Teammanagers Klant Contactcenter

4450
Opdrachtnummer
4450
Opdrachtgever
Ministerie van Buitenlandse Zaken
Datum
1 Juni 2022 tot 31 December 2022
Uren per week
voor 36 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Zuid-Holland
Functie type
Interim management
Sluitingsdatum
28 April 2022
Verlengingsopties
Ja
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Ministerie van Buitenlandse Zaken

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

den Haag

Introductie
Voor het Ministerie van Buitenlandse Zaken zijn wij op zoek naar een Teammanagers Klant Contactcenter.
Opdracht inhoud

Voor het 24/7 klantcontactcenter van Buitenlandse Zaken zijn we op zoek naar een teammanager. Als leidinggevende van een team van circa 25 tijdelijke voorlichters (jouw team is een pool met uitzendkrachten die we op een deel van onze dienstverlening inzetten) ben je – samen met je drie andere collega’s – verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van het Klant Contact Center (KCC). Onze bijna 100 voorlichters staan 24/7 klaar voor onze klanten. Jouw primaire opdracht is structureel aandacht geven aan de mensen in jouw team. Jij coacht en ontwikkelt jouw team van hoogopgeleide medewerkers op hun competenties om het beste uit zichzelf te halen. Je stuurt op output; je geeft medewerkers ruimte en verantwoordelijkheid voor ontwikkeling, faciliteert ze hierin, stelt kaders en stuurt op het gewenste resultaat. Ook bespreek je actief de korte en langere termijn ontwikkelmogelijkheden binnenen buiten het cluster.

Naast de dynamiek van een contactcenter, weet je hoe het is om in een team van leidinggevenden te werken met een gelijke samenstelling van teams met een gemeenschappelijke opdracht. Je zet je actief in op met elkaar steeds op 1 lijn te zijn en zo duidelijkheid richting de medewerkers te creëren. Jouw stijl van leidinggeven kenmerkt zich door persoonlijk, zichtbaar en benaderbaar te zijn en medewerkers goed te kunnen meenemen in veranderingen. Daarbij zend je niet sec de boodschap maar zoek je actief het gesprek op, om zo onderstromen in de veranderingen goed te zien en te adresseren en er een veilig leerklimaat ontstaat. Dat is uiteindelijk ook waar je de meeste plezier uithaalt: voortdurend in gesprek met medewerkers. Overwerk of overhoe mensen zich voelen. Zeker in deze corona tijd van cruciaal belang. Leuke gesprekken over toekomst of strengere gesprekken over verbetering van resultaten. Je bent een kei om dit op een prettige, menselijke en duidelijke manier over te brengen.

We hebben een droombeeld en dat is het beste klantcontactcenter zijn van de overheid. Dit doen we door het elke dag een stapje beter te doen. We willen elke klant die contact met ons opneemt een passend antwoord geven op de vraag. Dat doen we door in eerste instantie het goede gesprek te voeren. Te luisteren en te begrijpen waar de vraag (achter de vraag) over gaat. En door emoties te herkennen en nog belangijker te erkennen. Onze klant ervaart onze menselijke maat als meedenkend en empathisch, ook al hebben wij niet altijd een oplossing of is het antwoord niet wat de klant verwacht. Een duidelijke “Nee” is ook een antwoord. Als teammanager betekent dit dat je vooral op kwaliteit stuurt

Uiteraard doe je dit alles niet alleen en krijg je hulp van de collega’s van planning en traffic, de andere teammanagers en de collega’s van onze clusters Klantinformatie en Support.

Organisatie

Naar schatting 1 miljoen Nederlanders wonen of werken in het buitenland. Net als burgers in Nederland hebben zij voor verschillende zaken de Nederlandse overheid nodig. Bijvoorbeeld voor de verlenging van een paspoort, belastingzaken, pensioen of een verlopen rijbewijs. Voor Nederlanders in het buitenland blijkt het lang niet altijd eenvoudig hun zaken met de Nederlandse overheid te regelen. Factoren die daarbij een rol spelen zijn de afstand en tijdsverschil, een versnipperd aanbod van diensten en producten over vele organisaties van de overheid en regelgeving of procedures die niet aansluiten bij de Nederlander die buiten Nederland verblijft en een drempelopwerpen om zaken geregeld te krijgen. Het doel is met Nederland Wereldwijd één toegankelijke, gebruiksvriendelijke en efficiënte front office te creëren waar alle relevante dienstverlening door de Nederlandse overheid wordt ontsloten, zodat de doelgroep snel en eenvoudig zijn weg weet te vinden. Dit loket is 24 uur per dag bereikbaar via verschillende kanalen, zoveel mogelijk digitaal (www.nederlandwereldwijd.nl, email, twitter, chat, WhatsApp en social media), waar wenselijk via telefonisch contact, en in meerdere talen.

Dit doen we als onderdeel van de directie Consulaire Zaken en Visumbeleid (DCV) welke consulaire dienstverlening aan Nederlanders in het buitenland verleent en een bijdrage levert aan de regulering van het vreemdelingenverkeer naar Nederland. Als Nederlanders in het buitenland in nood verkeren dan kan er een beroep op de Nederlandse vertegenwoordiging in dat land worden gedaan voor consulaire bijstand. BZ is 24 uur overal dichtbij; om dit waar te maken is DCV een directie waar vlug schakelen noodzakelijk is, snel inspelen op veranderingen en durven pionieren voor vernieuwing hoort daarbij. De lijnen bij DCV zijn kort en werkinhoudelijk direct. In het leukste contactcenter van de overheid beantwoorden wij klantvragen van de circa één miljoen Nederlanders in het buitenland met vragen aan de Nederlandse overheid ongeacht het product of de dienst.

We zijn een jonge organisatie en willen het beste en meest innovatieve contactcenter binnen de overheid worden. Veel is in beweging en we proberen het actief iedere dag weer een beetje beter te doen. Onze bijna 120 voorlichters helpen 24/7 onze klanten, waar ook ter wereld. Wij zijn de stem én oren van de Nederlandse overheid in het buitenland.

Competenties

  • Positieve en waarderende houding
  • Luisteren
  • Begripvol
  • Oplettend
  • Kwetsbaar durven zijn
  • Resultaatgericht
  • Samenwerkingsgericht (multidisciplinaire)
  • Communicatief vaardig

Eisen en wensen

  1. Je hebt hbo-werk- en denkniveau.
  2. Je hebt minimaal 3 jaar leidinggevende ervaring.
  3. Je hebt kennis en ervaring met faciliterend leidinggeven en outputsturing.
  4. Je kan motiveren, confronteren en coachen op resultaat.
  5. Je kunt goed de balans houden tussen ruimte geven en het behalen van doelen.
  6. Je blijft effectief presteren, ook bij (tijds)drukof tegenslagen, en kunt goed tegen steeds veranderende omstandigheden.
  7. Je bent in staat om overzicht te houden, weet voet bij stuk te houden en kunt goed balanceren tussen individuele belangen en die van het collectief.
  8. Je haalt plezier uit het steeds samen met de andere teammanagers te werken naar het resultaat.
  9. Kennis van de consulaire processen is een pre.
  10. Ervaring met het aansturen en coachen van een team contactcenter medewerkers.
Gesprek

n.t.b.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.