De directiesecretarissen stellen het cluster in staat taken uit te voeren met een optimaal doelmatige en functionele aanwending van tijd en energie. Concreet houdt dit in: het voorbereiden, coördineren en managen van (MT-)bijeenkomsten, het verzorgen van interne en externe communicatie en het bewaken van de voortgang en het nakomen van interne en externe afspraken. Daarnaast ondersteunt de directiesecretaris het management bij de diverse bedrijfsvoeringstaken/PIOFACH-taken; onder andere coördinatie van financiële taken, personele en facilitaire zaken. De directiesecretarissen zijn ook geregeld eerste aanspreekpunt vanuit het management.
De kandidaat zal naast de functie van directiesecretaris ook een belangrijke rol spelen als projectbegeleider en is in dit hele proces een belangrijke. Je maakt deel uit van de werkgroep en ondersteunt het MT, faciliteert de bijeenkomsten, en bent scribent van de diverse stukken. Je bewaakt de voortgang en de onderlinge verbanden. Kortom: de Haarlemmer olie van de doorontwikkeling van FEZ. Het project wordt aangestuurd door een strategisch projectleider.
Het ministerie van BZK waarborgt de kernwaarden van de democratie. BZK staat voor een goed en slagvaardig openbaar bestuur en een overheid waar burgers op kunnen vertrouwen. BZK draagt eraan bij dat burgers kunnen wonen in betaalbare, veilige en energiezuinige woningen in een buurt waar iedereen meetelt en meedoet en het prettig leven is. Daarnaast werkt BZK aan een kleinere en efficiëntere overheid, zodat met een minimum aan middelen het maximale voor burgers en bedrijven wordt bereikt. 'Samen leven en wonen, in een democratische rechtsstaat, met een slagvaardig bestuur. BZK, duidelijk voor mensen.’
Directie-/afdelingsomschrijving Het ministerie van BZK heeft de staf- en ondersteunende functies ingericht in drie eenheden onder aansturing van de secretaris-generaal (SG): de directie Constitutionele Zaken en Wetgeving; het cluster Bestuursondersteuning en het cluster Mensen en Middelen. Op deze manier wordt vormgegeven aan de bestuurlijke ambitie om meer integrale en gezamenlijke sturing te realiseren. Onderdelen werken complementair aan elkaar waardoor integrale advisering, samenhang en overzicht ontstaat. Stafdirecties zullen zo nog vroeger in het proces een proactieve adviesrol kunnen invullen.
Cluster Mensen en Middelen Binnen het cluster Mensen en Middelen (M&M) zitten de directies Financieel Economische Zaken (FEZ), Chief Information Officer & Informatiemanagement (CIO&I) en Personeel & Organisatie (P&O) en bestaat uit ca. 350 fte. Deze onderdelen, die een belangrijke rol hebben in de Planning & Control-cyclus van het ministerie, zijn dicht op elkaar georganiseerd en worden vanuit één directieteam aangestuurd. De leiding is belegd bij de clusterdirecteur van M&M. De directiesecretarissen vallen onder de clusterdirecteur.
Doorontwikkeling FEZ Van belang is om te melden dat de taken van de directiesecretaris FEZ verbreed kunnen worden door het recent gestarte project gericht op de doorontwikkeling van FEZ Je maakt deel uit van de werkgroep en ondersteunt het MT, faciliteert de bijeenkomsten, en bent medescribent van de diverse stukken.
We willen met deze doorontwikkeling een volgende stap zetten in de professionalisering van ons werk, opdat we een toekomstbestendige organisatie hebben met een duidelijke taakomschrijving, goed lopende werkprocessen en de juiste mensen op de juiste plek. Hierdoor kunnen we beter inspelen op ex- en interne ontwikkelingen en weten we scherp waar we van zijn en wat onze uitdagingen zijn. Dat maakt ook de dialoog met de klanten en stakeholders gemakkelijker: het bied rolduidelijkheid niet alleen voor ons maar ook voor onze omgeving. Op het moment dat de organisatie meer in balans is, biedt het de medewerkers inzicht en mogelijkheden om zich persoonlijk te ontwikkelen en door te groeien. Als stip op de horizon is het dus de weg naar goed werkgeverschap.
Het MT FEZ heeft gekozen om gebruik te maken van een variant van een Strategisch Personeelsplan (SPP), toegesneden op de specifieke situatie en wensen van FEZ BZK. Dit plan voorziet in methodisch veranderen met concrete acties.
zo spoedig mogelijk na sluiting
Overige informatie
Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.
Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.
Overige informatie in verband met Corona
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.