Coördinator welzijn

41135
Opdrachtnummer
41135
Opdrachtgever
Gemeente Heerde
Datum
1 Januari 2026 tot 30 Juni 2026
Uren per week
voor 24 Uur per week.
Status
Open
Regio
Gelderland
Functie type
Interim management, Sociaal Maatschappelijk Domein
Sluitingsdatum
24 November 2025
Verlengingsopties
2x6 maanden
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Gemeente Heerde

Adres met huisnummer

-

Postcode

-

Plaats

Heerde

Introductie
Voor de Gemeente Heerde zijn wij op zoek naar een Coördinator welzijn.
Opdracht inhoud

In deze functie ben jij de verbindende schakel die het welzijn in Heerde naar een hoger niveau tilt. Bij de gemeente Heerde coördineer je de voortgang van de opdrachten binnen het cluster welzijn en sta jij als verbinder tussen beleid en uitvoering. Je hebt hierin een belangrijke rol in het verder vormgeven en professionaliseren van het welzijnsdomein: je draagt bij aan een heldere positionering van welzijn binnen de gemeentelijke organisatie en aan een stevige methodische en cyclische manier van werken.

Je ondersteunt medewerkers in hun professionele ontwikkeling en stimuleert eigenaarschap. Jij kan als geen ander je collega’s motiveren, enthousiasmeren en inspireren tot een goede samenwerking binnen het team. Je weet richting te geven en medewerkers mee te nemen in verandering, zodat zij met vertrouwen en deskundigheid uitvoering kunnen geven aan de welzijnsopdracht.

Samen met je collega’s draag je bij aan zelf- en samenredzaamheid van onze inwoners. Tot jouw werkzaamheden behoort het goed organiseren en coördineren van de werkzaamheden. De uitdagingen die er zijn binnen welzijn vertaal jij naar wat er nodig is binnen het team en voor individuele medewerkers. Dit doe je in afstemming met de teamleiders en beleidsadviseurs.

  • Je bewaakt en coördineert de voortgang van de opdracht voor het cluster welzijn en bent daarbij de verbindende schakel tussen opdrachtgevers (beleidsadviseurs) en de medewerkers.
  • Je ondersteunt medewerkers bij het verbeteren van processen en inhoud en stimuleert hun professionele ontwikkeling en eigenaarschap.
  • Je zorgt ervoor dat de randvoorwaarden voor de teamleden om de opdracht voor cluster welzijn uit te kunnen voeren gerealiseerd zijn, zoals; budget, inrichting van het registratiesysteem, locaties waar de teamleden zichtbaar en vindbaar zijn.
  • Je stimuleert een ontspannen samenwerking binnen het team Stip en draagt, samen met de teamleiders en de manager van de afdeling, zorg voor verbinding in de afdeling.
  • Je draagt actief bij aan de doorontwikkeling en professionalisering van het cluster welzijn en stuurt op gemaakte afspraken en de manier van werken van Stip, integraal en oplossingsgericht, vanuit inwonersperspectief, preventief.
  • Je zorgt ervoor dat vastgesteld beleid leidt tot concrete projecten en resultaten, vastgelegd in een jaarwerkplan(nen), en borgt monitoring, evaluatie en rapportage.
  • Je bent verantwoordelijk voor toezicht op formatie, instroom en werving & selectie, en de inzet en verdeling van uren binnen het team, in afstemming met HR en manager.
  • Je bent verantwoordelijk voor de juiste en doelmatige inzet van het beschikbaar gestelde budget en bewaakt financiële kaders.
  • Je brengt structuur aan in werkprocessen en borgt methodisch werken, onder meer door doorontwikkeling en implementatie van DA Systems.
  • Je onderhoudt contacten met samenwerkingspartners.
  • Je zorgt voor constructieve samenwerking met organisaties die medewerkers aan ons detacheren en maakt met hen afspraken.
  • Je denkt actief mee over de toekomstige inrichting van welzijn binnen de gemeente en levert een bijdrage aan besluitvorming hierover.

Organisatie

De gemeente Heerde is een kleine gemeente en daarom zijn de lijnen kort, de onderlinge betrokkenheid groot en de werksfeer goed. We stimuleren werkplezier en hebben aandacht voor elkaar. Je zult je hier snel thuis voelen! We hebben ongeveer 215 medewerkers, verdeeld over 5 afdelingen. We werken in de gemeente als één geheel, over de grenzen van de afdelingen heen. Samenwerking staat centraal tussen de afdelingen, processen en projecten.

We zijn omgevingsbewust en ondernemend. ‘Naar een omgevingsbewuste ondernemende organisatie!’ is onze organisatievisie. Omdat we willen dat onze gesprekspartner zich gehoord voelt en indien mogelijk tevreden wordt gesteld.

Dit betekent dat we als organisatie In staat willen zijn optimaal mee te bewegen met wat de maatschappij en de inwoner van Heerde van ons vraagt of nodig heeft. Daarbij komt de beweging uit de medewerker zelf. De verantwoordelijkheid ligt laag. Taakvolwassenheid en eigenaarschap is het uitgangspunt. In een kleine, digitaal werkende en efficiënt ingerichte organisatie als de gemeente Heerde is namelijk elke rol, elke medewerker, van toegevoegde waarde. Geen enkele taak kan achterwege blijven. De medewerkers zijn het belangrijkste kapitaal van onze organisatie. Optimaal functioneren, inspiratie, persoonlijke ontwikkeling, goede begeleiding, helder opdrachtgeverschap en dus professionele aansturing zijn geen luxe, maar noodzaak.

We gebruiken een aantal werklocaties in de gemeente Heerde De meeste collega’s werken in een ‘’hybride’ vorm thuis en op het gemeentekantoor. De uitvoering van het sociaal domein gebeurt op de locatie van Stip (Steun- en informatiepunt). Onze buitendienst werkt vanaf de gemeentewerf en in het Raadhuis zitten het college van burgemeester en wethouders, de griffie en het bestuurssecretariaat. Daar worden ook de commissie- en raadsvergaderingen gehouden.

Competenties

  • Je hebt verbindende en coachende kwaliteiten en bent in staat een team mee te nemen in ontwikkeling.
  • Je communiceert helder en duidelijk, durft anderen aan te spreken indien nodig en bent besluitvaardig.
  • Je toont lef en durft innovatief te zijn in je werk, je kijkt kritisch naar processen, denkt in oplossingen en bent proactief in het verbeteren van werkwijzen.
  • Je hebt oog voor de wensen en behoeften van zowel inwoners als bestuur.
  • Je beschikt over analysevaardigheden en je kunt besluitvaardig omgaan met tegenstellingen, dynamiek en veranderopgaven.

Eisen en wensen

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als coördinator en/of manager binnen het Sociaal Domein bij een gemeente of welzijnsstichting.
  2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting Maatschappelijk werk en dienstverlening;
  3. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring als coördinator of manager in de zorg, welzijn of gebiedsteams bij een gemeente of welzijnsstichting;
  4. Aantoonbare werkervaring met het omzetten van beleid naar concrete projecten en resultaten;
  5. Aantoonbare werkervaring met samenwerkingspartners op het gebied van welzijn (zorgaanbieders, patiënt, zorgverzerkeraar en de publiek/private samenwerking PPS);
  6. Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in projectmatig werken of veranderopgaven.
Gesprek

2 December as.

Overige informatie

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever.

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.