Teamleider Participatie (32-36)

40847
Opdrachtnummer
40847
Opdrachtgever
Gemeente Oldebroek
Datum
24 November 2025 tot 24 Mei 2026
Uren per week
voor 34 Uur per week.
Status
Open
Regio
Gelderland
Functie type
Interim management
Sluitingsdatum
5 November 2025
Verlengingsopties
3x2 maanden
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Gemeente Oldebroek

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Oldebroek

Introductie
Voor de Gemeente Oldebroek zijn wij op zoek naar een Teamleider Participatie (32-36).
Opdracht inhoud

De maatschappelijke opgaven in het sociaal domein zijn complex. Om hier succesvol op in te spelen, is een Teamleider nodig die verder kijkt dan aansturing alleen. Wij zoeken een gedreven professional die een grondige kennis heeft van de inhoud en de processen binnen de clusters Inkomen, Werk, Inburgering en de Uitkeringsadministratie. Iemand die continu zoekt naar mogelijkheden om te verbeteren en de uitvoering naar een hoger niveau te tillen.

Jouw expertise op het gebied van uitkerings- en inburgeringsprocessen is de basis voor de ontwikkeling van je team. Met een scherp oog voor detail en een visie op continue verbetering, optimaliseer je de bedrijfsvoering en verbind je de verschillende clusters. Je vertaalt strategische doelen naar tastbare resultaten, begeleidt je team naar een hoger niveau en bouwt mee aan de samenwerking met de H2O gemeenten. Hierbij lever je niet alleen sturing, maar ben je ook de aanjager voor proces- en kwaliteitsverbetering.

Als Teamleider Participatie ben jij de verbindende schakel die ervoor zorgt dat de uitvoerende teams de beste resultaten boeken. Je bent:

  • Inhoudelijk leider: Je hebt diepgaande kennis van de uitkerings- en inburgeringsregelingen en de bedrijfsvoering. Deze kennis zet je in om je team te coachen, te motiveren en de kwaliteit van de dienstverlening te optimaliseren.
  • Procesarchitect: Je analyseert bestaande processen en identificeert verbeterpunten. Door jouw inzicht vertaal je strategische doelen naar concrete, operationele verbeterplannen.
  • Strategisch partner: Je werkt nauw samen met de teamleider Zorg en Ondersteuning, de afdelingsmanager en de programmamanager om beleid en uitvoering naadloos op elkaar af te stemmen.
  • Verbinder: Je creëert draagvlak en zorgt voor een integrale werkwijze binnen het sociaal team. Ook sta je aan de lat voor de samenwerking met de H2O gemeenten op het gebied van de uitkeringsadministratie.
  • Aanjager van ontwikkeling: Je stimuleert niet alleen de ontwikkeling van je team, maar ook van het vakmanschap van de kwaliteitsmedewerkers.

Een greep uit jouw werkzaamheden en verantwoordelijkheden:

  • Je bent verantwoordelijk voor de totale bedrijfsvoering van jouw team: personeel (HR), informatievoorziening, organisatie, financiën (budgetverantwoordelijk), automatisering, communicatie en huisvesting;
  • Je vertaalt de strategische doelen naar tactische en operationele doelen en resultaten, met de focus op proces- en kwaliteitsverbetering;
  • Je werkt nauw samen met de afdelingsmanager Samenleving en de programmamanager Sociaal Domein en zorgt voor een goede afstemming en samenwerking tussen beleid en uitvoering;
  • Je vervult een opdrachtgeversrol naar de adviseur gegevensmanagement en kwaliteitsmedewerkers binnen jouw team en draagt bij aan de ontwikkeling van het vak en rol van kwaliteitsmedewerker;
  • Je draagt zorg voor en bevordert het integraal werken;
  • De H2O gemeenten; Heerde, Hattem en Oldebroek hebben een samenwerking op de uitkeringsadministratie (UA). Hiervoor ontwikkel, implementeer en bewaak je de uitvoering van het bedrijfsplan UA, zorgt voor afstemming binnen het MT UA en met Hattem en Heerde en bent voorzitter van het MT – UA.

Organisatie

De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt!

Competenties

  • Overzicht en organisatorisch vermogen: Het proces overzien en structuur aanbrengen;
  • Empathie: Zich inleven in de behoeften en motivaties van teamleden;
  • Evenwichtig: kalm en beheerst, ook in stressvolle situaties;
  • Communicatief: Actief luisteren, helder communiceren en anderen overtuigen;
  • Proactief: initiatief nemen, anticiperen op toekomstige situaties en kansen zien.

Eisen en wensen

  1. Aantoonbare werkervaring met het verbeteren van uitkerings- en inburgeringsprocessen bij een gemeente
  2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO master niveau;
  3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen het Sociaal Domein bij een gemeente;
  4. Aantoonbare werkervaring met ontwikkeling en implementatie Uitkerings Administratie (UA) bij een gemeente.
Gesprek

11 november as.

Overige informatie

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever.

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.