaties. Stadsdeel West heeft een centrale plaats in de metropoolregio Amsterdam, grenzend aan het Centrum en verder omsloten door Zuid, Nieuw-West, Westpoort en Noord is West een grootstedelijk stadsdeel met veel potentie en het is sterk in ontwikkeling. Met 144.000 inwoners en een rijke verscheidenheid aan nationaliteiten en een grote diversiteit heeft West een enorme opgave op sociaal en fysiek gebied. In Stadsdeel West zijn grote ontwikkelingen gaande op het gebied van (woning) bouw en als gevolg daarvan een sterke toename van het aantal inwoners en bedrijfsactiviteiten.

De afdeling VTH bestaat uit vier teams: Vergunningen Bouw, Vergunningen Gebruik, Handhaving Bouw & Gebruik en Procesuitvoering. Het team Procesuitvoering biedt ondersteuning en geeft advies aan de andere teams. Zowel administratief, financieel en juridisch als op het gebied van communicatie en kennisdeling. Dit doen we met een open, klantgerichte houding naar onze collega's. We werken samen met de gebiedsteams en nemen deel aan stedelijke projecten. Procesuitvoering is een leuk, divers team. Ons doel is de teams zo effectief en efficiënt mogelijk te ondersteunen bij de vergunningverlening en handhaving en de daaraan verbonden (administratieve) processen.

Eisen en wensen

  1. Je hebt in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.
  2. Je dient minimaal 1 relevante referentie op te geven Vul in: organisatie - naam contactpersoon - telefoonnummer contactpersoon.
  3. Je toon aan in maximaal 1 A4tje waarom jij dé ideale kandidaat bent
  4. Je beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau.
  5. Je hebt minimaal vijf jaar ervaring als functioneel- of hiërarchisch leidinggevende bij een gemeente.
  6. Je hebt minimaal vijf jaar ervaring in de aansturing van een administratief/ondersteunend team, of in het verbeteren van processen in een administratief/ondersteunend team.
  7. Je hebt minimaal vijf jaar ervaring als functioneel- of hiërarchisch leidinggevende bij een G4-gemeente.
  8. Je hebt minimaal drie jaar ervaring in de Vergunningen, Toezicht en Handhavingsketen.
  9. Je hebt ervaring met teamcoaching
Gesprek

z.s.m

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Voor de periode van de opdracht gaan wij met u een tijdelijk dienstverband aan. Salarisindicatie € 5.800 tot maximaal € 8.000 bruto per maand op basis van 40 uur. (afhankelijk van leeftijd en ervaring).

Overige informatie in verband met Corona  
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.