Functioneel beheerder AFAS HRM (payroll/hrm) (16-36)

41765
Opdrachtnummer
41765
Opdrachtgever
Kadaster
Datum
2 Februari 2026 tot 31 Juli 2026
Uren per week
voor 28 Uur per week.
Status
Open
Regio
Gelderland
Functie type
ICT en IT
Sluitingsdatum
14 Januari 2026
Verlengingsopties
1x3 maanden
Opdracht type input
Detachering

Kadaster

Adres met huisnummer

-

Postcode

-

Plaats

Apeldoorn

Introductie
Voor het Kadaster zijn wij op zoek naar een Functioneel beheerder AFAS HRM (payroll/hrm) (16-36).
Opdracht inhoud

Het Kadaster implementeert dit jaar AFAS als nieuw ERP systeem met als doel de processen voor HRM, Financiën, Inkoop en Projecten te standaardiseren en te optimaliseren. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan de implementatie met als doel om per 1 januari 2026 live te gaan. Om de implementatie in goede banen te leiden, is er een functioneel beheer team (incl. testcoördinator) opgezet bestaande uit zowel interne als externe medewerkers. Om ná de live gang extra ondersteuning aan gebruikers en functioneel beheerders te kunnen bieden, zijn we op zoek naar aanvulling voor dit team specifiek op het domein van hrm en payroll.

We zoeken iemand die op de rijdende trein van de implementatie en live-gang kan springen (met bijbehorende hectiek), het geheel kan overzien en activiteiten kan coördineren en afstemmen met andere teams. En die tegelijkertijd ook praktisch taken uitvoert zoals bijv. het beantwoorden van gebruikersvragen, het oplossen van incidenten, het doorvoeren van optimalisaties in de inrichting, enz. Jij bent samen met het functioneel beheer team verantwoordelijk voor een soepele in gebruik name, doorontwikkeling en beheer van het nieuwe AFAS HRM systeem. Belangrijkste taken hierin zijn:

  • het begeleiden en ondersteunen van de personeels- en salarisadministratie tijdens de eerste periode ná livegang;
  • het beantwoorden van vragen van gebruikers en het helpen met het oplossen van issues waar ze tegenaan lopen;
  • het oplossen van incidenten (in samenwerking met AFAS en IT);
  • het vertalen van optimalisatiewensen naar de juiste inrichting en configuratie van AFAS;
  • het testen van optimalisaties en het verzorgen van de adoptie van deze nieuwe functionaliteiten;
  • het verzorgen van instructies en/of opleidingen voor nieuwe gebruikers;
  • het actueel houden van werkinstructies, handleidingen en de website;
  • het beheren van de autorisaties van AFAS.

Afhankelijk van de ontwikkelingen van het project, kan de opdracht voor een periode van 1 x 6 maanden worden verlengd voor 18 á 36 uur per week. De verwachting is dat dit de eerste drie maanden 32 á 36 uur zal zijn en vanaf 1 mei teruggebracht kan worden naar 18 uur per week. Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • AFAS ERP;
  • BISL.

Organisatie

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Competenties

  • In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief;
  • Organisatievermogen, in staat om het de activiteiten van het functioneel beheer team mét het team en andere betrokken teams zelfstandig te organiseren;
  • Organisatiesensitief;
  • Resultaatgericht;
  • Analytisch vermogen;
  • Klantgericht;
  • Proactieve en gestructureerde werkhouding.

Eisen en wensen

  1. Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger.
  2. Minimaal 2 jaar bewezen ervaring als AFAS functioneel beheerder in het domein van financiën, inkoop en projecten.
  3. Kennis van AFAS op het niveau van functioneel beheer van tenminste de volgende onderdelen:
    • HRM
    • Payroll
    • Autorisatie
    • Workflow management
    • InSite
  4. Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met de implementatie van (optimalisaties in) AFAS in meerdere organisaties (meer dan één).
  5. Waarvan minimaal één implementatie van (optimalisaties in) AFAS in een grote (>1000 mdw), complexe en politiek gevoelige organisatie.
  6. Bij voorkeur ervaring in een HR-functie bijv. als medewerker personeels- of salarisadministratie, HR adviseur, of vergelijkbaar. 7 Beschrijf twee knelpunten bij de implementatie van het nieuwe HRM systeem en hoe u dat vanuit het functioneel beheer team denkt op te lossen.
Gesprek

23 januari as.

Overige informatie

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever.

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.