Senior adviseur P&O in de rol van projectleider

4526
Opdrachtnummer
4526
Opdrachtgever
Ministerie van Economische Zaken en Klimaat
Datum
16 mei 2022 tot 15 december 2022
Uren per week
voor 32 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Groningen
Functie type
Beleids- en Adviesdiensten, HRM, Projectmanagement
Sluitingsdatum
5 mei 2022
Verlengingsopties
Ja, 2 maal 6 maanden
Opdracht type input
ZZP

Ministerie van Economische Zaken en Klimaat

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Utrecht

Introductie
Voor het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat zijn wij op zoek naar een Senior adviseur P&O in de rol van projectleider.
Opdracht inhoud

Als ervaren en allround P&O-adviseur ondersteun je het MT en managers op de tactische/strategische onderwerpen mbt diverse P&O-thema’s. IMG is echter een jonge organisatie van dik vier jaar oud en waar pas nu een volwaardige bedrijfsvoeringsafdeling voor wordt opgericht. Vandaar dat je ook de rol van projectleider hebt; als projectleider krijg je opdrachten om diverse P&O aandachtsgebieden verder uit te werken en te implementeren in de organisatie. Je bent verantwoordelijk om de projecten op proactieve wijze op te pakken met voldoende omgevingsbewustzijn en sensitiviteit. Maar naast deze taak ben je ook P&O adviseur voor een afdeling. Je draagt dus direct bij aan het verder professionaliseren van het HRM proces van in-, door- en uitstroom. Enerzijds door als adviseur in het hier en nu het management te ondersteunen en anderzijds de projecten. Je brengt vanuit je ervaring stevigheid en een kritische blik mee en bent in staat hierin integer en zorgvuldig te handelen. Dit combineer je met een hands-on mentaliteit. Je werkt vanuit de organisatiedoelstellingen en de opgaves van de verschillende managers.

Organisatie

Na een halve eeuw gaswinning in Groningen, resulterend in een omvangrijk aantal aardbevingen, is er schade ontstaan aan de huizen en gebouwen van de bewoners, instellingen, organisaties en ondernemers in het gebied. Het Instituut Mijnbouwschade Groningen (IMG; voorheen Tijdelijke Commissie Mijnbouwschade Groningen) is het zelfstandig bestuursorgaan dat schade als gevolg van gaswinning in het Groningenveld en de gasopslag Norg afhandelt. Te denken valt aan de fysieke schade aan woningen en infrastructurele of waterbouwkundige werken, immateriële schade en waardedaling van woningen. Verder is het IMG verantwoordelijk voor het herstel van acuut onveilige situaties ten gevolge van de gaswinning in Groningen of de gasopslag in Norg. Het IMG is gevestigd in Groningen en heeft ruim 400 medewerkers. Het bestuur van het IMG is verantwoordelijk voor de uitvoering van de taken van het IMG en de IMGorganisatie. Het bestuur wordt daarbij ondersteund door het bureau (de uitvoeringsorganisatie). De directie is door het bestuur belast met de dagelijkse leiding van het bureau. Het bestuur wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris. De directie vormt samen met de afdelingsmanagers het MT. Het MT bestaat thans uit één directeur en 4 afdelingsmanagers. De afdelingsmanager Bestuurlijke en Juridische Zaken en Schadeafhandeling is tevens plaatsvervangend directeur. Het managementteam bestaat verder uit de afdelingsmanagers Klantcommunicatie en -dienstverlening, Schade expertise en herstel en Regiebureau. Daarnaast is er een afdeling Corporate Communicatie en een afdeling Bedrijfsvoering. Dit managementteam draagt zorg voor de uitvoering van de schadeafhandeling, zodat het IMG in de gelegenheid wordt gesteld om te besluiten over de schadeafhandeling.

De afdeling Bedrijfsvoering IMG opereert relatief zelfstandig van het Rijk/RVO. Zij voldoet aan alle wettelijke rijksregels, echter daar waar doorvertalingen naar EZK/RVO gemaakt worden, behoudt zij haar eigen regelruimte. Voor de eenduidigheid in werken, wordt daar waar kan wel gelijk gewerkt. De afdeling bedrijfsvoering is wendbaar, betrouwbaar en betrokken en heeft een integrale adviesfunctie en zorgt voor ondersteuning en ontzorgt het IMG Management & medewerkers.

  • De afdeling is wendbaard en reageert snel en bij voorkeur anticiperend op de dynamiek/complexiteit die de opdracht van het IMG met zich meebrengt;
  • De afdeling is betrouwbaar in de producten en dienstverlening;
  • De afdeling is betrokken; kent de business en werkt vanuit de gezamenlijke opgave;
  • De afdeling verzorgt een integrale adviesfunctie bestaande uit: uitvoerend, advies en kaderstellend waarbij de afdeling de volgende doelstelling hanteert;

  • De afdeling draagt bij aan een financieel rechtmatig, doelmatig en gezonde organisatie;

  • De afdeling helpt in het mogelijk maken dat beschikbare kennis, vaardigheden en gedragingen van medewerkers in overeenstemming kunnen worden gebracht met de benodigde kennis, vaardigheden en gedragingen voor het realiseren van (organisatie)doelstellingen;

  • De afdeling is door een combinatie van regie voeren en eigen organisatie in control op ondersteunende processen.

Taken van de afdeling De afdeling Bedrijfsvoering heeft een adviserende, kader stellende en ondersteunende rol naar de organisatie in het faciliteren van ondersteunde processen waarbij zij verantwoordelijk zijn voor drie hoofdprocessen/taken:

  1. De Planningen en Control cyclus
  2. De Personeel en Organisatie cyclus
  3. Ondersteunende taken voor de IMG organisatie .

Competenties

  • Resultaatgericht
  • Samenwerken
  • Zelfstartend
  • Organisatiesensitiviteit

Eisen en wensen

  1. Je hebt WO werk/denkniveau met een HRM diploma op gebied van HRM;
  2. Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als senior P&O adviseur;
  3. Je hebt minimaal 2 jaar ervaring bij rijksoverheid;
  4. Je hebt minimaal 2 jaar ervaring als projectleider met ontwikkelen en implementeren beleid;
  5. Je hebt ervaring met en kennis van Personeel en Organisatie;
  6. Je hebt ervaring met en kennis van Projectmanagement;
  7. Je hebt ervaring met en kennis van Veranderende organisaties;
  8. Je hebt ervaring met en kennis van Startups
Gesprek

zo spoedig mogelijk na sluiting

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.