Projectleider aanbestedingstrajecten (32-36)

41112
Opdrachtnummer
41112
Opdrachtgever
Gemeente Utrecht
Datum
1 December 2025 tot 1 April 2026
Uren per week
voor 34 Uur per week.
Status
Open
Regio
Utrecht
Functie type
Inkoop & Facilitair, Projectmanagement
Sluitingsdatum
21 November 2025
Verlengingsopties
n.t.b.
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Gemeente Utrecht

Adres met huisnummer

-

Postcode

-

Plaats

Utrecht

Introductie
Voor de Gemeente Utrecht zijn wij op zoek naar een Projectleider aanbestedingstrajecten (32-36).
Opdracht inhoud

Als projectleider van de inkoop van divers materieel en mogelijke systemen draai je volledig mee in de inkoopaanbesteding als vertegenwoordiging van de afdeling. Samen met een inkoopadviseur doorloop je een aanbestedingsprocedure. Als projectleider ben je verantwoordelijk voor het resultaat van de aanbesteding. In het wervingsteam betrekken van de juiste inhoudelijke mensen van de afdeling. De implementatie van het contract in de uitvoering en borgen in een goede werkwijze in de afdeling.

De prioriteit voor de komende periode ligt bij de aanbesteding van divers materieel, aantal aanbestedingen die op stapel staan zijn, zware voertuigen (vrachtwagens, veegmachines), mede als voorzieningen (zoals laadvoorzieningen) die daarbij nodig zijn. Je vormt een projectteam (in samenwerking met afdeling Materieel Beheer en de desbetreffende afdeling waar de middelen voor zijn) waar inhoudsdeskundige en de eindgebruiker een belangrijke rol hebben. Jouw werkzaamheden:

  • Aanleggen van een goede structuur en overzicht houden van alle fasen van de diverse projecten, waar jij verantwoordelijk voor bent.
  • Fungeren als projectleider tussen inkoop, decentrale inkopers/ contractmanagement/ betrokken medewerkers vanuit de intern gemeentelijke klanten en externe ondersteuning.
  • Organiseren van projectgroep-vergaderingen en sturen op proces en inhoud.
  • Beschrijven van een aanbestedings- en projectaanpak en het intinieren van marktonderzoeken.
  • Verantwoordelijk voor het programma van eisen; je schrijft dit samen met het wervingsteam.
  • Rapporteren, zowel mondeling als schriftelijk, aan de opdrachtgever(s).
  • Continue werken aan dossieropbouw.
  • Samenwerken met collega’s op operationeel en tactisch niveau.

Je bent tenminste 2 dagen in de week op locatie, of zoveel vaker als de opdracht daarom vraagt.

Organisatie

Stadsbedrijven is een dienst binnen de gemeente Utrecht en is verantwoordelijk voor alle rollende en varende voertuigen binnen de gemeente Utrecht. Mede omdat de omvang en de diversiteit van onze inkoop zo groot is, is het belangrijk dat we doeltreffend zijn. Doelen zijn allereerst dat we de goede dingen kopen, passend bij de behoefte van de gebruiker en passend bij onze ambities, waaronder Social Return en MVOI. Als projectleider heb jij een belangrijke bijdrage in het realiseren van onze doelen.

Eisen en wensen

Jij hebt/bent:

  1. Minimaal een hbo werk- en denkniveau.
  2. Minimaal drie jaar ervaring als projectverantwoordelijke voor (Europese aanbestedingen), waarbij je tenminste 10 Europese aanbesteding zelfstandig hebt begeleid; bij voorkeur heb je kennis van (zwaar) materieel.
  3. Je hebt aantoonbare ervaring met het werken aan projecten in een operationeel uitvoerende organisatie.
  4. Minimaal 3 jaar recente Projectleiders ervaring is belangrijk. je bent bekend met het inkoopproces en weet welke stappen er in dit proces nodig zijn. Je begrijpt de aanbestedingswet en kunt werken met een inkoopbeleid zoals van gemeente Utrecht.
  5. Ervaring met het werken aan projecten in een politieke bestuurlijke omgeving. Daarnaast beschik je over de volgende competenties:
  6. Een proactieve houding, integer, accuraat, flexibel, breed inzetbaar, bezit overtuigingskracht en adviesvaardigheden en kan inspelen op ontwikkelingen.
  7. Je kunt snel een netwerk aanleggen en de juiste stakeholders informeren en betrekken. Je bent resultaatgericht en weet hoe je mensen het beste kunt motiveren. 7.Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden.
Gesprek

Week 49

Overige informatie

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever.

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.