Bouwinspecteur medior

Opdrachtnummer
6407
Opdrachtgever
Gemeente Amsterdam
Datum
11 juli 2022 tot 10 juli 2023
Uren per week
voor uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
Bouw en Infra, Inspectie en vergunningen
Sluitingsdatum
7 juli 2022
Verlengingsopties
Ja

Gemeente Amsterdam

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Amsterdam

Introductie

Voor de Gemeente Amsterdam zijn wij op zoek naar een Bouwinspecteur medior.

Opdracht inhoud

Door jouw kennis en kunde draag je bij aan de optimalisatie van de leefomgeving van de burgers van Amsterdam. Als geen ander begrijp je de processen, de eisen die gesteld moeten worden, de mogelijkheden en de beperkingen bij bouwprojecten. En daarom kun jij zowel aan burgers, ondernemers en politici als aan je collega's uitleggen wat er gebeurt en of dat goed gaat. Jij als senior inspecteur schakelt met alle stakeholders. Je gaat voor duidelijkheid en veiligheid en je schat goed in wanneer je een maatregel moet nemen.

Wij zijn op zoek naar een senior bouwinspecteur die niet alleen de regels kent, maar ook de regels goed en duidelijk kan communiceren en uitleggen aan alle stakeholders zoals de vergunninghouders, de aannemers, de bewoners en de gebruikers.

Als medior bouwinspecteur: - Ga je naar de bouwlocaties toe en controleert ter plekke de naleving van wet- en regelgeving. Daarbij voer je zelfstandig controles uit; - Spoor je illegale bouw en sloop op; - Neem je de regie in de aanpak van controles, toezicht, adviezen en sancties; - Neem je initiatieven en tref je maatregelen tot het opleggen van (bestuurlijke) sancties; - Handel je klachten af en draag je zorg voor een correcte administratie; - Verstrek je informatie aan belanghebbenden, denk hierbij aan architecten, aannemers en deskundigen over bouwaangelegenheden; - Stel je schriftelijke controle rapporten, zienswijzen en brieven op.

Organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s) De afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) is verantwoordelijk voor het toetsen van vergunningsaanvragen en het toezicht en de handhaving in de bebouwde ruimte. De handhavers controleren of vergunningen ook daadwerkelijk worden uitgevoerd zoals verleend. Als dit niet het geval is, wordt er handhavend opgetreden. Asbest, brandveiligheid en constructieve veiligheid zijn bij ons de belangrijkste drie pijlers. De handhaver heeft naast het toezicht op de bouwwerkzaamheden ook oog voor de directe omgeving en waakt over monumenten. Op deze manier proberen wij de overlast te beperken en de veiligheid van de directe omgeving te waarborgen.

De gemeente Amsterdam werkt graag op een eenduidige manier in het verlenen van diensten aan klanten 1VTH Dit geldt ook voor de zeven afdelingen Vergunningen Toezicht en Handhaving die zijn ondergebracht bij de stadsdelen. Vanuit jouw plek, bij een van de stadsdelen, werk je met het gezicht naar buiten en met meer aandacht voor wat zich in de gebieden afspeelt. De stadsdelen kennen nog wel een eigen organisatie met specifieke opgaven, gericht op de gebieden.

Eisen en wensen

  1. Je hebt in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  2. Je beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau;
  3. Je hebt een relevante technische / vakgerichte opleiding (bijvoorbeeld hbo Bouwkunde of hbo Bouwmanagement & Vastgoed), inclusief de verplichte opleidingen: ABW1 en ABW2 heeft een pré;
  4. Je hebt minimaal 5 jaar ervaring op het gebied van het Bouwtoezicht;
  5. Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving, waaronder Wabo, Bouwbesluit en Monumentenwet;
  6. Je hebt ervaring in het voeren van overleg met belanghebbenden;
  7. Je hebt ervaring bij een G4 gemeente;
  8. Je bent bereid om als dat nodig is ook af en toe 's avonds en 's nachts te werken.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Voor de periode van de opdracht gaan wij met u een tijdelijk dienstverband aan.

Overige informatie in verband met Corona  
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.