Beleidsmedewerker Grondzaken

4700
Opdrachtnummer
4700
Opdrachtgever
Gemeente De Bilt
Datum
1 Juni 2022 tot 31 Mei 2023
Uren per week
voor 36 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Utrecht
Functie type
Beleids- en Adviesdiensten, Bouw en Infra
Sluitingsdatum
16 Mei 2022
Verlengingsopties
mogelijk maar nog niet bekend
Opdracht type input
ZZP

Gemeente De Bilt

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Bilthoven

Introductie
Voor de Gemeente De Bilt zijn wij op zoek naar een Beleidsmedewerker Grondzaken.
Opdracht inhoud

Als beleidsadviseur grondzaken/vastgoed heb je een afwisselende en verantwoordelijk functie. Je bent binnen de organisatie, voor het college en gemeenteraad van De Bilt de vraagbaak en sparringpartner als het gaat om grondzaken en vastgoed. Regelmatig contact met de wethouders is daarbij vanzelfsprekend waarbij jij hen adviseert en op de hoogte houdt van wat er speelt, Daarnaast ben jij de trekker van het portefeuille overleg van de wethouder grondzaken en vastgoed, Uiteraard participeer je ook in diverse projectgroepen. Daarnaast kun je ook als projectleider optreden bij ruimtelijke ontwikkelingen. En dat is precies wat werken voor onze organisatie zo leuk maakt.

Welke taken krijg je?

  • Je schrijft en actualiseert het integrale grondbeleid en draagt bij aan de totstandkoming van het vastgoedbeleid op basis van gemeentelijke ambities en doelen richting de toekomst en de komst van de Omgevingswet. Een belangrijk onderdeel hierbij is het aanpassen van het beleid rondom kostenverhaal.
  • Je bent betrokken bij (complexere) transacties voor onroerende zaken, zoals verwerving, uitgifte, verhuur en zakelijke rechten en de naleving van (anterieure) overeenkomsten;
  • Je adviseert over het inzetten van grondinstrumentarium zoals onteigening, voorkeursrecht gemeenten en kostenverhaal;
  • Je voert regie op (complexe) onderhandelingen bij aan- en verkopen en herontwikkelingen van vastgoed;
  • Je bent budgethouder van diverse budgetten en levert bijdrages inzake de begroting en jaarrekening

Organisatie

Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ruim 200 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken. Onze organisatie is in ontwikkeling. Onder de titel ‘Focus en Ruimte’ werken we langs vier sporen waar veel onderlinge samenhang tussen zit:

  • Verbeteren van het planmatig werken;
  • Het verbeteren van de (ambtelijke) sturing in de organisatie;
  • Ontwikkelen naar kleinere en herkenbare teams;
  • Verbeteren van de samenwerking; hoe doen we het samen?

Competenties

  • Organisatie sensitief
  • Netwerker
  • Pro-actief
  • Flexibel
  • Je bent commercieel en vindt het leuk om te onderhandelen over overeenkomsten.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau in de richting economisch, planologisch of recht;
  2. Je hebt aantoonbare werkervaring met complexe ruimtelijke opgaven (benoem hiervan minimaal 2 voorbeelden van in het cv);
  3. Je beschikt over minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met verwerving, Wet voorkeursrecht gemeenten en/of de Omgevingswet;
  4. Je hebt minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Beleidsmedewerker Grondzaken.
Gesprek

19 mei as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.