Projectleider ICT (24-32)

39803
Opdrachtnummer
39803
Opdrachtgever
Gemeente Gooise meren
Datum
1 Oktober 2025 tot 1 April 2026
Uren per week
voor 28 Uur per week.
Status
Open
Regio
Noord-Holland
Functie type
ICT en IT, Projectmanagement
Sluitingsdatum
24 September 2025
Verlengingsopties
2x1 maand(en)
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Gemeente Gooise meren

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Bussum

Introductie
Voor de Gemeente Gooise meren zijn wij op zoek naar een Projectleider ICT (24-32).
Opdracht inhoud

Per januari 2026 wordt de (top)structuur van de organisatie herzien. Deze wijziging heeft directe gevolgen voor het organogram, de toekenning van autorisaties en de budgetverantwoordelijkheden die aan de (nieuwe)functies gekoppeld zijn. Door de herziening van de (top)structuur veranderd de ook de hiërarchische positionering van medewerkers, in een aantal gevallen worden medewerkers of teams onder een andere leidinggevende geplaatst. Om deze organisatiewijziging goed te ondersteunen is het noodzakelijk om de betreffende systemen tijdig aan te passen. Wij zoeken een projectleider die regie voert op het doorvoeren van de organisatiewijziging in de verschillende systemen (o.a. AD, div. vakapplicaties, rapportageomgeving, etc.).

Organisatie

Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s. We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk. Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing. We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Competenties

  • Je bent een onderzoekend, enthousiast persoon die anderen in beweging weet te krijgen en niet bang is om zaken goed uit te zoeken en hierover terug te koppelen;
  • Je neemt initiatief, ziet kansen en stelt optimalisaties voor indien deze zich voordoen;
  • Je bent communicatief sterk. Je weet complexe vakkennis te vertalen naar heldere taal en kan ook goed samenwerken met niet-technische collega’s;
  • Je bent analytisch sterk en begrijpt hoe ingewikkeld het belangenspel in een politieke organisatie kan zijn. Je doorziet dit belangenspel snel en weet hierop goed in te spelen tijdens de uitvoer van jouw rol in het programma;
  • Je levert kwaliteit, jij zorgt dat jouw wijzigingen goed doordacht en zonder grote problemen kunnen worden doorgevoerd.

Eisen en wensen

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een (middel)grote organisatie, specifiek gericht op wijzigingen in organisatiestructuur, autorisaties en HR/ICT-koppelingen;
  3. Beschikbaar per 1 oktober 2025 voor 28 uren per week;
  4. Kennis van en ervaring met het doorvoeren van organisatiewijzigingen in ICT-systemen, waaronder Active Directory en vakapplicaties;
  5. Ervaring met het borgen van autorisaties, functiescheidingen en hiërarchische structuren in rapportage- en administratieve omgevingen;
  6. Bekend met gemeentelijke of publieke sector context, óf vergelijkbare complexe organisatiestructuren
Gesprek

29 September as.

Overige informatie

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.