Informatiebeheerder (24-36)

41014
Opdrachtnummer
41014
Opdrachtgever
Gemeente Voorst
Datum
1 Januari 2026 tot 1 Juli 2026
Uren per week
voor 30 Uur per week.
Status
Open
Regio
Gelderland
Functie type
ICT en IT, Overige
Sluitingsdatum
1 Januari 2026
Verlengingsopties
2x3 maanden
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Gemeente Voorst

Adres met huisnummer

-

Postcode

-

Plaats

-

Introductie
Voor de Gemeente Voorst zijn wij op zoek naar een Informatiebeheerder (24-36).
Opdracht inhoud

Wil jij bijdragen aan een toekomstbestendig informatiebeheer en vind je kwaliteit, structuur en digitalisering belangrijk? Dan hebben wij een mooie uitdaging voor jou!

Bij de gemeente Voorst zijn we op zoek naar een medewerker informatiebeheer die energie krijgt van datakwaliteit, digitale archivering en het verbeteren van werkprocessen. Jij helpt ons om onze informatiehuishouding verder te professionaliseren en zorgt dat we klaar zijn voor de toekomst.

Je werkt aan verschillende opdrachten, projecten en dagelijkse werkzaamheden binnen het team Informatiebeheer. Daarbij combineer je strategisch inzicht met een hands-on mentaliteit:

  • Je brengt de kwaliteit van data in het zaaksysteem in kaart op basis van de interne informatiebehoefte en verwerkt dit in heldere rapportages.
  • Je ontwikkelt een nieuwe werkwijze voor kwaliteitscontroles, gebaseerd op een risicobenadering.
  • Je stelt een procedure op voor de vernietiging van digitale zaken en werkprocessen in de vakapplicatie Rx. Mission.
  • Je voert de digitale vernietiging van zaken over het jaar 2025 uit.
    • Ondersteuning bij projecten
  • Je brengt bedrijfsprocessen in beeld en voert relevante informatie in binnen BlueDolphin.
  • Je ondersteunt bij de invoering van Microsoft 365 en neemt actief deel aan projecten met grote impact op informatiebeheer, zoals de implementatie van Office 365, SharePoint en Teams.
    • Lopende werkzaamheden
  • Je voert kwaliteitscontroles uit in het zaaksysteem en zorgt voor de digitale vernietiging van dossiers.
  • Je ondersteunt informatiebeheerders bij inhoudelijke vragen en levert een bijdrage aan diverse teamwerkzaamheden en projecten.
  • Je past het handboek vervanging toe en voert wekelijks de controle van dagdozen uit.
  • Je kent aan informatie de juiste bewaar- en vernietigingstermijnen toe op basis van de geldende selectielijsten.
  • Je draagt zorg voor de tijdige vernietiging van (digitale) informatie.
  • Je begeleidt gebruikers actief bij het registreren en verwerken van zaken en documenten.
  • Samen met het team pak je DIV- en informatiebeheer-vraagstukken op rondom het zaaksysteem.

Organisatie

Werken bij de gemeente Voorst is werken in een open en informele sfeer. Door onze kleinschalige organisatie zijn de lijnen kort en liggen de verantwoordelijkheden laag. We voelen ons betrokken en verantwoordelijk voor ons werk. Onze medewerkers maken het verschil in onze dienstverlening – en jij straks ook! Bij ons schrijven we geen dikke rapporten, maar stropen we onze mouwen op en gaan we samen uitdagingen aan. Werken voor de gemeente Voorst betekent werken voor álle inwoners.

Competenties

  • Nauwkeurigheid / zorgvuldigheid;
  • Analytisch vermogen;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Samenwerken;
  • Communicatieve vaardigheid;
  • Integriteit en verantwoordelijkheidsgevoel;
  • Kwaliteitsgerichtheid;
  • Digitaal vaardig;
  • Plannen en prioriteren.

Eisen en wensen

  1. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met informatiebeheer en/of archivering;
  2. Aantoonbaar bereid om op locatie in Twello te werken;
  3. Aantoonbare maximale reistijd naar Twello van 1 uur, enkele reis;
  4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met archiveren en recordmanagement;
  5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met digitaal informatiebeheer, waaronder zaakgericht werken;
  6. Aantoonbare afgeronde opleiding of cursus in informatiebeheer, archivistiek of documentaire informatievoorziening (DIV);
  7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als informatiebeheerder bij een gemeente of overheidsorganisatie;
  8. Aantoonbare ruime kennis van relevante wet- en regelgeving.
Gesprek

20 november as.

Overige informatie

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever.

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.