Toezichthouder WMO/Jeugdwet

4721
Opdrachtnummer
4721
Opdrachtgever
Gemeente Leiden
Datum
1 Juni 2022 tot 1 Januari 2023
Uren per week
voor 36 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Zuid-Holland
Functie type
Sociaal Maatschappelijk Domein
Sluitingsdatum
16 Mei 2022
Verlengingsopties
maximaal 4 jaar
Opdracht type input
ZZP

Gemeente Leiden

Adres met huisnummer

-

Postcode

-

Plaats

Leiden

Introductie

Voor u ligt de Uitnodiging tot inschrijving met betrekking tot de aanbesteding inhuur Toezichthouder WMO/Jeugdwet. In deze Uitnodiging tot inschrijving wordt de te volgen aanbestedingsprocedure beschreven. De aanbesteding wordt uitgevoerd door de gemeenschappelijke regeling Servicepunt71, een samenwerkingsverband tussen de gemeenten Leiderdorp, Oegstgeest, Zoeterwoude en Leiden. Servicepunt71 verzorgt diensten op het gebied van ICT, HRM, Financiën, Facilitaire Zaken, Juridische Zaken en Inkoop. Het contractmanagement voortvloeiende uit onderhavige aanbesteding zal worden verzorgd door de Contractmanager van Servicepunt71. Servicepunt71 treedt in de onderhavige aanbesteding op en sluit de overeenkomst af namens de aanbestedende dienst(en): Gemeente Leiden De Europese aanbestedingsprocedure (nadere uitvraag) geschiedt op basis van de Aanbestedingswet 2012 geldig op het moment van publicatie van de aanbesteding. Voor deze Europese aanbestedingsprocedure (nadere uitvraag) worden alle gegadigden uitgenodigd die zich binnen de DAS Inhuur Servicepunt71 voor de betreffende categorie hebben aangemeld. De opdracht wordt gegund aan de inschrijver met de ‘beste prijskwaliteitverhouding (BPKV)’.

Opdracht inhoud

Team Ondersteuning en Maatschappelijke ontwikkeling Team Ondersteuning en Maatschappelijke ontwikkeling van de gemeente Leiden is op zoek naar een Toezichthouder rechtmatigheid voor de WMO en Jeugdwet.

De Werkzaamheden van de Toezichthouder rechtmatigheid bestaan uit de volgende taken: • voorkomen en signaleren van misbruik en oneigenlijk gebruik van voorzieningen binnen de Wmo 2015 en Jeugdwet; • beoordelen van fraudesignalen; • controleren van gegevens en signaleren van knelpunten; • opstellen van rapportages en zorgen voor de administratieve (digitale/juridische) verwerking; • bepalen welke handhavingsinstrumenten moeten worden ingezet; • zelfstandig uitvoeren van (complexe) bestuursrechtelijke onderzoeken met toepassing van toezichthoudende bevoegdheden conform de Algemene wet bestuursrecht (Awb); • adviseren van collega’s over het te nemen besluit in verband met het vervolgtraject; • participeren in (regionale) overleggen met ketenpartners;

Organisatie

Leiden is levendig, sociaal en ondernemend. Het is dé stad van kennis en cultuur, met een rijke historie. Daar zijn we trots op. Door de diverse verbindingen in de Leidse regio, werken onze bestuurders en medewerkers op tal van vlakken samen met collega’s van de buurgemeenten. Onze gemeentelijke organisatie kenmerkt zich door een collegiale en open werksfeer, met veel ruimte voor vernieuwende ideeën en een verfrissende blik. Onze medewerkers voelen zich verantwoordelijk en pakken hun werkzaamheden zelfstandig en professioneel op. Onze ambitie is om een wendbare organisatie te zijn die ook een goede afspiegeling is van de diverse inwoners van onze stad. Het maakt niet uit wat je afkomst is, wat je gelooft of van wie je houdt; we willen een organisatie zijn waar iedereen zich thuis voelt!

Het cluster Participatie en Maatschappelijke Ontwikkeling (PMO) houdt zich binnen de gemeente Leiden bezig met de diverse taken die het sociale domein rijk is, zoals het verstrekken van bijstandsuitkeringen en het bieden van re-integratietrajecten vanuit de Participatiewet door de afdeling Werk en Inkomen. De afdeling Maatschappelijke Ondersteuning en Stadsbank zorgen voor de uitvoering van de WMO en voor schulphulpverlening. Ook de afdeling Beleid Maatschappelijke Ontwikkeling valt onder PMO. Behalve met bovengenoemde onderwerpen houdt deze afdeling zich bezig met beleidsontwikkeling op het vlak van onder meer sport, jeugd, gezondheid, maatschappelijke zorg , wijkregie en onderwijs en onderwijshuisvesting. De afdeling Ondersteuning PMO faciliteert en ondersteunt het cluster in alle taken. In deze afdeling zitten onder meer stafmedewerkers, het subsidieteam en juridisch medewerkers. In totaal werken er zo’n 300 medewerkers. Opgaven

Eisen en wensen

Eisen: *HBO Werk- en Denkniveau; *Wets-/praktijkkennis van de WMO 2015, Jeugdwet, de Algemene Wet Bestuursrecht en de (recente) jurisprudentie over deze wetten; *Kennis van het regionale- en landelijke netwerk voor de aanpak van zorgfraude; *Kennis van de keten in het zorgdomein.

Gunningscriteria: *Je dient een CV te overleggen van maximaal drie (3) pagina’s en een motivatiebrief van maximaal één (1)pagina, waarin de opleiding(en) en werkervaring staan beschreven;

Gesprek

19-05-2022/23-05-2022

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.