Teamleider Administratie

41360
Opdrachtnummer
41360
Opdrachtgever
Uitvoeringsorganisatie BBS
Datum
15 December 2025 tot 15 Maart 2026
Uren per week
voor 24 Uur per week.
Status
Open
Regio
Utrecht
Functie type
Finance, Interim management
Sluitingsdatum
2 December 2025
Verlengingsopties
2x3 maanden
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Uitvoeringsorganisatie BBS

Adres met huisnummer

xxxx

Postcode

xxxx

Plaats

Utrecht

Introductie
Voor de Uitvoeringsorganisatie BBS zijn wij op zoek naar een Teamleider Administratie.
Opdracht inhoud

Als Teamleider Administratie ben je een inspirerende manager met een strategische visie. Je geeft leiding aan het team Administratie (18 fte) en draagt bij aan een positieve werkcultuur. Het team Administratie is verantwoordelijk voor zorg- en uitkeringsadministratie, terugvordering en verhaal, en administratieve werkzaamheden voor de overige vakgebieden zoals jeugd, Wmo, leerplicht en leerlingenvervoer.

Dit betreft een nieuwe functie, omdat deze afdeling wordt opgezet per 1 januari 2026 wegens de transformatie naar Uitvoeringsorganisatie Eemkracht. De bestaande teams worden opnieuw ingericht en bestaat uit bestaande medewerkers. Voor deze functie betekent dat alle (zorg) administratie functies worden samengevoegd tot 1 team. Een van jouw uitdaging wordt dit team op te bouwen en vorm te geven, zodat er een solide basis wordt gecreëerd. De werklocatie zal zijn in Soest.

Je stuurt beschikbare budgetten en op het behalen van resultaten. Je werkt continue aan procesoptimalisatie van de administratie, toont eigenaarschap in de bedrijfsprocessen en zorgt voor effectief informatiemanagement. Daarbij zorg je voor een optimale personele inzet om producten en diensten te realiseren. Je hebt oog voor de ontwikkeling van de medewerkers en bevordert de samenwerking binnen het team en tussen de integrale teams van Eemkracht. Je bent in staat draagvlak te creëren in het team.

Je werkt samen met andere MT-leden om organisatie brede doelstellingen te realiseren en draagvlak te creëren voor besluiten binnen de uitvoeringsorganisatie. Ook onderhoud je een breed netwerk binnen en buiten de gemeente om relevante informatie en inzichten te verzamelen, en initieert en bevordert samenwerking. Jouw taken en verantwoordelijkheden:

  • Je bent lid van het MT en neemt vanuit die hoedanigheid gezamenlijke en organisatie brede MT besluiten;
  • Draagt zorg voor de implementatie en uitvoering van de werkzaamheden van het team Administratie;
  • Je zorgt voor stabiliteit en continuïteit van processen, en waar nodig optimaliseer je deze processen;
  • Signaleert en analyseert mogelijke knelpunten, inefficiënties of kansen voor verbetering en draagt oplossingen en verbetervoorstellen aan;
  • Je rapporteert rechtstreeks aan de directeur van BBS/Eemkracht.

Organisatie

Uitvoeringsorganisatie Eemkracht (opvolger van het huidige Uitvoeringsorganisatie Baarn, Bunschoten, Soest) verzorgt alle taken die gericht zijn op de zelfredzaamheid, participatie en het welzijn van de inwoners van de gemeente Baarn, Bunschoten en Soest. Hieronder vallen o.a. de Jeugdwet, participatiewet, Wmo, Leerplichtwet en leerlingenvervoer. We werken nauw samen met de betrokken gemeenten en lokale welzijnspartijen, waarbij de hulpvraag van de inwoners centraal staat. Hierbij staan onze kernwaarden centraal: Betrokken, Samen en Professioneel.

Als uitvoeringsorganisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Competenties

  • Leidinggeven;
  • Organisatiesensitiviteit;
  • Probleemoplossend vermogen;
  • Besluitvaardig;
  • Samenwerken;
  • Resultaatgerichtheid.

Eisen en wensen

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als leidinggevende binnen een gemeentelijke instelling of gemeenteschappelijke regeling, mede met het opbouwen van een team;
  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende van een administratieve/financiële afdeling binnen een overheidsinstelling;
  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met zorg- en uitkeringsadministratie, terugvordering en verhaal, en administratieve werkzaamheden voor de vakgebieden jeugd, Wmo, en leerlingenvervoer.
  4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als leidinggevende binnen een gemeentelijke instelling of gemeenteschappelijke regeling;
  5. Aantoonbare werkervaring als teamleider binnen het sociaal domein van een gemeente/gemeentelijke organisatie;
  6. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in een financiële richting of bedrijfskunde/economie.
Gesprek

9 december as.

Overige informatie

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever.

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.