Senior Opleider/Coach Debiteurenbeheer Bbz

41664
Opdrachtnummer
41664
Opdrachtgever
Gemeente Hilversum
Datum
12 Januari 2026 tot 12 Mei 2026
Uren per week
voor 20 Uur per week.
Status
Open
Regio
Noord-Holland
Functie type
Coaching, Finance
Sluitingsdatum
16 December 2025
Verlengingsopties
3x4 maanden
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Gemeente Hilversum

Adres met huisnummer

-

Postcode

-

Plaats

Hilversum

Introductie
Voor de Gemeente Hilversum zijn wij op zoek naar een Senior Opleider/Coach Debiteurenbeheer Bbz.
Opdracht inhoud

Binnen het Bureau Zelfstandigen Gooi & Vechtstreek (BZGV) start per 1 januari een nieuwe medewerker in de functie debiteurenbeheerder Bbz /Tozo. Deze medewerker moet worden ingewerkt in een vakgebied dat specialistische kennis vereist rondom Bbz, Tozo, debiteurenbeheer en financieel-juridische uitvoering.

Omdat BZGV waarde hecht aan een kwalitatief sterke en rechtmatige uitvoering, wordt gezocht naar een zeer ervaren senior die diepgaande vakkennis combineert met didactische vaardigheden, coaching en kwaliteitsbewaking.

Daarnaast loopt binnen de afdeling WRI het project “Verhogen Incassoquote”, waarvoor aanvullende Bbz senior-expertise nodig is. De opdrachtnemer neemt namens het bureau zelfstandigen deel aan dit project als projectmedewerker. De opdrachtnemer draagt als senior vakspecialist Bbz/Tozo bij aan:

  • Het opleiden, coachen en vakvolwassen maken van de nieuwe medewerker debiteurenbeheer/Tozo.
  • Het versterken van kwaliteit, rechtmatigheid en consistentie binnen de debiteurenprocessen.
  • Een inhoudelijke bijdrage aan het project ‘Verhogen Incassoquote’, waaronder het analyseren en verbeteren van werkprocessen.
  • Het borgen van kennis binnen het team door middel van instructies, formats en overdracht.

Werkzaamheden zijn als volgt:

  1. Opleiden en coachen
    • Inwerken van de nieuwe medewerker op Bbz, Tozo, Ioaz en debiteurenprocessen.
    • Overdragen van vakinhoud op een manier die begrijpelijk en toepasbaar is
    • Intensieve coaching on-the-job: meekijken, voordoen, analyseren, corrigeren en nabespreken. (minimaal 2 dagen per week op kantoor).
    • Ontwikkelen van beoordelingskaders en kwaliteitscriteria voor de medewerker.
  2. Kwaliteit & procesversterking
    • Inbrengen van senior juridisch-inhoudelijke expertise voor optimale rechtmatigheid.
    • Opstellen of vernieuwen van werkinstructies, stroomschema’s, checklists en formats.
    • Signaleren van risico’s en formuleren van verbetervoorstellen voor kwaliteitsborging.
  3. Projectmedewerker “Verhogen Incassoquote”
    • Leveren input vanuit de Bbz debiteurenprocessen.
    • Deelnemen aan het project en overlegvergaderingen in de rol van projectmedewerker.
    • Testen en evalueren van procesaanpassingen.
  4. Borging en overdracht
    • Oplevering van documentatie die door het team blijvend kan worden gebruikt.
    • Eindadvies waarin voortgang, ontwikkelpunten en kwaliteit verbetervoorstellen worden beschreven.
    • Zorgen dat de nieuwe medewerker zelfstandig, zeker en kwaliteitsbewust kan werken na 1 mei.
  • Resultaten (per 1 mei opgeleverd)
    • Volledig ingewerkte medewerker debiteurenbeheer/Tozo die zelfstandig dossiers afhandelt.
    • Senior-inhoudelijke bijdrage aan project Incassoquote
    • Werkbare en begrijpelijke werkinstructies, checklists en procesverbeteringen.
    • Eindrapportage met aanbevelingen voor borging en ontwikkeling.
  • Resultaten (per verlenging)
    • Wij verwachten dat de resultaten gedurende de initiële duur van de opdracht behaald kunnen worden, mocht dit niet het geval zijn hebben wij extra verlengingsopties voor eventuele uitloop. Hiervoor hanteren wij dezelfde resultaat verwachtingen.

Organisatie

We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar. Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam. We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad. Elke dag willen we dit waarmaken. En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan. Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Competenties

  • Coachende stijl, communicatief sterk, professioneel omgaan met inwoners en collega’s.
  • Senior vakinhoudelijke deskundigheid (Bbz/Ioaz/Tozo)
  • Kwaliteitsbewust en juridisch zorgvuldig

Eisen en wensen

  1. Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 8 jaar als consulent bbz en/of Ioaz;
  2. Aantoonbare werkervaring met debiteurenbeheer binnen Bbz/Tozo (terugvordering, invordering, kwaliteitsbeoordeling);
  3. Aantoonbare werkervaring met coaching en het geven van trainingen binnen het sociaal domein;
  4. Aantoonbare werkervaring met Suite voor Sociaal Domein;
  5. Beschikbaar voor 20 uur per week gedurende de gehele opdracht en alle mogelijke verlengingen, waarvan 2 dagen op kantoor.
  6. Meer dan 10 jaar werkervaring als consulent Bbz/Ioaz;
  7. Een aantoonbaar afgeronde opleiding tot Juridisch kwaliteitsmedewerker;
  8. Een aantoonbaar afgeronde training Budgetbegeleiding.
Gesprek

22 December as.

Overige informatie

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.