De behoefte ligt niet op traditioneel leidinggeven. De behoefte betreft herstel, coaching, structuur aanbrengen, (soms)crisismanagement en strategisch advies over de toekomst van het team. Een centrale vraag kan luiden: Kan het team in deze breed samengestelde vorm functioneren of is herstructurering / opsplitsing noodzakelijk? De gemeente zoekt daarom een zelfstandig interim professional die als kwartiermaker, adviseur, teamontwikkelaar, coach aan de slag gaat.
Binnen Bestuursondersteuning richt je je op het stabiliseren en professionaliseren van de vijf disciplines. Je verbetert samenwerking en zorgt voor duidelijke functies, rollen, taken en verantwoordelijkheden zodat teams effectief kunnen functioneren. Tegelijkertijd geef je onafhankelijk advies over de toekomstige teamsamenstelling en werk je aan een gedragen visie voor de toekomst. Om dit te realiseren voer je interventies uit op structuur, cultuur en processen. Waar nodig bied je mediation bij samenwerkingsproblemen en grijp je in met crisismanagement om acute knelpunten snel op te lossen. Alles met één doel: een sterke, goed samenwerkende en toekomstbestendige organisatie. Werkzaamheden:
Barneveld groeit. We zetten ons in voor wat onze inwoners en ondernemers belangrijk vinden. Logisch, want we zijn er voor elkaar. Groei brengt ook uitdagingen met zich mee. Dat maakt het spannend en boeiend. Daarom kunnen we jouw kennis, ervaring en ideeën goed gebruiken. Want jij kunt het verschil maken. En wij bieden jou fijne collega's, een leuke werksfeer en aandacht voor balans en privé.
Het team Bestuursondersteuning is een samengestelde eenheid van vier inhoudelijk verschillende disciplines:
De professionele niveaus, rollen, samenwerking en ontwikkelfasen verschillen sterk. Hierdoor is sprake van een complex, diffuus team met een span of control van circa 40 medewerkers met een beperkte samenhang. Daarnaast is er hoge werkdruk, zijn er samenwerkingsvraagstukken en ontbreekt een gedragen visie op de toekomstige inrichting.
n.t.b.
Overige informatie
Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.
Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.