Naar aanleiding van de Toeslagenaffaire is de Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen (UHT) opgericht. Doel van deze organisatie is het zo spoedig als mogelijk recht doen aan de gedupeerden van de Toeslagenaffaire. Binnen UHT is de POD IV verantwoordelijk voor een optimale informatievoorziening om de taken van UHT te ondersteunen. Hiertoe maken wij gebruik van het Toeslagen Voorzieningen Systeem (TVS), een RTV Compensatietool, RTV OGS en het Register Gedupeerden Portaal voor de verificatie door private schuldeisers van de status van gedupeerden.
Jij werkt binnen de team IV. In jouw rol ben je zowel business analist als coördinator. Enerzijds onderzoek je de effectiviteit en efficiëntie van de financiële verwerking. We verwerken financiële aanvragen door compensatie en de mutaties daarin zo veel mogelijk automatisch. En het signaleert en registreert situaties waarvoor een handmatige behandeling nodig is. Je verricht kwalitatief en kwantitatief onderzoek naar de werking van onze applicaties.
Anderzijds ben je coördinator en ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken en werkzaamheden van een subteam. Wat is het verbeterpotentieel in de (financiële) processen en systemen van UHT? Jouw bevindingen op deze en andere vragen leiden tot keuzes binnen IV.
Ook kijk jij breder dan de IV oplossing alleen en vind je de juiste balans als het gaat om de werk- en behandelwijze. Hierbij neem je geautomatiseerde, semi-geautomatiseerde of handmatige werkwijzen mee in jouw beslissing. Op basis van de business case zoek je de meest effectieve oplossing waarbij ook de gevraagde investering in mensen en middelen in ogenschouw wordt genomen. Hiermee draag je bij aan duurzame en efficiënte inzetbaarheid van het team.
Je initieert en specificeert oplossingen en aanpassingen. Dit zijn vaak oplossingen met minder gedefinieerde kaders, complex en niet standaard. Beslissingen die je maakt beïnvloeden meerdere domeinen over de lange termijn. Je bewaakt de scope en je begeleidt de implementatie van nieuwe processen en functionaliteiten, die je test op juistheid en bruikbaarheid.
Naast de rol van Sr. business analist fungeer jij ook in de rol van coördinator en fungeer je als operationele escalatielijn binnen het team. Je maakt, in samenspraak met de teamleider, een planning en prioriteert werkzaamheden. Je brengt structuur aan en je hebt hebt een totaalbeeld van wie wat doet. Het bijwonen van diverse overleggen hoort daar ook bij.
Jouw uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden komen in deze functie goed van pas. Bijvoorbeeld bij het inventariseren van het verbeterpotentieel en het presenteren van oplossingsrichtingen. Als geen ander weet je hoofd- en bijzaken te scheiden en kun je de kern van een zaak voor veel verschillende betrokkenen helder en overtuigend uiteenzetten.
In deze rol onderhoud je een breed netwerk, zowel intern als extern. Je hebt te maken met een complex stakeholdersspectrum ook op departementaal niveau. Je voelt je goed thuis in een snel veranderende omgeving en past je iedere keer opnieuw snel aan. Dat dit betekent dat je ook steeds jezelf (inhoudelijk) moet ontwikkelen, vind je vanzelfsprekend.
BIJZONDERHEDEN Minimaal 2 dagen per week op locatie: Graadt van Roggenweg 500 Utrecht.
Het directoraat-generaal Toeslagen maakt essentiële levensvoorzieningen voor iedereen mogelijk door een financiële bijdrage uit te keren. Deze bijdrage stelt mensen elke maand opnieuw in staat de rekeningen te betalen voor de huur, de zorgverzekering, de kinderopvang en ander levensonderhoud van kinderen.
DG Toeslagen wil haar wettelijke taak zo goed mogelijk uitvoeren. Met het volle besef dat dit van groot belang is voor mensen en huishoudens en dat de afhankelijkheid groot is.
DG Toeslagen streeft er naar iedereen in de maatschappij in staat te stellen de meest essentiële levensvoorzieningen in het leven te kunnen betalen: wonen, medische zorg en de zorg voor kinderen. Vanuit dit besef volgt de noodzaak tot de grootst mogelijke zorgzaamheid in de uitvoeringstaak van DG Toeslagen: alle toeslaggerechtigden helpen om hier optimaal, eerlijk en zo zorgenvrij mogelijk gebruik van te maken. Het leven is voor velen ingewikkeld genoeg. Daarom zet DG Toeslagen zich in om de zorgen van de toeslaggerechtigde te verminderen.
De overheid heeft door fouten bij de uitvoering van de kinderopvangtoeslag groot onrecht gedaan aan een grote groep ouders en kinderen. Daarom is begin 2020 is de hersteloperatie gestart met de oprichting van de UHT. We hebben al veel doelen bereikt: we helpen tienduizenden ouders, ex-toeslagpartners en kinderen met erkenning, compensatie en het maken een nieuwe start. We zijn goed op weg, maar we zijn er nog niet. Nog vele gedupeerden wachten op een integrale beoordeling, beoordeling van hun werkelijke schade of op behandeling van hun beroep of bezwaar. Wij zetten ons dagelijks met vereende kracht in om ook hen te helpen en te compenseren.
Deze functie valt onder het cluster Staf, afdeling IV & Data, team IV.
De afdeling bestaat uit circa 95 medewerkers, verdeeld over drie teams. Het team waarin de functie is ondergebracht bestaat uit circa 26 medewerkers, verdeeld over drie subteams. Onze kantoordag is op woensdag.
De navolgende functies zijn er binnen het team:
z.s.m.
Overige informatie
Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever.
Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.