Interim Teamleider/Kwartiermaker Cluster Realisatie & Beheer

41513
Opdrachtnummer
41513
Opdrachtgever
Provincie Overijssel
Datum
19 Januari 2026 tot 19 Juli 2026
Uren per week
voor 36 Uur per week.
Status
Open
Regio
Overijssel
Functie type
ICT en IT, Interim management
Sluitingsdatum
10 December 2025
Verlengingsopties
2x3 maanden
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Provincie Overijssel

Adres met huisnummer

-

Postcode

-

Plaats

Zwolle

Introductie
Voor de Provincie Overijssel zijn wij op zoek naar een Interim Teamleider/Kwartiermaker Cluster Realisatie & Beheer.
Opdracht inhoud

Binnen I&D zoeken wij tijdelijk een ervaren Teamleider/kwartiermaker voor het cluster Realisatie & Beheer (R&B). Dit cluster vormt de operationele motor achter de provinciale informatievoorziening en zorgt dat digitale diensten beschikbaar zijn, systemen betrouwbaar functioneren en gebruikers optimaal worden ondersteund.

In deze rol werk je samen met andere teamleiders aan het professionaliseren en inrichten van de informatievoorziening met specifiek focus op realisatie & beheer. Je vertaalt strategische IV-doelstellingen naar praktische uitvoering en zorgt dat processen en systemen stabiel en toekomstbestendig zijn.

Je verbindt mensen, processen en technologie met een coachende en mensgerichte leiderschapsstijl. Je inspireert teams, creëert draagvlak voor verandering en zorgt dat de organisatie digitaal wendbaar blijft. Kerntaken

  • Regie voeren op het beheer en de optimalisatie van beheerprocessen voor applicaties en systemen (zoals M365, GIS en subsidieplatforms);
  • Inrichten van het portfoliomanagement en projectmanagement organisatie;
  • Verder professionaliseren van servicedesk, applicatie- en functioneel beheer;
  • Inrichten beheer analoog archief;
  • Faciliteren en inrichten van procesoptimalisatie en lifecycle beheer van hardware en software, met aandacht voor circulaire IT-principes;
  • Waarborgen van datamanagement en toegankelijkheid van datasets voor datagedreven beleid;
  • Zorgdragen voor naleving van wet- en regelgeving, waaronder de Informatieveiligheid, privacy en archiefwet;
  • Inrichting regieorganisatie t.b.v. samenwerking met externe partners en leveranciers, inclusief contractmanagement en uitbestedingsbeslissingen;
  • Ondersteunen van gebruikers via servicedesk, trainingen en adoptie van nieuwe systemen.

Organisatie

Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Je gaat aan de slag bij de afdeling Bedrijfsvoering (BV), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. Het werk bij Bedrijfsvoering is samen te vatten in drie taken: adviseren, control(eren) en faciliteren. De afdeling zorgt dat de organisatie haar bestuurlijke en uitvoerende processen zo goed en efficiënt mogelijk kan uitvoeren. Hierdoor kunnen collega’s van andere afdelingen zich helemaal richten op de provinciale opgaven. De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Financiële Rapportage en Administratie, Financiën, Facilitair, Informatievoorziening en Digitalisering, Juridische Zaken, HR.

Competenties

  • Communicatief sterk: Je communiceert helder en overtuigend met diverse stakeholders.
  • Strategisch & praktisch denkvermogen: Je schakelt moeiteloos tussen visie en uitvoering.
  • Samenwerkingsgericht & proactief: Je verbindt mensen en stimuleert samenwerking.

Eisen en wensen

  1. Afgeronde HBO-bacheloropleiding in de richting van Informatiemanagement of ICT;
  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in een leidinggevende rol binnen een (semi)overheidsinstelling;
  3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar op het gebied van digitale informatievoorziening bij een (semi) overheidsinstelling;
  4. Aantoonbare werkervaring met het inrichten van een regie & beheerorganisatie, dit is toegelicht en uitgewerkt in het cv.
  5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als teamleider of manager bij een overheidsinstelling;
  6. Aantoonbare ervaring met leidinggeven, regievoering, beheer en projectmanagement binnen een overheidsinstelling.
Gesprek

15 december as.

Overige informatie

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.