Medewerker cultureel erfgoed

Opdrachtnummer
6380
Opdrachtgever
Gemeente Baarn
Datum
18 juli 2022 tot 18 januari 2023
Uren per week
voor 24 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Utrecht
Functie type
Bouw en Infra, Juridisch
Sluitingsdatum
5 juli 2022
Verlengingsopties
2 maal 3 maanden

Gemeente Baarn

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Baarn

Introductie

Voor de Gemeente Baarn zijn wij op zoek naar een Medewerker cultureel erfgoed.

Opdracht inhoud

In mei 2019 heeft de gemeente de beleidsvisie ‘Erfgoed, omgang met Baarns erfgoed’ vastgesteld. Hierin zijn een aantal acties concreet benoemd voor de uitvoering van de beleidsvisie.

  • Het starten van nader onderzoek naar de lijst met potentiële gemeentelijke monumenten, het opstellen van redengevende omschrijvingen en het opstarten van de wettelijke procedure tot aanwijzing van de panden als gemeentelijk monument;
  • Het opstellen van een paraplubestemmingsplan voor archeologie;
  • Het verkennen van de mogelijkheden om de (digitale) informatie van de erfgoedwaardenkaart voor de inwoners van de gemeente Baarn toegankelijk / raadpleegbaar te maken;
  • De analyse van de gevolgen van het dubbelbestemmen van historisch-landschappelijke waarden voor burgers en de ambtelijk organisatie en kiezen voor een concrete vorm van planologische borging;
  • Het planologisch borgen van karakteristieke panden in het bestemmingsplan;
  • Het evalueren en herijken / actualiseren van de Nota Ruimtelijke Kwaliteit Baarn om tot integratie met de geconstateerde historisch stedenbouwkundige waarden te komen.

In de afgelopen jaren zijn de werkzaamheden die hierbij horen voorbereid en deels uitgevoerd. Hierdoor is al een flinke stap gemaakt, maar het is nog niet af. Bovendien zijn door de aanstaande implementatie van de omgevingswet sommige activiteiten in een ander daglicht komen te staan. En heeft de gemeente een provinciale subsidie gekregen om een zogenaamde visie op religieus erfgoed op te stellen. We zoeken iemand die hier in samenhang een vervolg aan geeft, voordat het naar de staande organisatie overgedragen kan worden.

Organisatie

Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, verbindend en duidelijk.

Competenties

  • Je bent collegiaal en enthousiast en je hebt een klant- en servicegerichte instelling;
  • Je werkt efficiënt;
  • Je bent tactvol, assertief en je bent representatief;
  • Je bent flexibel inzetbaar;
  • Je bezit goede contactuele eigenschappen;
  • Je hebt kennis van en ervaring in het adviseren van het bestuur/burgemeester.

Eisen en wensen

  1. Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar binnen het vakgebied van cultureel erfgoed en/of ruimtelijke ordening bij een gemeentelijke organisatie;
  2. Je hebt een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
  3. Je hebt een afgeronde opleiding op het gebied van cultureel erfgoed;
  4. Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als medewerker cultureel erfgoed bij een gemeentelijke organisatie;
  5. Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in ruimtelijke ordenings-wetgeving;
  6. Je bent uiterlijk per 25 juli 2022 beschikbaar voor 24 uur per week voor de gehele duur van de opdracht inclusief eventuele verlengingsopties;
  7. Je hebt ervaring met projectmatig werken;
  8. Je bent bereid om bij wederzijdse interesse en bij gebleken geschiktheid na minimaal 1040 gewerkte uren kosteloos in dienst te treden bij de opdrachtgever.
Gesprek

8 juli 2022

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.