Functioneel beheerder AFAS ERP (financiën/inkoop/projecten) (32-36 uur)

39364
Opdrachtnummer
39364
Opdrachtgever
Kadaster
Datum
1 Oktober 2025 tot 31 Maart 2026
Uren per week
voor 33 Uur per week.
Status
Open
Regio
Gelderland
Functie type
ICT en IT
Sluitingsdatum
4 September 2025
Verlengingsopties
Ja, 2x 3 maanden.

Kadaster

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Apeldoorn

Introductie
Voor het Kadaster zijn wij op zoek naar een Functioneel beheerder AFAS ERP (financiën/inkoop/projecten) (32-36 uur).
Opdracht inhoud

Het Kadaster implementeert dit jaar AFAS als nieuw ERP systeem met als doel de processen voor HRM, Financiën, Inkoop en Projecten te standaardiseren en te optimaliseren. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan de implementatie met als doel om per 1 januari 2026 live te gaan. Om de implementatie in goede banen te leiden, is er een functioneel beheer team (incl. testcoördinator) opgezet bestaande uit zowel interne als externe medewerkers. Door ziekte van een aantal medewerkers zijn we op zoek naar aanvulling voor dit team.

We zoeken iemand die op de rijdende trein van de implementatie kan springen (met bijbehorende hectiek), die het geheel kan overzien en de activiteiten kan coördineren en afstemmen met andere teams. En die tegelijkertijd ook praktisch taken uitvoert in het kader van bijv. inrichting, functioneel testen, opleiding en instructie, enz.

TAKEN EN VERANTWOORDELIJKHEDEN:

Jij bent samen met het functioneel beheer team verantwoordelijk voor de implementatie van het nieuwe ERP systeem vanuit functioneel beheer oogpunt. Deliverables hierin zijn:

  • tot okt 2025: het configureren en inrichten van het nieuwe ERP systeem op basis van het inrichtingsdocument;
  • tot okt 2025: het opstellen van de bij de inrichting behorende processchema’s en werkinstructies;
  • tot okt 2025: het uitvoeren van de functionele testen van de inrichting;
  • okt 2025: het opleveren van de inrichting van het nieuwe ERP systeem;
  • sept 2025: het opleveren van het acceptatietestplan en bijbehorende testscripts;
  • okt – nov 2025: het organiseren van en begeleiden van de gebruikers bij de acceptatietesten;
  • juni – dec 2025: het testen van de twee proefconversies en de definitieve conversie;
  • okt – dec 2025: het verzorgen van opleidings- en instructiemateriaal;
  • tot mrt 2026 (doorlopend): het opleiden en begeleiden van de interne Kadaster functioneel beheerders;
  • dec 2025 – jan 2026: het opleiden van overige gebruikers;
  • jan 2026 - mrt 2026: nazorg.

Organisatie

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Competenties

  • Organisatiesensitief;
  • Resultaatgericht;
  • Analytisch vermogen;
  • Klantgericht;
  • Proactieve en gestructureerde werkhouding.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over een afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger;
  2. Je hebt minimaal 2 jaar bewezen ervaring als AFAS functioneel beheerder in het domein van financiën, inkoop, projecten en ordermanagement;
  3. Je beschikt over kennis van AFAS op het niveau van functioneel beheer van tenminste de volgende onderdelen;
  4. Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met de implementatie van (optimalisaties in) AFAS in meerdere organisatie;
  5. Je beschikt over minimaal één implementatie van (optimalisatie in) AFAS in een grote (>1000 mdw), complexe en politiek gevoelige organisatie.
Gesprek

19 september as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.