Inzetbaarheidsspecialist

41813
Opdrachtnummer
41813
Opdrachtgever
Gemeente Utrecht
Datum
1 Februari 2026 tot 1 Augustus 2026
Uren per week
voor 32 Uur per week.
Status
Open
Regio
Utrecht
Functie type
HRM
Sluitingsdatum
29 December 2025
Verlengingsopties
n.t.b.
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Gemeente Utrecht

Adres met huisnummer

-

Postcode

-

Plaats

Utrecht

Introductie
Voor de Gemeente Utrecht zijn wij op zoek naar een Inzetbaarheidsspecialist.
Opdracht inhoud
  • Je adviseert gevraagd en ongevraagd moeiteloos bij (complexe) verzuimdossiers. Je zorgt hierbij dat de regie in handen blijft of komt van de casemanager (leidinggevende) en het dossier conform de Wet Verbetering Poortwachter wordt opgebouwd. Bij voorkeur eindigt het dossier in spoedige re- integratie;
  • Je adviseert en begeleidt met jouw kennis van de wet- en regelgeving de casemanager/leidinggevende op het gebied van re-integratie, verzuim en inzetbaarheid, tot en met eventuele WIA-aanvragen (en contact met UWV);
  • Je toetst en monitort het traject Bedrijfsarts aan hand van STECR protocollen;
  • Je werkt proactief samen met de medewerkers van de Arbodienst (bedrijfsartsen, praktijkondersteuners, etc.);
  • Je levert een actieve bijdrage aan het brede beleid op het gebied van duurzame inzetbaarheid binnen de organisatie en adviseert het management actief over verbeteringen;

Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaat van opdracht In de genoemde periode 30 complexe verzuimdossiers in behandeling nemen.

Organisatie

Gemeente Utrecht zet zich in voor inzetbaarheid van haar medewerkers en het voorkomen en verminderen van verzuim. Daarvoor werkt de gemeente met een team van inzetbaarheidsspecialisten die de organisatieonderdelen ondersteunen in het verzuimproces. De inzetbaarheidsspecialist werkt nauw samen met collega’s binnen HRM en de professionals van onze arbodienst. Om de huidige inzetspecialiste binnen het organisatieonderdeel Stadsbedrijven te ondersteunen op de aanpak van verzuim, zijn wij op zoek naar tijdelijke expertise.

Je komt te werken bij Stadsbedrijven: het dagelijkse werk van Stadsbedrijven is hét visitekaartje van de gemeente Utrecht. Of het nu gaat om het inzamelen van afval, het beheren van sportlocaties, de bereikbaarheid van en in de stad, het onderhouden van bomen, grachten of riolen. Iedereen die in Utrecht woont, werkt of recreëert ziet ons werk.

Competenties

Je hebt een visie op verzuim en duurzame inzetbaarheid (preventie). Je bent een krachtige persoonlijkheid, bent proactief, autonoom en professioneel. Je bent een aanpakker en flexibel. Je beschikt over beïnvloedingsvaardigheden en stijlflexibiliteit. Je houdt met gemak overzicht en structuur, regie voeren is als een tweede natuur.

Eisen en wensen

  1. Je hebt HBO werk- en denkniveau;
  2. Een opleiding tot Register Adviseur Duurzame Inzetbaarheid of Register Casemanager is een pre. Je hebt meer dan 10 jaar relevante werkervaring op het gebied van casemanagement verzuim, re-integratie, register casemanagement;
  3. Je beschikt over ervaring als casemanager in een gemeentelijke organisatie, bij voorkeur binnen een uitvoeringsonderdeel;
  4. Je hebt actuele kennis en werkervaring als procesmanager met wet- en regelgeving (WVP/WIA/ZW), eigen risicodragerschap (ERD), schadelastbeheersing;
  5. Je beschikt over het vermogen om te handelen binnen een complex speelveld met verschillende belangen (werkgever, bedrijfsarts, HRM, medewerker en/of leidinggevende, externe partijen);
  6. Ervaring met (beleidsmatige) opdrachten in grotere organisaties is een pre.
Gesprek

week 3

Overige informatie

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.