Facilitair Projectmanager

41584
Opdrachtnummer
41584
Opdrachtgever
Kadaster
Datum
19 Januari 2026 tot 30 Juni 2026
Uren per week
voor 16 Uur per week.
Status
Open
Regio
Gelderland
Functie type
Inkoop & Facilitair, Projectmanagement
Sluitingsdatum
23 December 2025
Verlengingsopties
2x3 maanden
Opdracht type input
Detachering

Kadaster

Adres met huisnummer

-

Postcode

-

Plaats

Apeldoorn

Introductie
Voor het Kadaster zijn wij op zoek naar een Facilitair Projectmanager.
Opdracht inhoud

De afdeling Facilitaire Services (FS) is met 40 medewerkers onder andere verantwoordelijk voor de gecontracteerde dienstverlening zoals wagenpark, huisvesting (8 locaties), beheer en onderhoud van gebouwen, catering, schoonmaak, receptie, beveiliging, huismeesters, werkplekken, Kadaster museum, kunst, informatiehuishouding, analoog en digitaal archief, koeriersdiensten, postverwerking, abonnementen, drukwerk, meetbenodigdheden, bedrijfskleding, BHV.

Duurzaamheid in het kader van de ESG-wetgeving is een belangrijke pijler in onze dienstverlening. Onze kantoorgebouwen zijn verduurzaamd naar minimaal energielabel A, het wagenpark is grotendeels geëlektrificeerd en meerdere initiatieven zijn in ontwikkeling. Wij voeren onze werkzaamheden uit vanuit een hybride regie organisatie en voeren regie op de uitbestede diensten.

FS is op zoek naar iemand die ervaring heeft in Facilitaire inkooptrajecten gericht op proces en dienstverlening voor postverwerking en tekeningenbeheer. En daarnaast zorgdraagt dat er een duidelijke omschrijving en inbedding in de beheerorganisatie komt van de taken die FS uitvoert rondom contractbeheer en inkoop. Dit moet aansluiten op de taken die al omschreven zijn vanuit de afdeling Inkoop & Contractmanagement.

De werkzaamheden worden op locatie De Grift in Apeldoorn uitgevoerd.
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:

  • Aanbesteding postverwerking
    • Verwerken van data uit diverse Kadaster systemen tot fysieke berichten;
    • Couverteren (o.a. printen, vouwen en insteken in enveloppen);
    • Verzendbare poststukken aanbieden aan leverancier voor verzending.
  • Aanbesteding tekeningenbeheer
    • Alle facilitaire assets zoals tekeningen van constructies, details, inrichtingstekeningen, terreinen e.d. moeten geüpdate danwel gemaakt worden en in een digitaal systeem bijgehouden worden. De uiteindelijke beheersituatie en implementatie zijn integraal onderdeel van dit project. Voor een succesvolle en tijdige aanbesteding is het noodzakelijk om een multidisciplinair projectteam samen te stellen. Dit team moet onder leiding van een projectmanager bestaan uit vertegenwoordigers van contractbeheer, IT, inkoop, contractmanagement en de business. Dit projectteam zal het aanbestedingsproces begeleiden, zorgen voor naleving van wettelijke en organisatorische eisen, en de noodzakelijke tijdslijnen bewaken. Een goede aansluiting op bestaande Facitaire deelprocessen bepaald mede het succes van de implementatie.
  • FS taken contractbeheer en inkoop
    • Beschrijven, implementeren en borgen welke taken FS uitvoert rondom contractbeheer, leveranciersmanagement en inkoop naast de taken die al omschreven zijn vanuit de afdeling Inkoop & Contractmanagement. Dit vanuit de projectmanagersrol in samenwerking met de teamleiders FS binnen de teams facilitair adviseurs, landelijk beheer en lokaal beheer. Hierbij is kennis en ervaring van een facilitaire regieorganisatie in relatie tot (deels) extern Contract en leveranciersmanagement gewenst.

Organisatie

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Competenties

  • Resultaatgericht.
  • Teamspeler.
  • Goede schrijfvaardigheid.
  • Analytisch vermogen.
  • Kwaliteitsgericht.
  • Klantgericht.
  • Proactief en initiatiefrijk.
  • In staat zijn om facilitaire processen en rollen vanuit meerdere perspectieven te beschouwen (strategisch, tactisch en operationeel) en vanuit hier de beheerorganisatie goed in te bedden.

Eisen en wensen

  1. Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger.
  2. Minimaal 5 jaar ervaring op het gebied van Europees aanbesteden en contract- en leveranciersmanagement.
  3. Minimaal 3 jaar ervaring met het begeleiden van (complexe) inkooptrajecten.
  4. Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met facilitaire vakgebied.
  5. U geeft een beschrijving van aanpak voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster.
  6. U beschrijft 2 cruciale knelpunten die zich vaak voor doen in dit soort processen/ opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost.
  7. U toont duidelijk aan welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten.
Gesprek

6 januari as.

Overige informatie

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever.

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.