Operationeel leidinggevende

41747
Opdrachtnummer
41747
Opdrachtgever
Gemeente Schagen
Datum
1 Februari 2026 tot 31 Januari 2027
Uren per week
voor 36 Uur per week.
Status
Open
Regio
Noord-Holland
Functie type
Interim management
Sluitingsdatum
5 Januari 2026
Verlengingsopties
2x6 maanden
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Gemeente Schagen

Adres met huisnummer

-

Postcode

-

Plaats

Schagen

Introductie
Voor de Gemeente Schagen zijn wij op zoek naar een Operationeel leidinggevende.
Opdracht inhoud

Als operationeel leidinggevende geef je sturing aan een aantal taakvelden binnen de teams Ruimtelijke Ontwikkeling (RO) en Ruimtelijk Beheer (RB). In beide teams ligt een ontwikkelopgave. Hierdoor is er behoefte aan tijdelijke extra operationele aansturing. De functie van Operationeel leidinggevende is een pilotproject voor één jaar.

Als Operationeel leidinggevende geef je leiding aan circa 30 medewerkers van de taakvelden Vastgoed & Grondzaken (team RO) en Beleid & Beheer (RB). Als eerste aanspreekpunt stuur je op de assets in de openbare ruimte, vastgoed en grondzaken. De eindverantwoordelijkheid blijft liggen bij de teamleiders. Tot eind 2026 ga je inzetten op de doorontwikkeling van de taakvelden; hoe kunnen de werkprocessen worden geoptimaliseerd, hoe versterken we de inhoudelijke expertise, hoe verbeteren we de teamcultuur en hoe de samenwerking met andere taakvelden/teams en onze externe omgeving? Bij team RB zal de opdracht zich specifiek richten op de beheeropgave en alles wat daarbij doorontwikkeld dient te worden.

In Q4 2026 presenteer je jouw advies voor een toekomstbestendige inrichting van de betreffende taakvelden binnen team RO en RB. Dit doe je in samenwerking met de teamleiders RO en RB en de domeinmanager Ruimte.

Competenties

  • Verbinder
  • Samenwerking
  • Resultaat- en ontwikkelingsgericht
  • Analytisch
  • Situationeel leiderschap
  • Bestuurlijk sensitief
  • Communicatieve vaardigheden

Eisen en wensen

  1. Kandidaat heeft academisch werk- en denkniveau. Dit blijkt uit een diploma of de werkzaamheden genoemd in het CV.
  2. KKandidaat heeft > 7 jaar aantoonbare relevante werkervaring in een leidinggevende functie waarvan > 5 jaar bij een gemeente.
  3. Kandidaat heeft aantoonbare relevante werkervaring op het gebied van ruimtelijk beheer, grondzaken en/of vastgoed.
  4. Kandidaat beschikt over aantoonbare ervaring met het opzetten, verbeteren en professionaliseren van taakvelden, processen en/of methodes. En kan een vertaling maken naar de concrete ontwikkelstappen voor de taakvelden en het ontwikkelen van eigenaarschap binnen de taakvelden.
Gesprek

week 2

Overige informatie

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever.

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.