Senior Financieel Adviseur

40495
Opdrachtnummer
40495
Opdrachtgever
Gemeente Pijnacker Nootdorp
Datum
10 November 2025 tot 10 April 2026
Uren per week
voor 32 Uur per week.
Status
Open
Regio
Zuid-Holland
Functie type
Finance
Sluitingsdatum
23 Oktober 2025
Verlengingsopties
2x3 maanden
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Gemeente Pijnacker Nootdorp

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Pijnacker

Introductie
Voor de Gemeente Pijnacker Nootdorp zijn wij op zoek naar een Senior Financieel Adviseur.
Opdracht inhoud

In opdracht van het team Financiën zoeken wij een ervaren en zelfstandig werkende senior financieel adviseur die verantwoordelijk is voor het opleveren van de jaarrekening 2025, Voorjaarsnota 2026 en Kadernota 2027 voor het Fysiek Domein. En hierover gesprekken voert met de budgethouders van het Fysiek Domein. De opdracht bestaat uit:

  • Het opstellen en opleveren van een volledige en onderbouwde jaarrekening 2025 voor het Fysiek Domein
  • Het opstellen en opleveren van een volledige en onderbouwde Voorjaarsnota 2026 voor het Fysiek Domein
  • Het opstellen en opleveren van een volledige en onderbouwde Kadernota 2027 voor het Fysiek Domein
  • Opstellen van financiële adviezen inzake beheerplannen en onderhoudsplannen.
  • Het doorrekenen van tarieven en kostendekkende producten binnen dit domein.
  • Het opstellen van een financieel advies op de uitgangspunten voor 2026 voor het Fysiek Domein.

  • Resultaat:

    • Een opleverdossier dat uiterlijk op de afgesproken einddatum beschikbaar is voor het team Financiën, zodat dit team de trajecten verder kan oppakken. De opdrachtnemer bepaalt zelf de wijze waarop dit resultaat wordt bereikt.
  • Randvoorwaarden:

    • De adviseur werkt zelfstandig, stemt indien nodig af met betrokkenen binnen het Fysiek Domein en Financiën, en levert het eindproduct op zonder hiërarchische aansturing of zonder afhankelijkheid van het team.
    • Vrijheid in de werkvorm, locatie en planning, mits het eindresultaat conform opdracht en tijdig wordt opgeleverd.
    • De adviseur is niet ingebed in de lijnorganisatie en vervangt geen medewerker. De werkzaamheden worden zelfstandig uitgevoerd, waarbij de opdrachtgever enkel het eindresultaat toetst.

Organisatie

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken. Je gaat aan de slag binnen het team Financiën, dat valt onder het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening. Het team bestaat uit zes financieel adviseurs die samen werken aan het verder professionaliseren van de financiële functie, met vakmanschap, eigenaarschap en samenwerking als uitgangspunten. Met jouw specialistische kennis versterk je dit team tijdelijk als externe adviseur, waarbij je een waardevolle bijdrage levert aan de ontwikkeling en verdere professionalisering van de financiële functie.

Competenties

  • Resultaatgerichtheid;
  • Communicatief vaardig;
  • Analytisch vermogen;
  • Oordeelsvorming;
  • Bestuurlijke en politieke sensitiviteit.

Eisen en wensen

  1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als senior financieel adviseur binnen een 100.000+ gemeente;
  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met P&C producten, duidelijk herleidbaar toegelicht in het cv;
  3. Aantoonbare werkervaring binnen het fysieke domein van een gemeente.
Gesprek

29 oktober as.

Overige informatie

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.