Financieel adviseur / Controller Fysiek Domein (32-36)

41850
Opdrachtnummer
41850
Opdrachtgever
Gemeente De Bilt
Datum
12 Januari 2026 tot 12 April 2026
Uren per week
voor 34 Uur per week.
Status
Open
Regio
Utrecht
Sluitingsdatum
29 December 2025
Verlengingsopties
3x3 maanden
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Gemeente De Bilt

Adres met huisnummer

-

Postcode

-

Plaats

Bilthoven

Introductie
Voor de Gemeente De Bilt zijn wij op zoek naar een Financieel adviseur / Controller Fysiek Domein (32-36).
Opdracht inhoud

Als Financieel adviseur en Controller ben je de sparringpartner voor de budgethouder van het Fysieke Domein. Het betreft hier een tijdelijke invulling van een ontstane vacature.

Als Controller Fysiek Domein adviseer je over financiële vraagstukken zoals, het beheer van de openbare ruimte, verkeer, ruimtelijke ordening, riool- en afvalstoffenheffing, duurzaamheid etc. Je doet dat samen met een andere controller. Je bent het eerste aanspreekpunt voor alle medewerkers binnen jouw teams. Daarbij adviseer je over de financiële haalbaarheid en gevolgen van beleidsvoorstellen en projecten binnen het fysiek domein. Ook toets je nieuwe ontwikkelingen en voorstellen aan het bestaande beleid en brengt de financiële consequenties in beeld. Je adviseert en ondersteunt bij de totstandkoming van de planning & control producten voor het fysiek domein en vervult daarin een trekkersrol. Je houdt de controle over geldstromen, onderzoekt risico’s en adviseert over beheersmaatregelen. Samen met de financieel medewerker fysiek domein vorm je een brug tussen jullie teams, team planning en control en het team financieel beheer.

Je weet daarbij vanuit een natuurlijke houding in je adviseursrol te overtuigen maar je kunt ook omgaan met weerstand. Je denkt in mogelijkheden maar bewaakt ook grenzen. Daarbij ben je een teamplayer die effectief samenwerkt en openstaat voor ideeën en bijdragen van je collega’s.

Organisatie

Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken.

Je komt te werken binnen het team Planning en Control (P&C) van domein Bedrijfsvoering. In het team P&C werk je onder leiding van een teammanager nauw samen met drie strategisch adviseurs, drie controllers, twee financieel medewerkers, de inkoopregisseur en de contractbeheerder. Daarnaast bestaat er nog het team Financieel Beheer met zes medewerkers.

Competenties

  • Enthousiast
  • Communicatief
  • Omgevingssensitief
  • Adviesvaardig
  • Overtuigingskracht
  • Resultaatgericht
  • Oplossingsgericht
  • Verbinder
  • Positief kritisch

Eisen en wensen

  1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Finance & Control, Bedrijfsadministratie of Bedrijfseconomie;
  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur/controller bij een gemeentelijke organisatie;
  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentefinanciën (BBV) en de P&C cyclus;
  4. Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 10 jaar als financieel adviseur/controller bij en gemeentelijke organisatie ;
  5. Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 10 jaar als financieel adviseur/controller van het fysieke/ruimtelijke domein bij een gemeentelijke organisatie;
  6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar bij de totstandkoming van de jaarstukken van een gemeentelijke organisatie;
  7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met iFinanciën van PinkRoccade;
  8. Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 3 jaar met Pepperflow.
Gesprek

6 januari as.

Overige informatie

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever.

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.