Op 15 maart 2023 vinden de verkiezingen plaats voor de Provinciale Staten en voor de waterschappen. In 2023 zal de gemeente Amsterdam voor het eerst een volledige Centrale Stemopneming (CSO) gaan organiseren. In 2021 en 2022 heeft de gemeente Amsterdam ervaring opgedaan met tellen op een centrale plek in verband met vroegstemmen.
Het is een grootschalig evenement waarbij zo'n 200 Amsterdammers helpen met het tellen van de stemmen, maar ook medewerkers van de gemeente helpen bij de controle en de invoer van de stemmen. Er komt veel bij kijken, zoals het logistieke proces om alle stembussen uit de stad op een locatie te krijgen, bemensing, communicatie, materialen, locatie inclusief inrichting en de uitslagverwerking. Bureau Verkiezingen zoekt een projectleider om hiervoor een projectplan te maken en uit te voeren. In de beginperiode is er nog tijd om aan een projectplan te werken, vanaf oktober moet er volop ingezet worden op de organisatie. Hou er rekening mee dat overwerk en bijzondere werktijden rond de verkiezingsdagen vrijwel onvermijdelijk zijn.
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/
Basisinformatie beheert en verstrekt voor de stad Amsterdam de basis- en kernregistraties. Daarmee wordt de stad voorzien van gegevens, van onder meer personen, bedrijven, adressen, gebouwen en topografie, die nodig zijn bij de uitvoering van meer dan 90% van de gemeentelijke taken. Basisinformatie heeft als stelselbeheerder van de Gemeente Amsterdam een forse opgave om een excellente beheerder van basis- en kernregistraties te worden. Zorgen dat de gegevens kloppen, volledig en actueel zijn. En dat de afnemers daar maximaal rendement uit kunnen halen. Dat stelt eisen aan inwinning, beheer en toegankelijkheid.
Bureau Verkiezingen Directie Basisinformatie is tevens verantwoordelijk voor de inrichting en organisatie van verkiezingen en referenda in Amsterdam. Verkiezingen hebben een incidenteel karakter, maar vinden structureel plaats met gemiddeld 1 verkiezing per circa 14 maanden. De organisatie van verkiezingen is een belangrijk en kwetsbaar proces. Borging van kennis, continuïteit en voldoende capaciteit zijn van groot belang om goed invulling te kunnen geven aan deze taak. Binnen Basisinformatie is hiervoor een permanent team ingericht (Bureau Verkiezingen).
Momenteel onderzoekt het Bureau een transitie naar een ander cluster en directie. Als Projectleider CSO wordt verwacht hier adequaat op in te kunnen spelen en focus op de primaire projectdoelstellingen gewaarborgd blijft.
z.s.m
Overige informatie
Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.
Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Voor de periode van de opdracht gaan wij met u een tijdelijk dienstverband aan. Salarisindicatie € 4.500 tot maximaal € 6.300 bruto per maand op basis van 40 uur. (afhankelijk van leeftijd en ervaring).
Overige informatie in verband met Corona
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.