Als Financial Controller van de afdeling Vergunningen, veiligheid en handhaving en de afdeling Stedelijke ontwikkeling ben jij de bewaker van de financiën en financiële processen binnen een dynamische en complexe omgeving. Je informeert budgethouders (teammanagers en afdelingshoofd) volledig en juist over ontwikkelingen op budgetten via periodieke gesprekken en managementrapportages. Daarbij werk je nauw samen met de andere financial controllers en business controllers. Je bent medeverantwoordelijk voor de kwaliteit en de uitvoering van de Planning & Control-cyclus, waaronder de jaarrekening inclusief de SISA en de detailbegroting. Je ondersteunt de vakafdelingen met heldere analyses zoals op de legesstromen en adviseert over de kostendekkendheid en tariefstelling. Je vertaalt formatieplannen naar financiële consequenties. Je signaleert risico's en bewaakt deze zoals in de samenwerking met verbonden partijen. En je adviseert bij aanbestedingen, stedelijke vernieuwing en de energietransitie. Daarnaast draag je actief bij aan de vernieuwing van werkprocessen binnen het team Advies, met oog voor automatisering, standaardisatie en duurzame verbetering van de dienstverlening. Dat zijn dus de volgende werkzaamheden conform functieomschrijving:
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen. Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
De afdeling Financiën & Control bestaat uit drie teams: Administratie, Expertise en Advies, samen zo’n 90 collega’s. Jij komt terecht in het team Advies, een hecht team van 29 medewerkers dat bekendstaat om de collegiale sfeer en het gezamenlijke verantwoordelijkheidsgevoel. We staan voor elkaar klaar, werken met plezier samen en dagen elkaar uit om steeds beter te worden.
29 oktober as.
Overige informatie
Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever.
Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.