Adviseur Inkoop

41744
Opdrachtnummer
41744
Opdrachtgever
Gemeente Schagen
Datum
15 Februari 2026 tot 31 Juli 2026
Uren per week
voor 20 Uur per week.
Status
Open
Regio
Noord-Holland
Functie type
Inkoop & Facilitair
Sluitingsdatum
14 Januari 2026
Verlengingsopties
2x6 maanden
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Gemeente Schagen

Adres met huisnummer

-

Postcode

-

Plaats

Schagen

Introductie
Voor de Gemeente Schagen zijn wij op zoek naar een Adviseur Inkoop.
Opdracht inhoud

Als tijdelijk Adviseur Inkoop zorg je ervoor dat de behoefte van de gemeente rechtmatig en doelmatig wordt ingekocht of wordt aanbesteed via Mercell. Je voert zelfstandig de werkzaamheden uit in de diverse fases van de aanbestedingsprocedures voor diensten, werken en leveringen. Dit betreffen zowel de meervoudig onderhandse als Europese aanbestedingsprocedures. Ook het sparren en delen van kennis met de andere inkoopadviseurs, projectleiders en andere collega’s behoort tot de werkzaamheden. Je levert een bijdrage aan de inkoopprofessionalisering. Werkzaamheden en verantwoordelijkheden:

  • Je bent procesbegeleider bij aanbestedingen (gemeente breed, zowel meervoudig onderhands als - Europees) vanaf de vraag van de interne klant tot en met de archivering en alle stappen in het proces hier tussen in
  • Je handelt de aanbestedingen en inkoopacties af in het aanbestedingsplatform Mercell
  • Je geeft gevraagd en ongevraagd inkoopadvies
  • Je werkt nauw samen met je collega inkoopadviseurs
  • Je stelt (mede) aanbestedingsdocumenten op en gebruikt daarvoor de formats van de gemeente;
  • Je ziet toe op de uitvoering van het gemeentelijke inkoopbeleid en bewaakt (mede) dat aanbestedingen binnen de geldende wet- en regelgeving wordt uitgevoerd.

  • Resultaat

    • Raamovereenkomst ingenieursdiensten grijs
    • Raamovereenkomst ingenieursdiensten blauw
    • Raamovereenkomst onderhoud civieltechnische kunstwerken
    • Aanschaf diverse bedrijfswagens

Als adviseur inkoop heb je een klantvriendelijke en dienstverlenende instelling. Communiceren doe je vlot en begrijpelijk op verschillende niveaus. Je bent goed in het bewaken van planning en voortgang. Je organiseert je werk op een efficiënte manier en vertrouwt op je werkwijze en gemaakte keuzes.

Als persoonlijkheid kom je sterk naar voren als iemand die resultaat- en klantgericht opereert. Je voelt je verantwoordelijk voor de te behalen resultaten en je beschikt over creatief denkvermogen, alsmede het vermogen om te kunnen samenwerken met diverse partijen. Daarnaast ben je iemand die initiatiefrijk en servicegericht te werk gaat. Van de kandidaat wordt verwacht dat deze van de start van de werkzaamheden direct zelfstandig de werkzaamheden kan uitvoeren.

Competenties

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden / gesprekstechnieken / overtuigingskracht
  • Sterk in plannen / organiseren
  • Analytisch
  • Professioneel en representatief
  • Resultaatgericht
  • Zelfstandig
  • Flexibel

Eisen en wensen

  1. minimaal een afgeronde Hbo-opleiding en ben je in het bezit van Nevi 1 (publiek) of hebt een gelijkwaardige inkoopopleiding gevolgd. Nevi 2 (publiek) is een pré
  2. 4 jaar relevante werkervaring als adviseur inkoop bij een publiekrechtelijke organisatie
  3. meerjarige werkervaring met het begeleiden en uitvoeren van aanbestedingsprocedures, incl EU-aanbestedingen
  4. een gedreven en verbindende teamspeler die weet in te spelen op nieuwe ontwikkelingen
  5. organisatiesensitiviteit en hebt gevoel voor diversiteit in belangen
  6. ervaring met het aanbestedingsplatform Mercell is een pré.
Gesprek

Week 5

Overige informatie

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.