Business Analist

Opdrachtnummer
6375
Opdrachtgever
Port of Amsterdam
Datum
18 juli 2022 tot 18 januari 2023
Uren per week
voor 16 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
Finance, Projectmanagement
Sluitingsdatum
6 juli 2022
Verlengingsopties
mogelijk maar nog niet bekend

Port of Amsterdam

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Amsterdam

Introductie

Voor de Port of Amsterdam zijn wij op zoek naar een Business Analist.

Opdracht inhoud

Het water in het Noordzeekanaal vormt een hoofdtransportas voor duizenden schepen. Het is de taak van de Havenmeester om het scheepvaartverkeer daar veilig, vlot en duurzaam af te handelen. Jaarlijks bezoeken zo’n 7.000 zeeschepen het Noordzeekanaalgebied.

Port of Amsterdam biedt 24/7 begeleiding aan de scheepsvaart via multifunctionele patrouillevaartuigen en een hightech verkeersbegeleidingssysteem. Vanaf 12 mijl op zee tot aan de havenbekkens van Amsterdam krijgen zeeschepen te maken met navigatie, veiligheid, regelgeving, services, communicatie en inspecties.

Vanuit Port of Amsterdam voert de (Rijks)havenmeester van Amsterdam publieke taken uit namens verschillende mandaatgevers:

  • Het ministerie van Infrastructuur en Milieu;
  • Rijkswaterstaat;
  • Het Centraal Nautisch Beheer Noordzeekanaalgebied;
  • De gemeente Amsterdam.

Als gevolg van de invoering van EU Richtlijn 2019/883 dient de Divisie Havenmeester haar Haven Afval Plan (HAP) en bijbehorende processen drastisch te wijzigen, dit om te kunnen voldoen aan de nieuwe eisen die zijn gesteld in deze richtlijn en inmiddels ook zijn geïmplementeerd in de Wet voorkoming Verontreiniging door Schepen (WvvS).

De business analist is degene die ervoor zorgdraagt dat de voor de HAP-applicatie te ontwikkelen functionaliteit voor de ontwikkelaars helder is én in lijn met de wensen van de Havenmeester. Vervolgens worden de opgeleverde functies ook getest en geaccepteerd.

Kerntaken:

  • Het vertalen van de nieuwe regelgeving en beleid naar de bestaande processen en daarmee eisen aan het informatiesysteem, het bepalen van business rules;
  • In kaart brengen van de wensen en eisen (acceptatiecriteria);
  • Specificeren, prioriteren, verifiëren en valideren van functionele wensen en eisen en het vertalen hiervan naar efficiënte oplossingen;
  • Zorgdragen voor het opstellen van testscenario's;
  • Signaleren van risico's, knelpunten en afwijkingen (en zo nodig adviseren van de projectleider / product owner om deze te weg te nemen);
  • Bewaken en beheren van acceptatie criteria tijdens projecten;
  • Bewaken van een up to date documentatie van de applicatie en de business rules die hierin zijn opgenomen;
  • Optreden als klankbord voor de business, projectteamleden, (software)leverancier of outsourcer.

Organisatie

Port of Amsterdam is de vierde haven van West-Europa en verantwoordelijk voor de ontwikkeling, exploitatie en het beheer van de Amsterdamse havenregio. De haven van Amsterdam maakt deel uit van de grootste ‘airport-seaport-city’-combinatie in Europa. Daarmee is het een belangrijke motor voor de regionale en nationale economie. Port of Amsterdam is een Port of Partnerships: samen met partners werken ze aan een haven die steeds meer waarde oplevert voor klanten en omgeving.

Competenties

  • Je bent in staat om zelfstandig aan de slag te gaan met een opdracht;
  • Bij het uitvoeren van de opdracht leg je nadrukkelijk de verbinding met de mensen uit de praktijk. Je voorstellen worden gedragen door de verantwoordelijken;
  • Je hebt ervaring met het doorontwikkelen van applicaties met een externe leverancier;
  • Je kunt met overtuigingskracht complexe materie in eenvoudige bewoordingen uitleggen aan een collega;
  • Proactieve en pragmatische houding;
  • Kennis en ervaring met Agile werken en de scrum methodiek.

Eisen en wensen

  1. Je hebt minimaal 2 aantoonbare referenties uit de afgelopen drie jaar (vanaf 1 juni 2019);
  2. Je hebt aantoonbare werkervaring met het opstellen van functionele requirements én acceptatie criteria voor een ontwikkelteam;
  3. Je hebt aantoonbare werkervaring met het behandelen van vragen van het ontwikkelteam én het faciliteren van de test- en implementatiefase m.b.t. het ontwikkelproces;
  4. Je bent beschikbaar uiterlijk 16 augustus 2022;
  5. Je hebt minimaal 2 aantoonbare opdrachten die qua aard en omvang gelijkwaardig zijn vanaf 1 juni 2019;
  6. Je hebt aantoonbare werkervaring met het signaleren van risico’s, knelpunten en afwijkingen (en zo nodig het adviseren van de projectleider/product owner om deze weg te nemen);
  7. Je hebt aantoonbare werkervaring in een multidisciplinair team en diverse stakeholders met mogelijk tegengestelde belangen;
Gesprek

11 juli 2022

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.