Manager Projectbeheersing

3970
Opdrachtnummer
3970
Opdrachtgever
Gemeente Gooise meren
Datum
2 Mei 2022 tot 1 Mei 2023
Uren per week
voor 20 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
Bouw en Infra, Finance, Overige, Projectmanagement
Sluitingsdatum
13 April 2022
Verlengingsopties
3 x12 maanden
Opdracht type input
ZZP

Gemeente Gooise meren

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Bussum

Introductie
Voor de Gemeente Gooise meren zijn wij op zoek naar een Manager Projectbeheersing.
Opdracht inhoud

Er wordt gezocht naar invulling van de IPM-rol Manager Projectbeheersing. De Manager Projectbeheersing heeft een centrale rol in het projectteam in die zin dat hij de IPM-rollen verbindt en samen met de IPM-rolhouders afstemt. Hij is binnen het IPM-model verantwoordelijk voor de integrale projectbeheersing van het project. Hij zorgt dat er altijd integraal zicht is op de actuele status van alle beheersaspecten: tijd, geld, kwaliteit, risico’s, informatie, organisatie en de (mogelijke) bestuurlijke besluitvorming en de beleidsdoelstellingen van het project. Hij doet dit samen met een junior medewerker Projectbeheersing, die door de Manager projectbeheersing verder zal worden opgeleid en gecoacht.

Binnen de afdeling BORG wordt een mix van UAV en UAV-gc contracten toegepast.

De (senior) manager projectbeheersing:

  • Is verantwoordelijk voor het bewaken en vastleggen van de kaders in de initiële projectopdracht.
  • Is verantwoordelijk voor het bewaken van de kaders en het adequaat managen van de wijzigingen op het gebied van scope, tijd, geld, risico’s, communicatie, informatie, kwaliteit en de beleidsdoelstellingen. Deze worden in samenhang beheerst.
  • Stelt de voortgangsrapportages ten aanzien van bovenstaande wijzigingen in samenspraak met de projectmanager op.
  • Is het eerste aanspreekpunt voor reviews, (interne) audits en afdeling Financiën.
  • Stelt de rapportage op voor de P&C-cyclus.
  • Stuurt het risicomanagementproces aan.
  • Is verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van projectbeheersing binnen de afdeling BORG
  • Onderzoekt mogelijkheden voor nieuwe applicaties op gebied van projectbeheersing en Implementeert deze binnen de afdeling BORG
  • Coacht en begeleidt de junior Manager Projectbeheersing
  • Beheert en bewaakt de procedures voor prioritering en programmering van de projecten vanuit de afdeling BORG
  • Is de schakel tussen de projectteams en de afdeling Financiën en bewaakt de rechtmatigheid omtrent de inzet van de financiële middelen. Is verantwoordelijk voor de aanvraag en verantwoording van subsidies Is VCA –VOL gecertificeerd. Is in staat over de kaders van de eigen afdeling te kijken naar processen en procedures van de hele gemeentelijke organisatie.

Organisatie

Werken bij Gooise Meren is samen wonen, werken, ondernemen en plezier maken in een groen gebied met een rijke geschiedenis. Gooise Meren is de jongste gemeente van het Gooi. Sinds 1 januari 2016 is de gemeente ontstaan uit een fusie van Bussum, Muiden, Muiderberg en Naarden. Het gebied barst van de historie en cultuur en staat bekend om zijn prachtige natuurgebieden en waterrijke omgeving aan het Naardermeer en IJmeer. De gemeente heeft ongeveer 57.000 inwoners en 380 medewerkers. Al deze mensen zijn verschillend. In interesses, overtuigingen, afkomst, leeftijd en passies. We vinden het belangrijk om dit terug te zien in onze organisatie; diversiteit zorgt voor rijkere inzichten en betere resultaten. Samen met inwoners, ondernemers en andere partijen werken we aan een omgeving waarin iedereen zich thuis voelt. Samen zoeken we continu naar mogelijkheden om Gooise Meren te blijven verbeteren.

Competenties

  • Zelfstandigheid;
  • Zelforganisatie;
  • Kwaliteitsgerichteid.

Eisen en wensen

  1. Gelieve de motivatie in het cv te verwerken;
  2. Je beschikt over een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau eventueel aangevuld met specifieke opleidingen en cursussen op gebied van projectbeheersing en coaching;
  3. Je hebt aantoonbare werkervaring als Manager Projectbeheersing (beheersen van tijd, geld en risico);
  4. Je beschikt bij voorkeur over een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Civiele Techniek;
  5. Je hebt minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Manager Projectbeheersing binnen het civieltechnisch vakgebied binnen een politiek-bestuurlijke omgeving;
  6. Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als senior Manager Projectbeheersing binnen een middelgrote gemeente ≤75.000 inwoners;
  7. Je beschikt over aantoonbare kennis van en werkervaring met het realiseren van (multidisciplinaire) infrastructuur projecten in de afgelopen 5 jaar;
  8. Je hebt aantoonbare kennis van en werkervaring met UAV en UAV-gc contracten en risicobeheersing en zo mogelijk SCB (benoem dit duidelijk in het cv.);
  9. Je beschikt over aantoonbare kennis van en aantoonbare ervaring met het coachen en opleiden van medewerkers op gebied van projectbeheersing.
Gesprek

22 april as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.