Teammanager Bedrijfsvoering

41359
Opdrachtnummer
41359
Opdrachtgever
Uitvoeringsorganisatie BBS
Datum
15 December 2025 tot 15 Maart 2026
Uren per week
voor 36 Uur per week.
Status
Open
Regio
Utrecht
Functie type
Interim management
Sluitingsdatum
2 December 2025
Verlengingsopties
2x3 maanden
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Uitvoeringsorganisatie BBS

Adres met huisnummer

xxxx

Postcode

xxxx

Plaats

Utrecht

Introductie
Voor de Uitvoeringsorganisatie BBS zijn wij op zoek naar een Teammanager Bedrijfsvoering.
Opdracht inhoud

Als Teammanager Bedrijfsvoering geef je leiding aan meerdere teams, te weten bestuur; Div, facilitair, Financiën, Informatievoorziening en automatisering, inkoop, communicatie, juridische zaken, personeelszaken en managementondersteuning. Dit zijn ongeveer 20 medewerkers.

Dit betreft een nieuwe functie, omdat deze afdeling wordt opgezet per 1 januari 2026 wegens de transformatie naar Eemkracht. Een deel van het team bestaat uit medewerkers die in dienst zijn vanuit BBS, een deel wordt nieuw aangenomen. Een van jouw uitdagingen wordt dan ook dit team op te bouwen en vorm te geven, zodat er een solide basis wordt gecreëerd. Daarnaast ligt er een opgave om de bedrijfsvoering binnen Eemkracht samen met het MT verder vorm te geven. De werklocatie zal zijn in Soest.

Je bewaakt de planning en control cyclus, en stuurt beschikbare budgetten en op het behalen van resultaten. Je werkt continue aan verbetering van de administratie, toont eigenaarschap in de bedrijfsprocessen en zorgt voor effectief informatiemanagement. Daarbij zorg je voor een optimale personele inzet om producten en diensten te realiseren. Je hebt oog voor de ontwikkeling van de medewerkers en bevordert de samenwerking binnen het team en tussen de integrale teams van Eemkracht.

Je werkt samen met andere MT-leden om organisatie brede doelstellingen te realiseren en draagvlak te creëren voor besluiten binnen de uitvoeringsorganisatie. Ook onderhoudt een breed netwerk binnen en buiten de gemeente om relevante informatie en inzichten te verzamelen, en initieert en bevordert samenwerking.

Jouw taken en verantwoordelijkheden:

  • Je bent lid van het MT en neemt vanuit die hoedanigheid gezamenlijke en organisatie brede MT besluiten.
  • Je adviseert over de prioritering en financiële gevolgen van (voorgenomen) besluiten.
  • Je bent verantwoordelijk voor de vertaling van besluiten naar concrete acties voor de bedrijfsvoering, waaronder ICT/IV, communicatie en archivering.
  • Signaleert op de organisatie van invloed zijnde relevante wet- en regelgeving en ontwikkelingen, analyseert en interpreteert deze en vertaalt deze naar consequenties voor de organisatie.
  • Draagt zorg voor de implementatie en uitvoering van het beleid voor de afdeling bedrijfsvoering; Je creëert draagvlak in de diverse teams
  • Signaleert en analyseert mogelijke knelpunten, inefficiënties of kansen voor verbetering en draagt oplossingen en verbetervoorstellen aan.
  • Gaat strategische samenwerkingen aan met externe aanbieders en partnerorganisaties.
  • Bevordert en beheert contracten met externe aanbieders en partnerorganisaties.
  • Je rapporteert rechtstreeks aan de directeur van BBS/Eemkracht.

Organisatie

Uitvoeringsorganisatie Eemkracht (opvolger van het huidige Uitvoeringsorganisatie Baarn, Bunschoten, Soest) verzorgt alle taken die gericht zijn op de zelfredzaamheid, participatie en het welzijn van de inwoners van de gemeente Baarn, Bunschoten en Soest. Hieronder vallen o.a. de Jeugdwet, participatiewet, Wmo, Leerplichtwet en leerlingenvervoer. We werken nauw samen met de betrokken gemeenten en lokale welzijnspartijen, waarbij de hulpvraag van de inwoners centraal staat. Hierbij staan onze kernwaarden centraal: Betrokken, Samen en Professioneel.

Als uitvoeringsorganisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Competenties

  • Coachen
  • Strategisch inzicht
  • Leidinggeven
  • Omgevingsbewustzijn
  • Visie
  • Gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen

Eisen en wensen

  1. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen een gemeentelijke instelling of gemeenschappelijke regeling, mede met het opbouwen van een nieuw team;
  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende van team Bedrijfsvoering binnen een overheidsinstelling;
  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de P&C cyclus binnen een overheidsinstelling.
  4. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 12 jaar als leidinggevende binnen een gemeentelijke instelling of gemeenschappelijke regeling;
  5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in managementposities m.b.t. bedrijfsvoering processen;
  6. Aantoonbare werkervaring in het formuleren van adviezen en verbetervoorstellen .
Gesprek

9 december as.

Overige informatie

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever.

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.