Senior Generalist Lokaal Team Baarn

Opdrachtnummer
6452
Opdrachtgever
Gemeente Baarn
Datum
1 augustus 2022 tot 1 februari 2023
Uren per week
voor 32 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Utrecht
Functie type
Sociaal Maatschappelijk Domein
Sluitingsdatum
6 juli 2022
Verlengingsopties
1 maal 6 maanden

Gemeente Baarn

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Baarn

Introductie

Voor de Gemeente Baarn zijn wij op zoek naar een Senior Generalist Lokaal Team Baarn.

Opdracht inhoud

  • Samen met de cliënt breng je de zorgvraag, het netwerk en de eigen mogelijkheden in kaart;
  • Je geeft advies, informatie en ondersteuning op maat. Je biedt zelf begeleiding waar nodig, of doet een beroep op een passende zorgaanbieder;
  • Je legt huisbezoeken af bij cliënten/ouders/mantelzorgers waarbij de hulpvraag van de client centraal staat;
  • Je stelt een plan op en formuleert concrete doelen waarbij je de cliënt zo veel mogelijk in eigen kracht zet;
  • Je biedt zorg op maat en stimuleert je interne -én externe samenwerkingspartners om hetzelfde te doen;
  • In dit lokaal sociaal team neem jij een centrale positie in door in staat te zijn hoogwaardig samen te werken in een professioneel zorgteam waarbij je je ook ondersteunend profileert in een passend hulpaanbod door maatwerk middels een Persoonsgebonden Budget (PGB);
  • Je houdt relevante maatschappelijke -maar zeker binnen het Sociaal Domein relevante ontwikkelingen bij; zowel wetstechnisch als bewezen ‘best practise’;
  • Vanuit jouw generalistische expertise en ervaring met inwoners/hulpvragers en verwijzers bedien je in het bijzonder GGZ-doelgroepen en doelgroepen Jeugd & Gezin. Hiervoor wordt je inbreng bij specifieke vraagstukken verwacht;
  • Bij beoordelingen Jeugdhulp werk je altijd samen met een collega-jeugdprofessional met een SKJ-registratie wiens advies (alsmede dat van het team) inzake Jeugdhulp bindend is;
  • Door jouw zeer ruime werkervaring ben je in staat aan deze opdracht te voldoen en beschik je over het nodige volhoudingsvermogen, zowel vanuit jouw vakinhoudelijke deskundigheid als vanuit jouw vitaliteit als persoon en teamplayer;
  • In verband met huisbezoeken is het handig als je een rijbewijs -en bij voorkeur ook een auto hebt.

Organisatie

Uitvoeringsorganisatie BBS (de gemeenschappelijke regeling Samenwerking Sociaal Domein Baarn, Bunschoten en Soest) verzorgt de taken rondom Werk en Inkomen (Participatiewet), Uitkeringsadministratie en Zorgadministratie (Wmo en Jeugdwet) van de drie deelnemende gemeenten, Baarn, Bunschoten en Soest. Daarnaast is BBS werkgever van de collega’s die werken in de lokale en sociale teams, die ondersteuning leveren dicht bij de inwoners van de drie gemeenten. Onze kernwaarden zijn:

  • Denken in mogelijkheden,
  • Klantgerichtheid: de klant staat centraal,
  • Professionaliteit,
  • Efficiënt werken
  • Gericht op Samenwerking.

Competenties

  • Je bent doortastend, weet duidelijkheid te combineren met hartelijkheid en je communiceert makkelijk met mensen met uiteenlopende achtergronden. Hen ondersteunen geeft je energie. Tegelijkertijd ga je ook een pittig gesprek niet uit de weg en daag je de client uit met als doel de zelfredzaamheid te bevorderen;
  • Je kan een regierol pakken, je schakelt tussen verschillende partijen in het netwerk waarbij jij de cliënt en zijn/haar zorgvraag centraal houdt.
  • Als generalist is het belangrijk dat je zelfstandig kan werken, maar ook een teamplayer bent;
  • Je bent daarnaast ook een echte maatwerkspecialist met ervaring in doelmatige Inkoop uit Zorg in Natura en nadrukkelijk ook incidentele inkoop door middel van een PGB;
  • Goede communicatieve, sociale en digitale vaardigheden zijn essentieel voor deze uitdagende functie;
  • Enthousiasme, gedrevenheid en flexibiliteit zijn kenmerken die jou eigen zijn.

Eisen en wensen

  1. Je hebt een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau in agogische richting (Social Work, HBO-V);
  2. Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare generalistische werkervaring in een sociaal wijkteam;
  3. Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare specialistische werkervaring in het beoordelen van PGB-aanvragen Jeugdhulp en/of WMO;
  4. Je hebt minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in een gemeentelijke uitvoerende rol (bijv. ook bij een sociale dienst op de afdeling Werk/re-integratie of Inkomen;
  5. Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen het Sociaal Domein door samenwerking met de externe ‘keten’; het gehele middenveld (eerste lijn, GGZ-instellingen, scholen, GI’s, ingekochte zorgaanbieders etc.);
  6. Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in het helpen oplossen van hulpvragen van inwoners/hulpvragers rondom inkomen, financiën/schulden en administratie alsmede kennis van aanpalende wetgeving (ZVW, WPO, Wlz). Zowel in eigen caseload als adviserend in het team;
  7. Je hebt over een periode van minimaal tien jaar aantoonbaar cursussen en opleidingen gevolgd; zowel vakinhoudelijk als op het vlak van zelfontwikkeling/persoonlijke effectiviteit in samenwerking.
Gesprek

11 juli 2022

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.