Het Facilitair Bedrijf van de Dienst Justitiële Inrichtingen (FB DJI) is sinds 2016 een van de vier facilitaire concerndienstverlener (CDV) van het Rijk. Het FB DJI levert de facilitaire dienstverlening op basis van de rijksbrede producten- en dienstencatalogus (RPDC) aan zowel DJI als andere Rijksonderdelen van, met name, het Ministerie van Justitie en Veiligheid (JenV). Bij het Facilitair Bedrijf werken ruim 300 medewerkers op meer dan 45 locaties. Het FB DJI is onderdeel van de uitvoeringsorganisatie Shared Service Center DJI (SSC DJI). Het SSC DJI is verantwoordelijk voor de uitvoering van het DJI-beleid ten behoeve van alle DJIinrichtingen en –vestigingen. Het SSC DJI is er om de ondersteunende processen op het gebied van personeel en organisatie, financieel beleid en beheer, rechtmatig inkopen van goederen en diensten, facilitaire dienstverlening en uitvoering van DJIbrede projecten en programma’s te beheren, uit te voeren en hierover te adviseren. Het SSC werkt niet alleen voor DJI, maar ook voor (organisatieonderdelen vallend onder) andere departementen.
Het FB heeft voor de jaren 2021 – 2023 de volgende strategische doelen geformuleerd: 1. Onze medewerkers zijn trots op het FB DJI en het SSC en zijn daarom onze ambassadeurs. 2. Het FB DJI heeft een gezonde bedrijfsvoering die de uitvoering van de strategische doelen van onze opdrachtgevers faciliteert. 3. Het FB DJI is toonzettend op het gebied van facilitaire dienstverlening binnen het Rijk en ontwikkelt deze door op het gebied van innovatie en duurzaamheid. 4. Als FB DJI stellen wij de klant centraal, zijn wij herkenbaar en vindbaar en zijn een logische partner voor alle afnemers en de J&V onderdelen.
Om de strategische doelen te realiseren is er een verandertraject ingezet. De verbeterinitiatieven binnen dit verandertraject zijn uitgeschreven in ‘fiches’, waar een MT lid of senior adviseur de eigenaar/trekker van is. Om te kunnen sturen op de verbeterinitiatieven wordt gebruik gemaakt van de Obeya. Elke twee weken is er Obeya-overleg waar het MT FB en de adviseurs vanuit het team Organisatie ontwikkeling deelnemen. Tijdens het overleg is geconstateerd dat de planning van de verbeterinitiatieven niet wordt gehaald. Daarnaast is voor de deelnemers niet helder wat precies de inhoud en samenhang is van de verbeterinitiatieven. Daartoe is een stappenplan opgesteld. De gevraagde projectleider gaat als programmaondersteuner van de veranderopgave van het FB onder regie van de programmamanager, uitvoering geven aan het plan. Het doel is om zowel op structuur als op inhoud een verbeterslag te maken op de veranderagenda.
Stappenplan programma veranderopgave FB * Criteria vaststellen wat is ‘change’ en wat is ‘run’ in de Obeya; * Fiches opstellen (volgens format) van de onderwerpen in de ‘change’; * Fiches afstemmen met de collega die nu in de lead staat voor het onderwerp; * Bespreken en vaststellen change fiches met de deelnemers van de Obeya; * PID (light) opstellen voor de ‘change’ fiches of een opdrachtformulering voor een projectleider; * Vaststellen PID-ten en/of opdrachtformuleringen voor een projectleider, met de deelnemers van de Obeya; * Samenhang en afhankelijkheden in kaart brengen; * Eventuele knelpunten bespreken in de samenhang en afhankelijkheden met de deelnemers van de Obeya; * Vastleggen in de change van de Obeya, planning en mijlpalen; * Van start!
De Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) zorgt namens de Minister van Justitie en Veiligheid voor de uitvoer van straffen en vrijheidsbenemende maatregelen, die na uitspraak van een rechter zijn opgelegd. Met 38 locaties verspreid over het land en een personeelsbestand van ruim 13.000 medewerkers is DJI een van de grootste overheidsorganisaties van Nederland. Jaarlijks stromen er ruim 37.000 nieuwe justitiabelen in. Meer informatie over DJI is te vinden op www.dji.nl.
De volgende competenties worden gevraagd: * Plannen en organiseren; * Resultaatgerichtheid; * Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid; * Organisatiesensitiviteit.
Overige informatie
Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.
Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.
Overige informatie in verband met Corona
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.