Adviseur ARBO en Veiligheid (28-36)

41303
Opdrachtnummer
41303
Opdrachtgever
Gemeente Apeldoorn
Datum
1 Februari 2026 tot 1 Juli 2026
Uren per week
voor 32 Uur per week.
Status
Open
Regio
Gelderland
Functie type
HRM
Sluitingsdatum
2 December 2025
Verlengingsopties
2x6 maanden
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Gemeente Apeldoorn

Adres met huisnummer

-

Postcode

-

Plaats

Apeldoorn

Introductie
Voor de Gemeente Apeldoorn zijn wij op zoek naar een Adviseur ARBO en Veiligheid (28-36).
Opdracht inhoud

Zelfstandige functie als adviseur ARBO en Veiligheid. De focus ligt op de volgende onderdelen:

  • Veiligheid en gezondheid op de werkplek: Je signaleert, maakte analyses, ontwikkelt beleid en plannen, die je samen met collega’s oppakt, waarbij jij in de gaten houdt of de plannen worden uitgevoerd en geborgd. Uitgangspunt hierbij is het arbobeleidsplan en openstaande actiepunten.
  • RI&E’s: Je bent onder meer verantwoordelijk voor de regie op en uitvoering van de maatregelen op arbeidsrisico’s volgend uit de RI&E ‘s. In sommige gevallen ben je zelf, in je rol als preventiemedewerker, aan zet als het om de uitvoering van maatregelen gaat. Je zorgt dat je voldoende managementinformatie hebt om je plannen te toetsen en verbetervoorstellen te doen. Je werkt nauw samen met onder meer de Ondernemingsraad.
  • Veilig en vertrouwd werken: Je voert in deze functie ook de rol van gemeentelijk veiligheidscoördinator uit. Omdat een prettige werkomgeving ook afhankelijk is van de wijze waarop contacten met inwoners en ondernemers verlopen, zorg je voor een goede uitvoering van de aanpak van agressie & geweld en onderhoudt contacten met politie en Arbeidsinspectie. Daarbij adviseer je de organisatie over te nemen (beheers-) maatregelen op het terrein van agressie en lever je hierover managementinformatie.

De voorkeur gaat uit naar werken op locatie, hybride werken is bespreekbaar.

Organisatie

Met bijna 170.000 inwoners zijn we de elfde gemeente van Nederland. En we groeien door naar 180.000 inwoners. Met zo’n 2.000 collega’s dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.

De samenleving verandert continu. Dat vraagt ook iets voor onze organisatie. We willen wendbaar blijven en daarbij in control zijn. Onze uitvoeringskracht vergroten en ons strategisch vermogen versterken. Dat is een mooie ambitie en vraagt om mensen die die ambitie willen waarmaken. Samen werken we aan het Apeldoorn van morgen! In onze organisatie werken we in vier thema’s waarbinnen de verschillende afdelingen opereren. De thema’s zijn Concern, Ruimte en Economie, Maatschappelijke ontwikkeling en Dienstverlening & Bedrijfsvoering.

De vier kernwaarden van de gemeente Apeldoorn zijn: vakmanschap, innovatiekracht, betrouwbaarheid en samenwerking. Ons vakmanschap wil zeggen dat onze kennis en kunde groot is. Onze innovatiekracht helpt ons om te kunnen reageren op de veranderingen om ons heen. Onze betrouwbaarheid blijkt uit het feit dat we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen.

En tot slot zijn we stevig geworteld in de Apeldoornse samenleving en gaan we actief samenwerkingen aan met onze inwoners, ons bestuur, bedrijven, andere overheidsinstanties en natuurlijk ook binnen het stadhuis met elkaar. We weten dat we elkaar nodig hebben en dat bundeling van onze kennis, inzicht en visies op de toekomst leidt tot de beste oplossingen voor onze inwoners voor nu en voor later. We zien samenwerking ook niet als iets vrijblijvends. We investeren actief in samenwerkingen vanuit de overtuiging dat we samen meer kunnen bereiken dan alleen, en dat we samen ook verantwoordelijk zijn voor het eindresultaat.

Competenties

  • Prioriteren;
  • Samenwerken;
  • Overtuigingskracht;
  • resultaatgerichtheid;
  • Communiceren.

Eisen en wensen

  1. De kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding, in een richting van arbeids- en organisatiekunde, veiligheidskunde of gezondheidsmanagement;
  2. De kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met RI&E’s, protocollen, beleidsadvisering;
  3. De kandidaat heeft aantoonbare ervaring in een gemeentelijke organisatie;
  4. De inschrijver heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring op het genoemde ARBO-vakgebied zoals beschreven in de opdrachtomschrijving;
  5. Minimaal drie jaar aantoonbare ervaring in een functie waarin veiligheidscoördinator of -advies centraal stond;
  6. De kandidaat heeft aantoonbare kennis over thema’s als RI&E’s en veilig werken.
Gesprek

8 December as.

Overige informatie

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever.

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.