Teammanager Integraal Team Soest

41708
Opdrachtnummer
41708
Opdrachtgever
Uitvoeringsorganisatie BBS
Datum
2 Januari 2026 tot 2 April 2026
Uren per week
voor 36 Uur per week.
Status
Open
Regio
Utrecht
Functie type
Interim management
Sluitingsdatum
16 December 2025
Verlengingsopties
1x3 maanden
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Uitvoeringsorganisatie BBS

Adres met huisnummer

-

Postcode

-

Plaats

Soest

Introductie
Voor de Uitvoeringsorganisatie BBS zijn wij op zoek naar een Teammanager Integraal Team Soest.
Opdracht inhoud

Voor het Integraal team Soest (40 fte) zoeken wij een teammanager die tijdelijk de leiding neemt over het team. Doordat er nog geen zicht is op een nieuwe vaste teammanager, komt er een tijdelijke manager die deze rol op zich kan nemen. De opdracht richt zich op het ontwikkelen van dit nieuwe team. Per 1 januari gaat uitvoeringsorganisatie BBS verder als Eemkracht. Hierdoor zijn nieuwe teamindelingen waardoor er behoefte is aan een teammanager die vormgeeft aan dit team.

Als Teammanager van dit integrale team voor de gemeente Soest ben je een inspirerende manager met een strategische visie. Je geeft leiding aan het integraal team die (40 fte) en draagt bij aan een positieve werkcultuur. Functies die in dit team behoren zijn de medewerkers die onze inwoners (0 tot 100 jaar) helpen en begeleiden bij hun problemen waar zij hulp bij nodig hebben in de breedste zin van het woord. Zoals opvoedproblematiek, ondersteuning om nog zelfstandig thuis te wonen, inkomensproblemen, inburgering. Je hebt oog voor de ontwikkeling van de medewerkers en bevordert de samenwerking binnen het team en tussen de integrale teams van Eemkracht.

Je bewaakt de planning en control cyclus, en stuurt beschikbare budgetten en op het behalen van resultaten. Je hebt oog voor de ontwikkeling van de medewerkers en bevordert de samenwerking binnen het team en tussen de integrale teams van Eemkracht. Je werkt samen met andere MT-leden om organisatie brede doelstellingen te realiseren en draagvlak te creëren voor besluiten binnen de uitvoeringsorganisatie. Ook onderhoudt een breed netwerk binnen en buiten de gemeente om relevante informatie en inzichten te verzamelen, en initieert en bevordert samenwerking. Verder zijn jouw taken en verantwoordelijkheden:

  • Je bent lid van het MT en neemt vanuit die hoedanigheid gezamenlijke en organisatie brede MT besluiten.
  • Je bent verantwoordelijk voor de reguliere personele taken zoals ziekteverzuimbegeleiding, werven van nieuw personeel, voeren van ontwikkelgesprekken.
  • Je rapporteert rechtstreeks aan de directeur van BBS/Eemkracht.

Organisatie

Uitvoeringsorganisatie Eemkracht (opvolger van het huidige Uitvoeringsorganisatie Baarn, Bunschoten, Soest) verzorgt alle taken die gericht zijn op de zelfredzaamheid, participatie en het welzijn van de inwoners van de gemeente Baarn, Bunschoten en Soest. Hieronder vallen o.a. de Jeugdwet, participatiewet, Wmo, Leerplichtwet en leerlingenvervoer. We werken nauw samen met de betrokken gemeenten en lokale welzijnspartijen, waarbij de hulpvraag van de inwoners centraal staat. Hierbij staan onze kernwaarden centraal: Betrokken, Samen en Professioneel. Als uitvoeringsorganisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Competenties

  • Coachen;
  • Leidinggeven;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Visie;
  • Gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen.

Eisen en wensen

  1. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 12 jaar als leidinggevende binnen een gemeentelijke instelling of gemeenteschappelijke regeling;
  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen het sociaal domein binnen een gemeentelijke instelling;
  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met zorg- en uitkeringsadministratie, terugvordering en verhaal, en administratieve werkzaamheden voor de overige vakgebieden zoals jeugd, Wmo, en leerlingenvervoer;
  4. Aantoonbare werkervaring met coaching en verandermanagement als teamleider binnen het sociaal domein.
  5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als manager binnen een gemeentelijke instelling;
  6. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van een fusie tussen 2 of meerdere gemeentes in een leidinggevende rol;
  7. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein;
  8. Een afgeronde wo bachelor in de financiële richting of bedrijfskunde/ economie/ organisatiewetenschappen.
Gesprek

19 December as.

Overige informatie

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.