Projectleider Participatie Sociaal Domein met inkoopervaring (4-24)

40818
Opdrachtnummer
40818
Opdrachtgever
Gemeente Gooise meren
Datum
24 November 2025 tot 24 Juli 2026
Uren per week
voor 14 Uur per week.
Status
Open
Regio
Noord-Holland
Functie type
Inkoop & Facilitair, Projectmanagement, Sociaal Maatschappelijk Domein
Sluitingsdatum
6 November 2025
Verlengingsopties
3x3 maanden
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Gemeente Gooise meren

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Bussum

Introductie
Voor de Gemeente Gooise meren zijn wij op zoek naar een Projectleider Participatie Sociaal Domein met inkoopervaring (4-24).
Opdracht inhoud

De gemeente heeft vier contracten voor re-integratiediensten onder de Participatiewet, met als doelen:

  • Coaching en begeleiding richting regulier werk (evt. kortdurend of parttime)
  • Individuele coaching en begeleiding richting een leerwerktraject.

De vier contracten voor re-integratiediensten eindigen uiterlijk november 2026. Gemeente Gooise Meren is gestart met de voorbereidingen op een Europese aanbesteding met meerdere percelen voor nieuwe overeenkomsten. Tijdens de voorbereidingen misten we voldoende materiedeskundigheid en beschikbare tijd bij de projectleider. Met deze uitvraag willen we beide rollen door één persoon laten invullen. De projectorganisatie bestaat daarnaast uit een kwaliteitsmedewerker participatie, een consulent participatie [CHECK] en een inkoopadviseur. De inkoopadviseur borgt dat er conform het inkoopproces van Gooise Meren gewerkt wordt (denk aan gebruik van sjablonen van Gooise Meren en TenderNed)

Eerst dient onze inkoopbehoefte verder geïnventariseerd en gespecificeerd te worden. Op basis van organisatiebeleid en de organisatiewensen op het gebied van participatie, worden functionele en technische specificaties uitgewerkt tot een programma van eisen en wensen en gunningscriteria (fase 1). Vervolgens wordt het Europese aanbestedingstraject doorlopen (fase 2). De projectleider is verantwoordelijk voor het realiseren van voldoende contracten voor re-integratiediensten voor november 2026 waarbij deze rekening houdt met verminderde beschikbaarheid van het projectteam en de markt gedurende de schoolvakanties. Kerntaken:

  • Aansturing projectorganisatie;
  • Opstellen projectdocumentatie (waaronder een inkoopstrategie, i.o.m. interne stakeholders) en als materiedeskundige input leveren voor de stukken;
  • Ophalen en vastleggen inkoopbehoefte, resulterend in een haalbaar PvE en aanbestedingsleidraad. Inkoop is verantwoordelijk voor de leidraad. De projectleider is verantwoordelijk voor het proces en de inhoud en het creëeren van voldoende draagvlak in de organisatie voor de oplossing;
  • Na sluiting van de overeenkomst nog beschikbaar is voor ad hoc vragen en eventueel ondersteuning bij implementatie.

Organisatie

Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s. We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing. We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Competenties

  • Proactief: neemt initiatief om problemen te adresseren en op te lossen, zet tijdig de juiste middelen in, beheerst de risico’s en schaalt op tijd op indien het project niet meer conform de verwachtingen en planningen loopt.
  • Plannen en organiseren: effectief en gestructureerd bepalen welke tijd, middelen en inzet nodig zijn om doelen te halen en dit realiseren.
  • Besluitvaardig: Neemt besluiten binnen het mandaat van de projectleider, communiceert daar helder over en vertaalt dit naar concrete acties en interventies. Spreekt medewerkers aan om die afspraken na te komen (bespreken, afspreken en aanspreken).

Eisen en wensen

  1. Minimaal een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider binnen een overheidsorganisatie;
  3. Uiterlijk beschikbaar per 24 november voor 4 tot 24 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief mogelijke verlenging;
  4. Een geschreven plan van aanpak met daarin in een duidelijk inschatting tot eind november 2026 gericht op de volgende aspecten; Benodigde aantal uren voor de 4 benoemde onderdelen, een geraamde aantal uren versus het uurtarief en dus een duidelijke kosten verdeling per onderdeeld en het totale project. Het verwachte maximum ligt op €15.000 exclusief btw, inclusief alle andere overige kosten.
  5. Minimaal 1 aantoonbaar en referent voorbeeld in de afgelopen 4 jaar volledig uitgeschreven als lid of projectleider met minimaal 2 Europese of meervoudig onderhandse aanbestedingstrajecten van re-integratiediensten;
  6. Aantoonbare werkervaring met participatiemarkt en de gangbare prijzen en uitdagingen;
  7. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een Programma van Eisen op het gebied van re-integratiediensten.
Gesprek

14 November as.

Overige informatie

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.