Je bent een echte peoplemanager. Wat jou kenmerkt? Zelfstandigheid en je verbindende, analytische en inlevingsvermogen. Jouw uitstekende politiek-bestuurlijke sensitiviteit zet je effectief in om de communicatie met klanten soepel te laten verlopen. Je bent er voor je medewerkers en weet hen op de juiste manier aan te spreken over hun resultaten. En je schakelt makkelijk op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Zowel over de hele linie van de bedrijfsvoering als in relatie tot het primair proces van de ministeries van EZK en LNV. Verder ben je creatief en denk je out of the box, maar kun je op het juiste moment ook pragmatisch zijn.
Door het vertrek van één van onze collega's zijn wij voor deze functie op zoek naar een verbinder die vraag en aanbod op elkaar laat aansluiten en zo de kernprocessen van maar liefst twee ministeries ondersteunt. Die de beleidsvorming sterkt met pragmatische én innovatieve bedrijfsvoering. En die samen met collega-accountmanagers leiding geeft aan Bureau Managementondersteuning in Den Haag. Wij zoeken een manager/ accountmanager voor de stafdirecties Communicatie, Financieel Economische Zaken en Bedrijfsvoering (als klant van eigen dienstverlening) van de ministeries EZK en LNV.
Ben jij dat? Als manager/accountmanager fungeer jij als intermediair tussen de Directie Bedrijfsvoering (DB) en genoemde stafdirecties van de ministeries van Economische Zaken en Klimaat (EZK), en Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV).
Je geeft leiding aan de secretariaten van deze stafdirecties. Dit betreft een lijnverantwwoordelijkheid (personele managementtaak) over ca. 25 fte.
Heeft een MT-lid of directeur een vraag met betrekking tot de bedrijfsvoering? Dan zorg jij dat het aanbod matcht. Hiervoor schakel je veel met de shared service organisaties zoals DICTU en FMHaaglanden. Jouw overkoepelende doel? Met verbinding en ondersteuning het dagelijkse primair proces van de kerndepartementen van EZK en LNV ontzorgen én verbeteren. Voortdurend speel jij in op actuele bedrijfsvoeringsvraagstukken rondom huisvesting, inkoop, ICT, informatievoorziening, P&O, planning en control en managementondersteuning. Denk bijvoorbeeld aan de coördinatie rondom een nieuw automatiseringsproces, de implementatie van nieuwe ICT-voorzieningen of het faciliteren van thuiswerkmogelijkheden. Jij draagt bij aan de organisatie en bewustwording ervan. Daarnaast ben je binnen Bureau Managementondersteuning (BMO) — waaraan jij samen met het MT leiding geeft en dat je professionaliseert — klantvertegenwoordiger/portefeuillehouder op één bedrijfsvoeringsgebied of - thema. Bij nieuwe bedrijfsvoeringsprojecten streef je ernaar om al vóór de implementatie een steentje te hebben bijgedragen aan de ontwikkeling ervan. Dit kan niet altijd, maar wanneer je die mogelijkheid wel hebt, grijp je die met beide handen aan. Zo verstevig je de positie van de DB als businesspartner en kun je al ‘aan de voorkant’ de belangen van beleid en staf behartigen. Je opereert dus voortdurend op het snijvlak van leidinggeven, managementondersteuning én portefeuillemanagement. Een spannend en uitdagend werkveld, dat je mede zelf ontwikkelt!
Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat staat voor een duurzaam, ondernemend Nederland. We zetten ons in voor een uitstekend ondernemersklimaat en een sterke internationale concurrentiepositie. Door de juiste randvoorwaarden te creëren en door ondernemers de ruimte te geven om te vernieuwen en te groeien. Door aandacht te hebben voor onze natuur en leefomgeving. Door samenwerking te stimuleren tussen onderzoekers en ondernemers. Zo bouwen we onze topposities in landbouw, industrie, diensten en energie verder uit en investeren we in een krachtig en duurzaam Nederland.
Ministerie van Economische Zaken, voor een duurzaam, ondernemend Nederland
n.t.b.
Overige informatie
Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.
Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.
Overige informatie in verband met Corona
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.