Inkoopadviseur

40524
Opdrachtnummer
40524
Opdrachtgever
Gemeente Krimpen aan den IJssel
Datum
3 November 2025 tot 3 Mei 2026
Uren per week
voor 20 Uur per week.
Status
Open
Regio
Zuid-Holland
Functie type
Inkoop & Facilitair
Sluitingsdatum
21 Oktober 2025
Verlengingsopties
2x3 maanden
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Gemeente Krimpen aan den IJssel

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Krimpen aan den IJssel

Introductie
Voor de Gemeente Krimpen aan den IJssel zijn wij op zoek naar een Inkoopadviseur.
Opdracht inhoud

De gemeente Krimpen aan den IJssel heeft op huidig moment één (externe) inkoper werkzaam. Voor de komende periode is de gemeente opzoek naar een inkoper die minimaal onderstaande taken zelfstandig kan uitvoeren. De gemeente is daarnaast opzoek naar een vaste invulling van deze functie. Taken van de inkoper:

  • Het zelfstandig begeleiden en uitvoeren van Europese aanbestedingen;
  • het verder opzetten en professionaliseren van de inkoopfunctie;
  • de organisatie adviseren over inkoop gerelateerde vraagstukken;
  • het mede opstellen van de spendanalyse en het voeren van bijbehorende gesprekken.

Organisatie

Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruit denkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.

Competenties

  • Je heb oog voor de (interne) klant en de samenwerking
  • Je houdt goed het overzicht, bent communicatief vaardig, analytisch ingesteld en gaat accuraat te werk;
  • Je bent zelfstandig en kunt goed werken in een zelforganiserende organisatie.

Eisen en wensen

  1. Minimaal een aantoonbaar afgeronde NEVI 1 opleiding of aantoonbaar vergelijkbaar middels een toelichting;
  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het werkveld inkoop in de publieke sector;
  3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als inkoop adviseur bij een gemeentelijke organisatie;
  4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het zelfstandig begeleiden van minimaal 3 Europese aanbestedingen;
  5. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van spendanalyses;
  6. Aantoonbare werkervaring binnen of met zelfsturende teams bij een gemeentelijke organisatie;
  7. Aantoonbare werkervaring met TenderNed in de afgelopen 3 jaar.
Gesprek

24 oktober as.

Overige informatie

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever.

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.