Beleidsadviseur VTH - Accounthouder ODG

Opdrachtnummer
6212
Opdrachtgever
Gemeente Eemsdelta
Datum
1 augustus 2022 tot 31 december 2022
Uren per week
voor 36 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Groningen
Functie type
Beleids- en Adviesdiensten
Sluitingsdatum
15 juli 2022
Verlengingsopties
2 x 12 maanden

Gemeente Eemsdelta

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Delfzijl

Introductie

Voor de Gemeente Eemsdelta zijn wij op zoek naar een Beleidsadviseur VTH - Accounthouder ODG.

Opdracht inhoud

Als Beleidsadviseur Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH) – Accounthouder Omgevingsdienst ben je onder andere verantwoordelijk voor het opstellen en begeleiden van de uitvoering van het VTH-beleid. Dit beleid moet nog geactualiseerd worden en klaargestoomd worden voor de komst van de Omgevingswet en de Wet kwaliteitsborging voor het bouwen.

Je bent in staat om vanuit de VTH-beleidscyclus geheel zelfstandig binnen de gestelde kaders (afspraken, wensen en toekomstige ontwikkelingen van en met de deelnemers) werkzaamheden op te pakken en uit te voeren. De werkzaamheden kennen een cyclisch karakter en vloeien met name voort uit onderdelen van de P&C-cyclus (waaronder het opmaken van jaarverslag en kwartaalrapportages) en de Big8-beleidscyclus.

Als Accounthouder Omgevingsdienst adviseer je het bestuur en management inzake de opdrachtgeversrol richting de Omgevingsdienst Groningen. Je stelt hiertoe de jaaropdrachten op, beoordeelt het uitvoeringsprogramma en de voortgangsrapportages en adviseert hierover aan bestuur en management. Daarnaast zorg je voor afstemming en coördinatie tussen alle betrokken partijen (onder wie frontoffice, casemanagers, ODG, VRG-portefeuillehouder, (beleids-) medewerkers eigen gemeente, andere gemeenten) met betrekking tot vergunningen-, toezicht- en handhaving.

Verantwoordelijkheden:

  • Het opstellen en begeleiden van de uitvoering van het VTH-beleid, waaronder het voorbereiden van besluitvorming door college, commissie en/of raad;
  • (Strategisch) sparringpartner voor wethouder voor de relatie met de ODG;
  • Onderhouden contacten met de ODG en zorgen voor afstemming over taken en voortgang;
  • Bespreken van en advies vragen over door de ODG toegestuurde stukken, zowel in- als extern, alsmede (regie voeren op) het correct afhandelen daarvan, waaronder het voorbereiden van besluitvorming door college, commissie en/of raad;
  • Bewaken van de uitvoer van opdrachten door de ODG;
  • Bestuderen van en adviseren over rapportages;
  • Voeren van diverse in- en externe overleggen;
  • Input geven voor het VTH-uitvoeringsprogramma;
  • Factuurafhandeling;
  • Juridische advisering over milieutaken binnen de gemeente.

Eisen en wensen

  1. Je hebt een afgeronde HBO opleiding (bij voorkeur Juridisch) en beschik je over relevante werkervaring;
  2. Je bent een bevlogen enthousiaste collega die communicatief sterk is en écht samen werkt;
  3. Je hebt oog voor de klant (inwoners en ondernemers) en bent dienstverlenend;
  4. Je staat stevig in je schoenen, je bent een netwerker en onderhoudt makkelijk contacten;
  5. Je begrijpt de context waarin je werkzaam bent, hebt gevoel bij ‘politieke sensitiviteit’, je toont initiatief en bent vindingrijk en verrassend in jouw oplossingen;
  6. Verder kom je makkelijk zelfstandig uit de voeten en werk je resultaatgericht;
  7. Vanuit maatschappelijke ontwikkelingen weet je nieuwe heldere strategie en beleid te vormen;
  8. Je herkent je in onze kernwaarden: Aantrekkelijk, Betrouwbaar, Dichtbij, Innovatief en Samen.
Gesprek

dinsdag 19 juli 2022 (tussen 13:00 – 16:00 uur)

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.