Inkoopadviseur (8-16)

40553
Opdrachtnummer
40553
Opdrachtgever
Gemeente Woerden
Datum
17 November 2025 tot 17 Mei 2026
Uren per week
voor 12 Uur per week.
Status
Open
Regio
Utrecht
Functie type
Inkoop & Facilitair
Sluitingsdatum
24 Oktober 2025
Verlengingsopties
3x6 maanden
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Gemeente Woerden

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Woerden

Introductie
Voor de Gemeente Woerden zijn wij op zoek naar een Inkoopadviseur (8-16).
Opdracht inhoud

Er is sprake van een omvangrijk pakket aan aanbestedingen vanuit het concern begeleid dienen te worden. De inkoopadviseur adviseert aan het projectteam over de keuze en wijze van inkoop en begeleid ook de procedures. De inkoopadviseur ondersteunt de organisatie bij het stroomlijnen, coördineren en begeleiden van inkooptrajecten, met name waar deze complexer of strategischer worden. Tegelijkertijd wordt de inkoopadviseur geacht om collega’s binnen de organisatie op een laagdrempelige manier te begeleiden in het inkoopproces en hen bewust te maken van (en te ondersteunen bij) hun verantwoordelijkheden. De opdracht bevat een afgebakende opdracht om een aantal aanbestedingen te begeleiden vanaf de voorbereiding tot en met de definitieve gunning. Het bevat de volgende trajecten:

  • Aanbestedingen Energie
  • Aanbesteding Arbodienstverlening
  • Aanbesteding Schuldhulpverlening
  • (voorbereiding van) de rechtmatigheidsverantwoording

In ‘t kort wat je gaat doen:

  • Ondersteunt een afgebakend aantal projecten met het opstarten en uitvoeren van inkooptrajecten (offertes, aanbestedingen, contractering);
  • Adviseert en begeleidt, een afgebakend aantal (Europese en niet-Europese) aanbestedingen;
  • Maakt in dit kader de analyse en rapportage over uitgaven, leveranciers en contractbeheer;
  • Beoordeelt en verbetert inkoopdocumenten, offertes en contracten;
  • Zorgt in breder verband voor naleving van wet- en regelgeving, zoals de Aanbestedingswet;
  • Draagt bij aan de doorontwikkeling van het inkoopbeleid en -processen.

Organisatie

Werken voor de gemeenten Woerden en Oudewater betekent werken aan ambities in een dynamische organisatie met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ruim 500 talentvolle professionals werken voor twee gemeentebesturen die samen 60.000 inwoners vertegenwoordigen.Je bent werkzaam in een politiek bestuurlijke omgeving en centraal in het Groene Hart. De organisatie kent een informele werksfeer en heeft oog voor medewerkers met talent. We stimuleren ontwikkeling en brede inzetbaarheid. We bieden flexibiliteit in werkzaamheden en interessante interne projecten aan. https://www.woerden.nl/werken-voor-woerden-en-oudewater.

Je wordt onderdeel van het team Strategie Finance en Control: het team waar ook inkoop in geplaatst is. Het team bestaat uit circa 40 professionals waarbij het zwaartepunt ligt op finance en control. Het team is onderverdeeld in clusters. Het cluster inkoop bestaat uit 3 professionals die vanuit het concern aanbestedingen begeleiden en adviseren en de concernbrede kaders van het inkoopbeleid bewaken en ontwikkelen. Ook is het team verantwoordelijk voor de spendanalyses. Het team inkoop kampt op dit moment met een te hoge werkdruk.

Competenties

  • Aanpassingsvermogen
  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Klantgericht
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Besluitvaardigheid

Eisen en wensen

  1. Een afgeronde opleiding Nevi 1 en 2 of aantoonbaar vergelijkbaar;
  2. Minimaal 3 jaar werkervaring met het zelfstandig begeleiden van inkoopprocedures;
  3. Minimaal 3 jaar werkervaring in het adviseren over de wijze van inkoop in de voorbereidingsfase.
  4. Minimaal 5 jaar werkervaring met het zelfstandig begeleiden van inkoopprocedures;
  5. Aantoonbaar 5 inkoop porcedures die je zelfstnadig hebt begeleid binnen domein finance, noem duidelijke voorbeelden in het CV;
  6. Minimaal 5 jaar werkervaring in het adviseren over de wijze van inkoop in de voorbereidingsfase;
  7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als inkoop adviseur met meervoudige (Europese) aanbestedingenadviseur met meervoudige (Europese) aanbestedingen binnen een (semi) overheid.
Gesprek

29 oktober as.

Overige informatie

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.