Projectleider IAM

41562
Opdrachtnummer
41562
Opdrachtgever
Gemeente Veenendaal
Datum
5 Januari 2026 tot 30 September 2026
Uren per week
voor 36 Uur per week.
Status
Open
Regio
Gelderland
Functie type
Projectmanagement
Sluitingsdatum
11 December 2025
Verlengingsopties
1x9 maanden
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Gemeente Veenendaal

Adres met huisnummer

-

Postcode

-

Plaats

Veenendaal

Introductie
Voor de Gemeente Veenendaal zijn wij op zoek naar een Projectleider IAM.
Opdracht inhoud

Ben jij een ervaren projectleider met een passie voor digitale veiligheid en procesoptimalisatie? Dan zijn wij op zoek naar jou! Binnen onze gemeente speelt het professionaliseren van Identity & Access Management (IAM) een cruciale rol. Onze huidige inrichting heeft een verandering nodig om beter in te kunnen spelen op organisatieveranderingen. Daarom willen we onze IAM structuur veranderen. Meer procesgericht inrichten en zo ook de samenwerking tussen collega's over teams heen beter faciliteren.
Als projectleider IAM ben je verantwoordelijk voor het realiseren van een toekomstbestendige IAM-structuur en het begeleiden van de organisatieverandering. Je taken omvatten:

  • Optimaliseren van IAM-processen en gerelateerde procedures
  • Adviseren over het beleggen van IAM-verantwoordelijkheden binnen de organisatie
  • Creëren van bewustwording over IAM bij de gehele gebruikersorganisatie
  • Coördineren van de implementatie van de organisatiewijziging
  • Ondersteunen bij het aansluiten van applicaties op de IAM-oplossing
  • Opstellen van beleid rondom toegangsbeheer en controle in relatie tot het IDU-proces

Organisatie

De gemeente Veenendaal is een middelgrote gemeente met een centrale ligging, een goede bereikbaarheid en dynamischer dan ooit. Je komt te werken in een organisatie die veel ambities heeft waarin jij uitgedaagd wordt je talenten volop te benutten en verder te ontwikkelen. Samenwerken is één van onze kernwaarden en de lijnen zijn kort.

De organisatie kent een open en informele sfeer. Je krijgt veel ruimte om je werk als professional te kunnen uitvoeren omdat we weten dat jij in staat bent om de juiste inschattingen te maken. Dat geldt ook voor de verhouding tussen werk en privé, je krijgt veel ruimte ervoor te zorgen dat dit goed in balans is en je daar kunt zijn waar je nodig bent. Onze goede arbeidsvoorwaarden en hybride manier van werken maken dat goed mogelijk.

Competenties

  • Analytisch vermogen;
  • Proactieve houding;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Stressbestendigheid;
  • Teamspeler en verbinder.

Eisen en wensen

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider binnen een overheidsorganisatie:
  3. Aantoonbare werkervaring bij of in opdracht van een gemeente met minimaal 70.000 inwoners;
  4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider binnen een overheidsorganisatie;
  5. Aantoonbare werkervaring met Identity & Access Management (IAM), inclusief procesoptimalisatie.
Gesprek

17 of 19 December as.

Overige informatie

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever.

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.