Businesscontroller (28-36)

41807
Opdrachtnummer
41807
Opdrachtgever
Gemeente Hilversum
Datum
5 Januari 2026 tot 5 Juli 2026
Uren per week
voor 32 Uur per week.
Status
Open
Regio
Noord-Holland
Functie type
Finance
Sluitingsdatum
23 December 2025
Verlengingsopties
6x4 maanden
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Gemeente Hilversum

Adres met huisnummer

-

Postcode

-

Plaats

Hilversum

Introductie
Voor de Gemeente Hilversum zijn wij op zoek naar een Businesscontroller (28-36).
Opdracht inhoud

We zijn op zoek naar een ervaren en proactieve senior business controller die zich voornamelijk richt op ons fysieke domein. Het team Control is georganiseerd naar drie domeinen, namelijk; Dienstverlening, Sociaal Domein en Fysiek Domein. Het fysieke domein is onder andere verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de openbare ruimte, investeringen in wegen en riolering, de grote binnenstedelijke investeringen in de stad (onder andere door openen van grondexploitaties) maar ook voor het uitvoeren en vorm geven van beleid op andere cultuur, vastgoed economie en media. Als Senior business controller ben je verantwoordelijk voor de brede financiële controle van het fysieke domein en ben je de financieel inhoudelijke sparringpartner van het management binnen dit domein. Het fysieke domein bestaat uit zeven financial en businesscontrollers. In jouw rol geef je ook functioneel en inhoudelijke sturing aan deze collega’s Wat ga je concreet doen?:

  • Je adviseert de afdelingsmanager en teammanagers over hun brede business control en alle belangrijke financiële ontwikkelingen binnen het fysieke domein.
  • Je bent inhoudelijk aanspreekpunt voor de teammanager Control.
  • Je bent de inhoudelijke sparringpartner voor de collega’s van het fysieke domein en springt daar waar nodig bij in de werkzaamheden.
  • Je bent verantwoordelijk voor het prioriteren, de kwaliteit en de volledigheid van de control werkzaamheden binnen het fysieke
  • Je geeft advies en ondersteuning aan stellers, businesscontrollers, bij het opstellen van belangrijke bestuurlijke voorstellen.

Organisatie

Gemeente Hilversum, mediastad in het groen, Zorgen voor nu en werken aan morgen. Onder dit motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven.

De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning.

Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.

Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.

Competenties

  • Resultaat gericht
  • Analytisch vermogen;
  • Communicatief sterk;
  • Proactief en initiatiefrijk;
  • Samenwerkingsgericht;

Eisen en wensen

  1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo niveau;
  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als business controller binnen het fysieke domein bij een gemeente van minimaal 70.000 inwoners);
  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een senior functie als business controller binnen het fysieke domein in de afgelopen 6 jaar bij een gemeente van meer dan 70.000 inwoners;
  4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als senior business controller in een coördinerend rol, inhoudelijke en functioneel binnen het fysieke domein bij een gemeente van meer dan 70.000 inwoners;
  5. Aantoonbare kennis van én werkervaring met Lias;
  6. Aantoonbare kennis van én werkervaring met Excel en PowerBi;
  7. Aantoonbare kennis en/of werkervaring met de actuele wet- en regelgeving w.o. BBV.
Gesprek

n.t.b.

Overige informatie

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.