Interim Recruiter – Strategie, Sourcing & Implementatie Arbeidsmarktadvies

41333
Opdrachtnummer
41333
Opdrachtgever
1Stroom
Datum
5 Januari 2026 tot 5 Juli 2026
Uren per week
voor 20 Uur per week.
Status
Open
Regio
Gelderland
Functie type
HRM
Sluitingsdatum
8 December 2025
Verlengingsopties
2x12 maanden
Opdracht type input
ZZP, Detachering

1Stroom

Adres met huisnummer

-

Postcode

-

Plaats

Duiven

Introductie
Voor 1Stroom zijn wij op zoek naar een Interim Recruiter – Strategie, Sourcing & Implementatie Arbeidsmarktadvies.
Opdracht inhoud

Wegens tijdelijke uitval van de interne recruiter zoekt de gemeente een zelfstandig interim recruiter die zowel Operationele werving verzorgt voor lopende en prioritaire vacatures als strategische aanbevelingen uit recent arbeidsmarktonderzoek implementeert, waaronder samenwerking met onderwijsinstellingen en structurele KPI-monitoring. De interim professional is verantwoordelijk voor:

  • Strategische en projectmatige onderdelen
    • Vertalen van recente adviezen over de arbeidsmarktstrategie naar een concreet uitvoeringsplan.
    • Implementeren van een structureel monitoringsframework met KPI’s voor recruitment (doorlooptijden, effectiviteit kanalen, conversieratio’s, kwaliteitsindicatoren).
    • Opzetten of verbeteren van samenwerking met scholen (mbo/hbo/wo) voor stages, traineeships en werving van jong talent.
    • Adviseren van HR, directie en managers over marktontwikkelingen en verbetermogelijkheden in het wervingsproces.
  • Operationele werving
    • Opstellen, aanscherpen en publiceren van vacatureteksten.
    • Actief sourcen van kandidaten via o.a. LinkedIn (Recruiter), cv-databases en netwerken.
    • Selecteren, benaderen en begeleiden van kandidaten gedurende het proces.
    • Voeren van intakegesprekken met vacaturehouders en adviseren over doelgroepgerichte aanpak.
    • Coördineren van het sollicitatieproces binnen de afgesproken kaders.
  • Resultaatgebieden: de opdracht is resultaatgericht ingericht. De professional levert o.a.:
    • Een geïmplementeerd KPI-dashboard of rapportagestructuur voor recruitmentresultaten.
    • Een concreet uitvoeringsplan voor de arbeidsmarktstrategie incl. fasering en prioritering.
    • Actieve bezetting van prioritaire vacatures conform afgesproken aantallen/tijdslijnen.
    • Ingerichte of versterkte samenwerkingsstructuur met onderwijsinstellingen.
    • Periodieke rapportages over voortgang en resultaten.

Organisatie

1Stroom is de organisatie die werkt voor de gemeenten Duiven en Westervoort. De gemeenten zijn elk zelfstandig, met een eigen gemeenteraad en college van burgemeester en wethouders. Ze maken zelf keuzes in waar geld in wordt geïnvesteerd en ze stellen beleid op.

De ongeveer 300 medewerkers van 1Stroom werken op meerdere locaties. Om makkelijk te kunnen ‘flexen’ hebben we speciale werkruimtes ingericht en apparatuur ter beschikking. Samen hebben de gemeenten ongeveer 40.000 inwoners. Die kunnen bij hun eigen gemeente(-huis) terecht voor een paspoort, rijbewijs of uittreksel. Ook op het gebied van zorg en ondersteuning blijven inwoners in contact met hun ‘eigen’ gemeente. Dit geldt natuurlijk ook voor maatschappelijke organisaties en ondernemers die er zijn gevestigd.

Een veerkrachtige organisatie middenin een vitale samenleving is onze ambitie. En een goede dienstverlening aan inwoners, organisaties en bedrijven is waar we altijd naar streven. Door een betrouwbare en betrokken partner te zijn, willen we bijdragen aan een samenleving waar het goed wonen en werken is.

Bij ons werken mensen die collegiaal, dienstverlenend, ondernemend en open zijn. De kernwaarden die we met elkaar hebben afgesproken zijn voor ons belangrijk: vertrouwen, aandacht en verantwoordelijkheid. Met energie, kennis en plezier vinden we oplossingen voor uitdagende vraagstukken van de twee gemeentebesturen waar we voor werken.

Competenties

  1. Strategisch inzicht: Kan arbeidsmarktontwikkelingen vertalen naar strategie en concrete acties.
  2. Omgevingsbewustzijn: Begrijpt de dynamiek binnen een gemeente en kan daarop inspelen in communicatie en advies.
  3. Zelfstandigheid: Kan zonder dagelijkse sturing resultaten leveren en zelfstandig prioriteiten bepalen.
  4. Proactiviteit: Signaleert knelpunten, kansen en marktbewegingen en komt met oplossingen voordat daarom wordt gevraagd.
  5. Communicatieve vaardigheden: Helder, overtuigend en doelgroepgericht kunnen communiceren — zowel schriftelijk (vacatures) als mondeling (intakes, advies).
  6. Stakeholdermanagement: Kan effectief schakelen met leidinggevenden, HR, kandidaten, onderwijspartners en externe netwerken.
  7. Analytisch vermogen: In staat om data te interpreteren, KPI’s op te zetten en inzichten om te zetten in verbetervoorstellen.
  8. Samenwerkingsvermogen: Kan effectief samenwerken zonder afhankelijk te worden — belangrijke balans voor interim-professionals.
  9. Organisatievermogen: Kan meerdere vacatures en projecten parallel managen zonder verlies aan kwaliteit of snelheid.
  10. Resultaatgerichtheid: Stuurt op meetbare wervingsresultaten en houdt vinger aan de pols via dashboards en monitoring.
  11. Creativiteit in werving: Kan vernieuwende wervingsmethoden inzetten en creatief zoeken binnen een krappe arbeidsmarkt.
  12. Netwerkgerichtheid: Bouwt en onderhoudt actief contacten met kandidaten, scholen, bureaus en andere relevante partijen.

Eisen en wensen

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als recruiter binnen een gemeente of (semi-)overheidsorganisatie;
  2. Aantoonbare werkervaring met actief sourcen via LinkedIn (Recruiter) en vergelijkbare platforms;
  3. Aantoonbare werkervaring met implementatie van recruitment- of arbeidsmarktstrategieën (geen uitsluitend operationele recruitment);
  4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met strategisch recruitment;
  5. Aantoonbare werkervaring met het opzetten of versterken van schoolrelaties of talentprogramma’s in samenwerking onderwijsinstellingen.
Gesprek

16 December as.

Overige informatie

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.